שיאומי SU7 הינו הרכב החשמלי הראשון של ענקית הסמארטפונים שיאומי. המפרט מרשים והדגם צפוי להגיע גם לישראל
את שיאומי (Xiaomi) אנו מכירים מעולם הסמארטפונים כמתחרה הסינית של אפל וסמסונג. כעת נכנסת החברה לתחום הרכבים החשמליים ומציגה מכונית ספורט סלון מרשימה שתתחרה בטסלה מודל S ובפורשה טייקן. מיד לאחר חשיפת הדגם בסין, פרסם אפי אהרוני - מנכ"ל המילטון יבואנית שיאומי לישראל, כי הדגם יגיע בקרוב לישראל. יהיה מעניין.
שיאומי SU7
שיואמי SU7 מציגה עיצוב ספורטיבי נאה עם חזית המזכירה את דגמי מקלארן ופרופיל המזכיר את פורשה טייקן המסתמנת כמתחרה עיקרית. הדגם מבוסס על פלטפורמה מתקדמת הנקראת מודנה (Modena) ומשלבת את תאי הסוללה במרכב על מנת לחסוך מקום ולהגביר את קשיחותו. בנוסף מדווחת החברה על שימוש ביציקות אלומיניום גדולות לטובת חסכון במשקל ובתהליכי הייצור.
שיאומי SU7
שמות המנועים עושים כבוד למנועי הבנזין. לגרסת הכניסה הנעה אחורית עם מנוע אחורי שנקרא V6 עם הספק מרבי של 295 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות. בנוסף תוצע גרסת הנעה כפולה הנקראת V6s עם צמד מנועים המספקים הספק מרבי של 664 כ"ס ומומנט מרבי של 84.9 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 2.8 שניות. במהלך שנת 2025 תושק גרסה בכירה הנקראת V8s עם הנעה כפולה ושלושה מנועים בהספק מרבי של כ- 1,000 כ"ס.
שיאומי SU7
שיואמי SU7 תשווק עם סוללה בקיבולת 73.6 או 101 קוט"ש מבית CATL ותספק טווח נסיעה של 668 עד 800 ק"מ לפי התקן הסיני שפחות מחמיר מתקן WLTP האירופאי. בהמשך צפוי לקבל הדגם סוללות גדולות יותר בקיבולת של עד 150 קוט"ש עם טווח שיכול להגיע ליותר מאלף ק"מ לפי התקן הסיני. לגרת הכניסה יכולת טעינה במתח 400V ואילו לשאר הגרסאות יכולת טעינה אולטרה מהירה במתח 800V המוסיפה 220 ק"מ תוך 5 דקות בלבד.
כמצופה ממותג המתמחה בסמארטפונים לא חסכו כאן במסכים, ממשקים גרפיים מושקעים, כוח מחשוב, וחיישנים. במרכז מסך מגע בגודל 16.1 אינץ' המריץ את מערכת ההפעלה HyperOS המוכרת מהסמארטפונים של שיאומי וכולל מעבד Snapdragon 8295. עוד כולל הדגם מסכים אחוריים ותצוגה עילית המדמה מסך בגודל 56 אינץ'. מערכות הבטיחות המתקדמות מבוססות בין היתר על לידאר קדמי, 11 מצלמות ושני שבבי Drive Orin מבית NVIDIA. אלו מאפשרים נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים ובין עירוניים החל משנת 2024 בכפוף לאישורים רגלוטוריים.

תפריט נגישות








שיאומימכוניות
עשו לנו בית ספר הסיניםבהתחלה העתיקו ואז שיכללו היכולות שלהם היום סכנה קיומית עתידית לכל העולם
הבדל בן תקן סיני לארופאי
מעניין מאוד מה ההבדל בין התקנים? כמה קילומטר ? בסך הכל ציאומי הוכיחו עצמם כחברה ממוצעת פלוס עם אמינות . בהצלחה. נשמע ונראה ממש טוב