יונדאי קונה החדש מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לקודמו, ומתיימר לדברי היבואנית להיות הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנת 2024
יונדאי קונה החדש 2023 אינו דומה במאומה לדגם הפורש, ולמעשה מתחרה כעת בסגמנט גבוה יותר, הן מבחינת מידות והן מבחינת מיצוב ותמחור. יונדאי קונה החדש נועד להוות אלטרנטיבה לרכב משפחתי מסורתי. לטענת היבואן, בשוק המשווע לקרוסאוברים היברידים פרקטיים, צפוי יונדאי קונה להפוך לרכב הנמכר ביותר בישראל בשנת 2024 בתמחורו הנוכחי. הדגם משווק עם שלוש יחידות הנעה ושש רמות אבזור במחיר של החל מ- 144,900 ₪. למבחן זה התייצב יונדאי קונה 1.6 הייבריד ברמת אבזור סופרים המשווק במחיר 169,900 ₪.
| יונדאי קונה הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | שימושיות משפחתית, בלימה רגנרטיבית |
| חסרונות | איכות חומרי דיפון |
יונדאי קונה הייבריד
עיצוב ונוחות יונדאי קונה
יונדאי קונה החדש 2023 מבוסס על פלטפורמה משותפת לקיה נירו, תוכנן כרכב חשמלי טהור, ורק לאחר מכן הותאם להכיל יחידות הנעה אחרות המשלבות מנועי בעירה פנימית. בהתאם לכך, החזית מציגה עיצוב אטום ומקדם גרר נמוך של 0.27 cd. מלפנים ומאחור בולטים פסי תאורה רוחביים. הפגוש הקדמי כולל יחידות תאורה מפוצלות, כונסי אוויר אקטיביים לטובת שיפור מקדם הגרר, ועיטורים כסופים בתחתית. הצדודית כוללת חתך דלתות אלכסוני בדומה ליונדאי טוסון, וקו חלונות אחוריים הנמתח בזווית חדה אל קורות C וחובר אל הספוילר האחורי. איפור השטח כולל בתי גלגלים בחיפוי פלסטיק שחור.
יונדאי קונה הייבריד
התוצאה הסופית מעט עמוסה עם ערב רב של צורות גיאומטריות שלא תמיד מתחברות יחדיו בצורה הומוגנית. המידות רושמות כאמור קפיצה לסגמנט גבוה יותר ביחס לדגם הפורש. אורכו צמח ב- 145 מ"מ לכדי 4,350 מ"מ, רוחבו תפח ב- 25 מ"מ לכדי 1,825 מ"מ, גובהו צמח ב- 20 מ"מ לכדי 1,570 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,660 מ"מ. (רק 20 מ"מ פחות מיונדאי טוסון).
תא הנוסעים המודרני מתכתב עם הארכיטקטורה המוכרת מדגמי יונדאי החשמליים. אל מול הנהג ניצבים צמד צגי 12.3 אינץ' לטובת לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. הגרפיקה והתפעול מעולים, מעוברתים ומאפשרים צימוד אלחוטי לסמארטפון. מערכת בקרת האקלים זוכה לפקדים פיזיים נוחים, והקונסולה המרכזית "חשמלית" לחלוטין עם משטח אחסנה נדיב ובורר הילוכים שנדד אל אחורי גלגל ההגה וכולל תפעול באמצעות סיבוב עליו היינו שמחים לוותר לטובת תפעול מנוף קלאסי.
יונדאי קונה הייבריד
מעבר לכך העיצוב האוורירי המגובה בצבעים בהירים ומבורכים ברכב המבחן, אינו מצליח לחפות על חומרי דיפון קשיחים לרוב, גם בחלקים העליונים, אשר מותירים תחושת חיסכון ביחס למצופה מדגם המתומחר כרכב משפחתי מסורתי. חלק מפתרונות הנוחות והאחסון כוללים תא כפפות, תאי אחסון בדלתות, סוככי שמש מוארים, 4 שקעי טעינה USB-C (שניים מלפנים ושניים מאחור) משטח טעינה אלחוטי, ומשטח אחסון נדיב ומפוצל בקונסולה המרכזית הכולל מחיצות ומחזיקי כוסות מתקפלים.
מרווח הפנים טוב ודומה למשפחתית ממוצעת בזכות בסיס גלגלים של 2,660 מ"מ, מושבים קדמיים דקים בעובי 85 מ"מ בלבד, ומושב אחורי המעוצב בצימוד לדלתות ללא פאות מעוגלות בקצוות. לנוסעים מלפנים מרווח משופר, בין היתר הודות להתקנת בורר הילוכים מאחורי ההגה וקונסולה נקיה עם תאי אחסון גדולים בהשראת יונדאי איוניק 5 החשמלית. המושבים הקדמיים נוחים למדי אך אינם מתברכים בתמיכה צידית נאותה או בריפוד איכותי. חרף כיוונונם החשמלי הכולל גם אפשרות להרמת חלקו הקדמי של בסיס המושב, אין אפשרות להקשחת תמיכת הגב. מרווח הרגליים לנוסעים מאחור גדל ב- 77 מ"מ ומרווח הראש גדל ב- 11 מ"מ ביחס לדור הקודם. נוסע שלישי ייצור צפיפות מאחור, ומתאים בעיקר לילדים. עוד ייהנו הנוסעים מאחור מצמד פתחי מיזוג מרכזיים, חלונות כהים, משענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות, וכאמור צמד שקעי טעינה USB-C. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה עדיף ביחס לרכב משפחתי מסורתי.
יונדאי קונה הייבריד
תנוחת הנהיגה המוגבהת שומרת על פער קטן ביחס לדגמים מסגמנט גבוה יותר, ביניהם יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. כושר התמרון מצוין בזכות ממדים ובסיס גלגלים סבירים. שדה הראיה נרחב ומתקבל באמצעות קו חלונות שאינו גבוה, מצלמת רוורס משובחת וחיישנים היקפיים. מראות הצד שאינן תלויות עלולות להסתיר מעט בעת נהיגה בכיכר או לקראת מעבר חציה.
תא המטען בגרסה ההיברידית מקריב 60 ליטרים לצורך אחסון הסוללה ומציע נפח של 406 ליטרים. התא אינו כולל תאורה אך מציע מפתח רחב וסף הטענה נוח שאינו גבוה מדי. קיפול המושבים האחוריים והרמת הרצפה הכפולה יסדר משטח טעינה נדיב וכמעט מפולס. מתחת לרצפת התא נמצאת ערכת תיקון תקר.
יונדאי קונה בגרסתו ההיברידית כולל מערך מתלים עדיף ביחס לגרסאות הטורבו, עם מתלה אחורי רב חיבורי לעומת קורת מתח פשוטה. הכיול נטרלי למדי ובעל כושר ריסון אירופאי, המאפשר נוחות עירונית סבירה בהחלט גם על אספלט מאתגר רצוף שברים. מחוץ לעיר נשמרת יציבות כיוונית טובה לצד כושר ריסון נאות, אליהם מצטרף בידוד רעשי דרך ורוח ראויים בהחלט שלא יביישו שום רכב משפחתי מסורתי.
ירידה לשבילים מקנה באופן צפוי עדיפות ביחס לרכב משפחתי רגיל הודות למרווח גחון מעט מוגבה של 160 מ"מ. חישוקי 18 בחתך 55 וכיול הדוק למדי, מייצרים נסיעה קופצנית שאינה נעימה.
יונדאי קונה הייבריד
ביצועים יונדאי קונה
יחידת ההנעה ההיברידית, אשר צפויה להוות את עיקר המכירות, כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 139 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 27 קג"מ, ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 165 קמ"ש. היחידה המוכרת משלל דגמי יונדאי וקיה מספקת כאן ביצועים סבירים, אשר מתחדדים במצב ספורט ודועכים לאחר האצה ממושכת שתביא להתרוקנות הסוללה. אופי הפעולה וכמות הדציבלים מעודנים מהותית ביחס למקבילות יפניות עם תיבת הילוכים רציפה.
הפתעה מבורכת בגרסה זו הינה בלימה רגנרטיבית אפקטיבית מאד בעצימותה הגבוהה. אמנם המערכת אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, אך מדובר בעצימות שטרם פגשנו ברכב היברידי סטנדרטי שאינו PHEV. יתרונות הבלימה הרגנרטיבית ברורים וכוללים הפחתת הצורך בבלימות מעייפות מצד הנהג, חיסכון בדלק בזכות טעינה רגנרטיבית, והפחתת בלאי בצלחות הבלימה. חשוב לציין שהבלימה הרגנרטיבית מתאפשרת רק במצב אקו ומתופעלת באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. במצב ספורט, משמשים אותם מנופים להעברת הילוכים.
יונדאי קונה הייבריד
התנהגות הכביש טובה ביחס לקטגוריה. המתלה האחורי הרב חיבורי המותקן בגרסה זו, מאפשר התנהגות ניטרלית ומרוסנת, בעלת זוויות גלגול מדודות. הביצועים שאינם מאתגרים את השלדה מבטיחים שמירה על קצב נאות בכביש מפותל. צמיגי NEXEN המותקנים ברכב המבחן אינם משתווים לצמיגי המותגים מאירופה, ותחת עומס יצרו צווחות מהסרן הקדמי, שהפכו לתת היגוי נשלט. החיסכון בצמיגי הרכב מאכזב לאור תג המחיר והמיצוב. הבלמים טובים והולמים את היכולת אך בדומה לדגמים היברידים רבים, סובלים מתחושה מעט עצית. בכל מקרה הבלימה הרגנרטיבית המצוינת מצמצמת מאד את השימוש בהם.
יונדאי קונה הייבריד
צריכת דלק יונדאי קונה
יחידת ההנעה ההיברידית מציעה יעילות אנרגטית מרשימה למדי, אם כי פחותה ביחס לדגמים מקבילים. נסיעת המבחן שכללה ברובה נהיגה במצב אקו עם בלימה רגנרטיבית מרבית אך עם רגל כבדה על הגז, רשמה צריכת דלק של 16 ק"מ לליטר. נתון היצרן מצביע על צריכת דלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 47 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.
יונדאי קונה הייבריד
אמינות ועלויות אחזקה יונדאי קונה
יונדאי מובילה את טבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2022, הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 32 יצרניות, כאשר במקום הראשון היצרנית האחות קיה. גם בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי, וזאת מתוך 22 יצרניות שנבדקו.
יונדאי קונה משווק עם 3 שנות אחריות או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 6,200 ₪. עלות ביטוח החובה כ- 1,500 ₪.
יונדאי קונה הייבריד
בטיחות יונדאי קונה
יונדאי קונה טרם נבחן ע"י ארגון הבטיחות Euro NCAP. מערך הבטיחות ברכב עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצומת, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, מגביל מהירות עם זיהוי תמרורים, תזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב, ואורות גבוהים אוטומטיים. גרסאות פרסטיג', אופן סקיי, סופרים ו- N-Line כוללות בנוסף ניטור שטחים מתים עם היגוי אקטיבית למניעת התנגשות, יציאה בטוחה מהרכב המתריעה בפני רכב החולף במקביל, ומערכת בלימה אוטנומית בנסיעה לאחור. פעולת המערכות בשלה ואינה היסטרית, אך מערכת התראת המהירות, זועקת כל אימת שעברנו את המהירות המותרת, וכיבויה מתאפס בכל התנעה ומצריך כיבוי מחדש. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 מתוך 8 בגרסאות פרימיום ופרימיום פלוס, ו- 7 מתוך 8 בגרסאות פרסטיג', אופן סקיי, סופרים, ו- N ליין.
יונדאי קונה הייבריד
תמורה למחיר יונדאי קונה
יונדאי קונה משווק עם שלוש יחידות הנעה - טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים, והייבריד בנפח 1.6 אשר צפויה לזקוף את עיקר המכירות ומגיעה בשש רמות אבזור. גרסת הכניסה פרימיום מוצעת במחיר 161,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי עם מנגנון Auto Hold, מנופי שליטה בבלימה רגנרטיבית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, חיישני אורות וגשם, תאורת לד, וחישוקי 16 אינץ'. גרסת פרימיום פלוס מוצעת במחיר 164,900 ₪ ומוסיפה לרשימה גג בצבע שחור.
גרסת פרסטיג' מוצעת במחיר 163,900 ₪ וכוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטית ותאורת אווירה צבעונית. גרסת אופן סקיי מוצעת במחיר 171,900 ₪ וכוללת גם גג שמש פנורמי נפתח. שתי גרסאות אלו מגיעות ללא גג בצבע שחור.
גרסת סופרים הנבחנת מוצעת במחיר 169,900 ₪ ומוסיפה לרשימה מושבים קדמיים חשמליים ודלת תא מטען חשמלית, אך ללא גג שמש. גרסת N-Line הבכירה מוצעת במחיר 189,900 ₪ וכוללת גג שמש פנורמי חשמלי וגם ריפוד עור משולב אלקנטרה, זיכרונות למושב נהג, חימום מושבים קדמיים, וחבילת עיצוב ספורטיבית.
יונדאי קונה החדש מנתק כל קשר עם קודמו ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית המביאה עימה עליית מחיר בלתי מבוטלת אך תואמת למחירי השוק במצבו הנוכחי. יונדאי קונה החדש אכן מתגלה כקרוסאובר משפחתי לגיטימי, מרווח, נעים וחסכוני, אשר חף ממגרעות מהותיות. ימים יעידו אם הצהרתה היומרנית של היבואנית בדבר צפי לרב מכר לשנת 2024 תתגלה כנכונה, אך מה שבטוח ומוכח כבר עתה, כי לגרסה ההיברידית הקלפים הנכונים להתחבב על קהל המיין סטרים המקומי.
| יונדאי קונה הייבריד 1.6 ליטרים סופרים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | היברידי, בנזין 4 צילינדרים 1,580 סמ"ק |
| הספק מרבי | 139 כ"ס |
| מומנט מרבי | 27 קג"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,350 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,570 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,660 מ"מ |
| מרווח גחון | 160 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| נפח תא מטען | 406 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,360 ק"ג |
| מהירות מרבית | 165 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 21.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 16.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 169,900 ₪ |

תפריט נגישות








מראות הקונה
איפה הלחצן לאפשר למראות להתקפל פנימה בעט נעילת האוטו?
דרגת זיהום אויר 11 היא לדגם הבנזין. להיברידי היא 3
חיישני לחץ אויר כללי, אין לכל גלגל בנפרד
עקב חיסכון של היבואן למקסם את הרווח
שחכתם לציין, אין חיישן לחץ אויר לכם גלגל בנפרד,
קונה
רכב מדהים, בגירסה החדשה והמשודרגת, עליית מדרגה.
טעות בכתבה בנושא דרגת זיהום האוויר.
נרשם בכתבה - "דרגת זיהום האוויר הינה 11 מתוך 15" ( מתאים ל- KONA Turbo). בקונה ההיברידי שנבחן בכתבה דרגת זהום האוויר הינה 3 מתוך 15.
היברידי
מה היברידי ב 16 ק"מ לליטר ?
גודל תא מטען
לפי יונדאי, גודל תא המטען בגירסא ההיברידית הינו 466 ליטר ולא כפי שנכתב בכתבה, וזאת מאחר ואין גלגל רזרבי
נראה לי שיש טעות בנתוני תא המטען
לפי מה שידוע לי הגרסה ההיברידית של הקונה החדשה יש תא מטען בנפח 466 ליטר מפני שאין לה גלגל רזרבי אלא ערכת ניפוח. לעומת זאת, גרסת הבנזין עם נפח מטען של 406 ליטר בגלל שיש לה גלגל רזרבי.
שכחתם לציין שאין rds ברדיו