זיקר 001 זוכה לגרסת ביצועים אימתנית המאיצה למאה קמ"ש תוך 2.36 שניות ומאתגרת את טסלה מודל S פלייד
מותג זיקר אשר צפוי להתחיל את דרכו בישראל עוד השנה, מציג את זיקר 001 Future Roads) FR) - גרסת ביצועים מעניינת שנועדה להתחרות בטסלה מודל S פלייד על תואר המכונית בעלת התאוצה המהירה ביותר בייצור סדרתי. מדובר במכונית החזקה ביותר של המותג, המצוידת ב- 4 מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, עם הספק מרבי משולב פסיכי של 1,265 כ"ס ומומנט מרבי של 130.5 קג"מ המאפשרים שיגור 0-100 קמ"ש תוך 2.36 שניות ומהירות מרבית של 280 קמ"ש לפי הצהרן היצרן.
זיקר 001 FR
באופן משעשע, זיקר מציינת כי אם מודדים את התאוצה כמו שטסלה מודדת, כלומר תאוצה מגלגול אחרי 30 ס"מ, מתקבל נתון תאוצה של 2.07 שניות - מהיר יותר מטסלה מודל S המציגה נתון של 2.1 שניות. חשוב לציין כי מדידת תאוצה מגלגול אינה המצאה של טסלה, מדובר בשיטת מדידה בהשראת מרוצי דראג בארה"ב, אם כי אינה מקובלת בקרב מכוניות נוסעים סדרתיות.
זיקר 001 FR
ארבעת המנועים מאפשרים שליטה מלאה במומנט בכל גלגל לטובת ביצועים מעולים גם במסלול ולא רק בקו ישר. סידור זה מאפשר לרכב לבצע "סיבוב טנק", כלומר סיבוב במקום, כאשר הגלגלים שבצד שמאל מסתובבים בכיוון נגדי לגלגלים שבצד ימין. זיקר 001 FR מצוידת בסוללה מסוג CATL Qilin בקיבולת 100 קוט"ש התומכת בטעינה אולטרה מהירה במתח 800V המאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 15 דקות. ההספק המרבי מוגבל למשך 10 שניות ו- 12 שיגורים רצופים כדי למנוע התחממות יתר של הסוללה, ורק בתנאי שקיבולת הסוללה מעל 50%.
זיקר 001 FR
זיקר 001 FR מציגה עיצוב חיצוני קרבי ביחס לגרסה הרגילה, עם חלקי קרבון פייבר להפחתת משקל, שיפור האווירודינמיות והגברת כח ההצמדה. עוד מצויד הדגם במתלים מתכוונים של חברת KW הגרמנית, במערכת בלימה משופרת עם צלחות בלימה קרמיות מבית ברמבו, ובחישוקי 22 אינץ' קלים וקשיחים הנועלים צמיגים רחבים במידות 265 מ"מ מלפנים ו- 295 מ"מ מאחור.
ייצורה של זיקר 001 FR יחל באוקטובר הקרוב ויוגבל ל- 99 רכבים בחודש. כל לקוח יזכה למספר הדרכות נהיגה כדי להסתגל ולתרגל נהיגה ברכב כה עצמתי.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.