גרסת הביצועים יונדאי איוניק 5 N מציעה צמד מנועים חזקים ומבטיחה חווית נהיגה מהנה שכה נדירה במכוניות חשמליות. מצב דריפט כלול במפרט
יונדאי איוניק 5 N, מכונית הביצועים החשמלית הראשונה של המותג, מתבשלת כבר המון זמן וכעת אנו זוכים סוף סוף לראות את אחת החלוצות בסגמנט החשמליות הספורטיביות העממיות המבטיחות חווית נהיגה מהנה לא רק בקו ישר כמו במרבית החשמליות אלא גם בכבישים מפותלים ובמסלול, לצד שימושיות ונוחות גם ביומיום. את הופעת הבכורה בוחרת החברה לערוך בפסטיבל גודווד ולא במקרה, כאן תוכל יונדאי להציג בנהיגת מסלול את יכולותיה של יונדאי 5 N לעיני קהל גדול של חובבי רכב ונהיגה.
יונדאי איוניק 5 N
העיצוב החיצוני של יונדאי איוניק 5 N שונה באופן ניכר מהדגם הרגיל וכולל פגוש קדמי קרבי עם כונסי אוויר אקטיביים לקירור הבלמים המוגדלים, בתי גלגלים מורחבים עם חישוקי ענק בקוטר 21 אינץ' ובעיצוב יפייפה, ספויילר אחורי עם פנס בלימה מרכזי בצורת משולש, פגוש אחורי בגימור שחור מבריק עם דיפיוזר, ופסי עיטור בצבע כתום אשר ישמש את דגמי N החשמליים לעומת צבע אדום לדגמי הבנזין.
מערך המתלים עוצב מחדש לטובת הנמכת מרכז הכובד ושיפור הניהוג. השלדה והמרכב החיצוני חוזקו עם 42 נקודות הלחמה נוספות, וחיזוקים נוספים בוצעו סביב המנוע ומארז הסוללות לטובת קשיחות גבוהה יותר. מערכת ההיגוי כוללת רכיבים מחוזקים ויחס היגוי מוגדל לטובת הגה מהיר ורספונסיבי יותר. יונדאי אף מבטיחה פידבק מוגבר לנהיגה מערבת ומהנה יותר. בתא הנוסעים מושבי באקט תומכים עם תנוחת ישיבה נמוכה, גלגל הגה ספורטיבי עם בורר מצבי נהיגה, קונסולה מרכזית עם כריות תמיכה לברכיים ותצוגות ייעודיות לגרסה זו.
יונדאי איוניק 5 N
יונדאי איוניק 5 N מצוידת במערכת הנעה כפולה עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב מרבי של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.5 קג"מ. במצב בוסט מפיק המנוע 650 כ"ס ו- 78.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות (3.4 שניות במצב בוסט) והמהירות המרבית עומדת על 258 קמ"ש. לדגם סוללה בקיבולת 84 קוט"ש עם מערכת קירור משופרת למניעת איבוד כח עקב התחממות יתר. בנוסף יכול הנהג לבחור בין מצב דראג למצב מסלול המתאימים את טמפרטורת הסוללה לתאוצה מקסימלית קצרה או לניהול טמפרטורה ארוך טווח עבור מספר הקפות במסלול. טווח הנסיעה טרם פורסם. עוד לרשות הנהג 11 אפשרויות לבחירת יחס חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי.
יונדאי איוניק 5 N
מנופים מאחורי ההגה מדמים התנהגות של תיבת הילוכים רובוטית במנועי בנזין על-ידי שליטה במומנט המרבי של המנוע. יונדאי טוענת כי המנגנון אף מספק את תחושת הדחף בהעברת הילוכים ובלימת מנוע, הכל לטובת חווית נהיגה אינטרקטיבית כמו במנועי בנזין. גימיק או מערכת יעילה? נצטרך לבדוק בעצמנו. אפרופו גימיקים, ביונדאי איוניק 5 N תוכלו לבחור גם את צליל המנוע הבוקע מרמקולים בתוך ומחוץ לרכב, שיהיה בסגנון מנוע בנזין, בסגנון חשמלי עתידני או בהשראת מטוסי קרב.
יונדאי איוניק 5 N
מערכת הבלימה הרגנרטיבית ייעודית לדגמי N ומבטיחה לספק בלימה אחידה וניהול טרמי משופר. עוצמת הבלימה המרבית עומדת על 0.6G ולכן טוענת החברה כי אין כאן צורך בבלמים קרמיים למרות המשקל הכבד של המכונית. בקרת היציבות כוללת מצב ספורט לנהיגת מסלול חוויתית יותר ובמצב זה נכנסת לפעולה רק כאשר מזוהה איבוד אחיזה מסוכן. מצב דריפט כלול כמובן ומאפשר לנהג לצאת לסחיפות זנב פוטוגניות באפס מאמץ.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.