KGM טורס - נהיגת התרשמות ראשונה

KGM טורס נכנס אל לב קטגוריית רכב הפנאי התחרותית עם עיצוב מקורי, תא נוסעים מרווח, אבזור נדיב, אפשרות להנעה כפולה, ותג מחיר תחרותי של החל מ- 174,900 ₪

תגיות: , , ,

KGM טורס החדש הינו המתחרה הטרי ביותר בסגמנט SUV-C המהווה את הלחם והחמאה של שוק הרכב המקומי וכולל מתחרים כגון קיה ספורטאג', יונדאי טוסון, ג'אקו 7, ופולקסווגן טיגואן. הדגם החדש צפוי להוות את מנוע הצמיחה של חברת KGM (סאנגיונג לשעבר) ומצטרף אל ליין דגמי המותג הכולל גם את רכב הפנאי 7 מושבים KGM רקסטון והטנדר KGM מוסו. במסגרת ההשקה שערכה טלקאר, יבואנית KGM לישראל, יצאנו לנהיגת התרשמות ראשונית מהאח הצעיר במשפחה.

KGM טורסKGM טורס

המראה החיצוני מקורי, בולט ומאמץ ערב רב של אלמנטים משלל מותגי שטח מיוחסים. החזית כוללת גריל 6 צלעות המזכיר את גריל 7 הצלעות האייקוני של מותג ג'יפ, התחום בחלקו העליון בפס תאורת לד רוחבי המשתלב בצורה הומוגנית בתאורת היום של גופי התאורה הקדמיים. הפגוש הקדמי מורכב מתשלובות פלסטיק מגוונות, ביניהן גימור שחור מבריק סביב תאורת הערפל, אלמנט דמוי טבעת עיגון בפלסטיק אדום, ומגלש בגוון כרום בתחתית. על מכסה המנוע נמצאות ידיות עיגון מדומות.

KGM טורסKGM טורס

הצדודית מתאפיינת בזוויות חדות, קורות C רחבות המזכירות מעט את אלו שתפגשו בלנד רובר דיפנדר, מראות צד תלויות עם דקורציה דמויית כרום סביב פנסי האיתות, וקשתות גלגלים מפלסטיק מושחר. מאחור בולטת תפיחה המדמה מארז גלגל חלופי תלוי המאפיין רכבי שטח קשוחים, מגלש דמוי כרום בתחתית הפגוש, וגג משתפל שבקצהו ספוילר אחורי. התוצאה הסופית מלאת נוכחות ומשדרת שטח מכל עבר, אך לצד זאת נראית מעט מאולצת ומתאמצת.

הנוכחות מתחזקת באמצעות מידות מרכב מהנדיבות בסגמנט. אורכו הכולל של KGM טורס עומד על 4,700 מ"מ (בדומה לרכבי פנאי 7 מושבים), רוחבו 1,890 מ"מ (הרחב ביותר בסגמנט), וגובהו 1,710 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ ומרווח הגחון 195 מ"מ. גם תא המטען הינו הגדול בסגמנט ונפחו 599 ליטרים. על אף שעיצוב דלת תא המטען מזמין פתיחה צידית, בפועל זו נפתחת כלפי מעלה ומגלה משטח הטענה נדיב ופרקטי.

KGM טורסKGM טורס

במרכז הדשבורד ניצב מסך מגע בגודל 9 אינץ' עם פקדי קיצורי דרך פיזיים, ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. שניהם מתאפיינים בממשק בסיסי למדי. בנוסף אליהם נמצא בתחתית הקונסולה המרכזית צד מגע נוסף בגודל 8 אינץ' לשליטה על מערכת בקרת האקלים הכוללת פתחי מיזוג מרכזיים נמוכים ופתח אפקטיבי אל מול הנוסע לצד הנהג, בנוסף לפתחי המיזוג לנוסעים מאחור. איכות החומרים וההרכבה ממוצעים ביחס לסגמנט, עם מרקמים רכים בחלקו העליון של הדשבורד והדלתות הקדמיות, לצד חומרים קשיחים במקומות הנמוכים. צבעו החום של תא הנוסעים הינו היחיד בהיצע, מוסיף נופך יוקרתי ומרענן בין שלל תאי הנוסעים האפרורים המאפיינים את רוב המתחרים. חמשת המושבים נוחים מאוד ומציעים רכות נעימה. המרווח לנוסעים נדיב ביותר הודות למידות גדולות יחסית כאמור, ודשבורד מינימלי שאינו מעמיק אל תוך תא הנוסעים.

KGM טורסKGM טורס

הכניסה והיציאה נוחות מאוד הודות לקו גג גבוה ומפתח דלתות רחב. תנוחת הנהיגה גבוהה והראות החוצה מצוינת בזכות קווי מרכב זקופים ומראות צד תלויות. פתרונות האחסון פרקטיים וכוללים תא עמוק מתחת למשענת היד, תא כפפות, כיס אחסון ייעודי לסמארטפון בצד הנוסע הקדמי ותאי אחסון ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית.

אבזור הבטיחות אינו מהנדיבים בסגמנט וכולל בין היתר 7 כריות אוויר כולל כרית קדמית מרכזית בין הנהג לנוסע, בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור לא כלולות במפרט. כמו כן, הדגם טרם נבחן ע"י ארגון הבטיחות Euro NCAP כך שהדגם צריך עוד להוכיח את עצמו בתחום הבטיחות.

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית Aisin היפנית, ומערכת הנעה קדמית או כפולה. לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.76 או 11 ק"מ לליטר בהתאמה, אך במהלך נסיעת המבחן הציג מחשב הדרך צריכת דלק של 9 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.

על הכביש מתגלה יחידת ההנעה כביצועיסטית ונעימה. לאור רגרסיה והפחתות הספקים של כמה מדגמי מפתח בסגמנט, שנועדו לעמוד בתקנות זיהום האוויר הנוכחיות, מצליחה יחידת ההנעה של KGM טורס להציג נתונים נאים הבאים לידי ביטוי בתגובות בשרניות, ופעולה חלקה של התיבה הפלנטרית שחפה מקפיצות ונקישות המאפיינות תיבות כפולות מצמדים.

מערך המתלים הכולל מתלה אחורי רב חיבורי מאחור, מספק התנהגות כביש בטוחה לצד ריסון נאות בהחלט של מפגעי אספלט וכביש גלי. מבחן מעמיק עתידי יקנה לנו אינדיקציה מדויקת יותר בעניין זה, אך כבר כעת ניתן לקבוע כי מבחינת נוחות והתנהגות KGM טורס מיישר קו עם הסטנדרט המקובל בקטגוריה. גרסת ההנעה הקדמית מגיעה עם חישוקי 18 אינץ' במקום 20 אינץ' בגרסת ההנעה הכפולה שבה נהגנו, ולכן צפויה אף להציג נוחות עירונית עדיפה. בידוד הרעשים טוב מאוד בכל הנוגע לרעשי דרך, טוב מבחינת בידוד רעשי מנוע, אך רעשי רוח מגיעים מכיוון מראות הצד הגדולות כבר במהירות 100 קמ"ש.

KGM טורסKGM טורס

KGM טורס החדש מתחרה בסגמנט סופר תחרותי הכולל כמה דגמים ותיקי דורות ומבוססי מוניטין המהווים רבי מכר בשוק המקומי. מולם הוא ניצב עם מיתוג אנונימי למדי ללא כל מורשת או היכרות קודמת. בשל כך ניכר כי האסטרטגיה בה בחרו אנשי KGM דומה לזו הסינית, המחפה על נקודת פתיחה מאתגרת באמצעות מחיר אטרקטיבי של 174,900 ₪ לגרסת הנעה קדמית או 189,900 ₪ לגרסת הנעה כפולה. בתמורה מציע KGM טורס עיצוב בולט, מרווח נדיב לנוסעים ולמטען, ורשימת אבזור ארוכה הכוללת בין היתר אוורור למושבים הקדמיים, חימום לארבעת המושבים, ריפודי עור טבעוני, חלון גג חשמלי, ותאורת אווירה. האחריות כמו אצל מרבית המתחרים למשך שלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. בשוק המקומי ששינה עורו ואינו חושש לאמץ כל מותג אנונימי המציע מפרט ותמחור אטרקטיביים, ניכר כי גם KGM טורס יצליח למשוך לקוחות המעוניינים ברכב פנאי שונה מזה של השכן.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    למונית חשמלית אם טווח נסיעה אחי ארוך סיר טונים ו יבחן

    • נח משה 25/09/24

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

טויוטה קורולה סדאן חוזרת לישראל במחיר של...

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...

בוריס רוזנר24 נובמבר 2025

ג'נסיס מציגה GV60 מאגמה ביצועיסטית לצד מ...

כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...

בוריס רוזנר23 נובמבר 2025

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

BYD אטו 2 חשמלי מושק בישראל במחיר 148,99...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu