KGM טורס מצטרף לסגמנט SUV-C התחרותי כשבאמתחתו עיצוב מקורי, רשימת אבזור וממדים נדיבים, ומחיר אטרקטיבי למדי. יצאנו לבדוק למי הוא הוא יכול להתאים
KGM טורס החדש הינו המתחרה של היצרן הקוריאני (סאנגיונג לשעבר) בסגמנט SUV-C התחרותי, הכולל מתחרים פופולריים כגון ג'אקו 7, קיה ספורטאג' ויונדאי טוסון. לאחר מבחן בזק ראשוני אותו ערכנו במסגרת אירוע השקת הדגם, הגיע הזמן למבחן דרכים מקיף. הדגם מוצע עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 163 כ"ס. המחיר 174,900 ₪ לגרסת ההנעה הקדמית ו- 189,900 ₪ לגרסת ההנעה הכפולה אשר התייצבה למבחן.
| KGM טורס לקצ’ורי | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, תא מטען, אבזור |
| חסרונות | צריכת דלק, איכות נסיעה |
KGM טורס
עיצוב ונוחות KGM טורס
המראה החיצוני מקורי, בולט ומאמץ ערב רב של אלמנטים משלל מותגי שטח מיוחסים. החזית כוללת גריל 6 צלעות המזכיר את גריל 7 הצלעות האייקוני של מותג ג'יפ, התחום בחלקו העליון בפס תאורת לד רוחבי המשתלב בצורה הומוגנית בתאורת היום של גופי התאורה הקדמיים. הפגוש הקדמי מורכב מתשלובות פלסטיק מגוונות, ביניהן גימור שחור מבריק סביב תאורת הערפל, אלמנט דמוי טבעת עיגון בפלסטיק אדום, ומגלש בגוון כרום בתחתית. על מכסה המנוע נמצאות ידיות עיגון מדומות.
KGM טורס
הצדודית מתאפיינת בזוויות חדות, קורות C רחבות המזכירות מעט את אלו שתפגשו בלנד רובר דיפנדר, מראות צד תלויות עם דקורציה בגימור כרום סביב פנסי האיתות, וקשתות גלגלים מפלסטיק מושחר. מאחור בולטת תפיחה המדמה חיפוי גלגל חלופי תלוי המאפיין רכבי שטח קשוחים, מגלש בגימור כרום בתחתית הפגוש, וגג משתפל שבקצהו ספוילר אחורי. התוצאה הסופית מלאת נוכחות ומשדרת שטח מכל עבר, אך לצד זאת נראית מעט מאולצת ומתאמצת. הנוכחות מתחזקת באמצעות מידות מרכב מהנדיבות בסגמנט. אורכו הכולל של KGM טורס עומד על 4,700 מ"מ (בדומה לרכבי פנאי 7 מושבים), רוחבו 1,890 מ"מ (הרחב ביותר בסגמנט), וגובהו 1,710 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ.
KGM טורס
תא הנוסעים מציג עיצוב נאה. במרכז הדשבורד ניצב מסך מגע בגודל 9 אינץ' עם פקדי קיצורי דרך פיזיים, ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. שניהם מתאפיינים בממשק בסיסי למדי. בנוסף נמצא בתחתית הקונסולה המרכזית צג מגע נוסף בגודל 8 אינץ' לשליטה על מערכת בקרת האקלים הכוללת פתחי מיזוג מרכזיים נמוכים ופתח מיזוג אפקטיבי אל מול הנוסע לצד הנהג. איכות החומרים וההרכבה ממוצעים ביחס לסגמנט, עם מרקמים רכים בחלקו העליון של הדשבורד והדלתות הקדמיות, לצד חומרים קשיחים במקומות הנמוכים. צבעו החום של תא הנוסעים הינו היחיד בהיצע, מוסיף נופך יוקרתי ומרענן בין שלל תאי הנוסעים האפרוריים המאפיינים את רוב המתחרים.
חמשת המושבים נוחים מאוד ומציעים רכות נעימה. המרווח לנוסעים נדיב ביותר הודות למידות גדולות יחסית כאמור, ודשבורד מינימלי שאינו מעמיק אל תוך תא הנוסעים. לעת ערב ניתן ליהנות מתאורת האווירה שזמינה כבר בגרסת הבסיס.
KGM טורס
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי לרבות קשיחות משענת הגב. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, וההגה מתכוונן בטווח נאות ואינו מסתיר את לוח המחוונים. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות לא גבוה ומראות תלויות. מרווח הפנים נדיב במיוחד עם מרווח ברכיים מצויין לנוסעים מאחור, ואפשרות להסעת נוסע בוגר במרכז המושב האחורי בנוחות יחסית, הודות לתעלת הינע נמוכה. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג, שקע 12V, חלון גג חשמלי, חלונות כהים, וילונות גלילה, תאורה נפרדת, ידיות אחיזה, משענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות, וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים. העדרם של שקעי USB מאחור בולט.
KGM טורס
פתרונות האחסון מונים תא עמוק מתחת למשענת היד המרכזית ובו שקע 12V, קונסולה מרכזית המונה חלל אחסון פתוח, צמד משטחי הנחה/טעינה אלחוטית לסמארטפון, צמד מחזיקי כוסות, תא כפפות מואר, וכיסי אחסון בדלתות. תא המטען מציע נפח אדיר של 599 ליטרים עם סף הטענה מעט גבוה וכיסוי גלילה רך. נמצא בו תאורה צידית, גומיות עיגון, ושקע 12V. קיפול המושבים האחוריים מסדר משטח טעינה עצום אך לא שטוח.
נוחות הנסיעה בעיר מקבלת ציון בינוני בלבד עקב שיכוך לוקה בחסר וכיול נוקשה מדי במהלך הראשוני של בולמי הזעזועים, מה שמביא ליותר מדי תזוזות מרכב על גבי אספלט שאינו סלול היטב, ותנועה גמלונית בעת מעבר על פסי האטה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך רעשי כביש ודרך מתחילים להיות מוחשיים כבר במהירות 90 קמ"ש, מה שפוגע בעידון הנסיעה ובולט לרעה ביחס ליתר המתחרים העדיפים באספקט זה.
KGM טורס
גרסת ההנעה הכפולה הנבחנת מציעה יכולת משופרת מחוץ לאספלט, אך מרווח גחון של 195 מ"מ וזוויות גישה ונטישה של 18.3 ו- 20.8 מעלות בהתאמה, אינם מאפשרים עבירות עדיפה בהרבה ביחס לדגמים מתחרים, כך שההנעה הכפולה תהווה יתרון בעיקר בנהיגה בתוואי מושלג או בוצי.
ביצועים KGM טורס
KGM טורס מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית Aisin, ומערכת הנעה קדמית בגרסת אקזקיוטיב או הנעה כפולה בגרסת לקצ'ורי הנבחנת. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 189 קמ"ש. בפועל מדובר בביצועים סבירים המיישרים קו עם המקובל בקטגוריה ומספיקים לכל שימוש משפחתי סביר. פעולת תיבת ההילוכים הפלנטרית אמנם מרסנת מעט את פוטנציאל הביצועים, אך מציעה פעולה חלקה ונטולת קרטועים המאפיינים לא מעט תיבות הילוכים רובוטיות דו מצמדיות הנפוצות אצל המתחרים.
KGM טורס
התנהגות הכביש אינה מתעלה אך אינה חריגה לרעה ביחס לקטגוריה. הכיול הנוקשה בבסיסו שומר על זוויות גלגול מתונות, אך תחת לחץ יהפכו מוחשיות יותר ותתקבל תחושה גמלונית שאינה מעודדת כניסה מהירה לפניות. באספקט זה ניכר כי הדגם מיישר קו עם המקובל בסגמנט. הבלמים ניחנים בפעולה לינארית עם עוצמה מספקת.
צריכת דלק KGM טורס
הגרסה הנבחנת בעלת הנעה כפולה ומשקל יבש הנושק לכדי 1.7 טונות המובילים בין היתר לצריכת דלק גבוהה. בנהיגת המבחן השגנו צריכת דלק ממוצעת של 9.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת STOP&START ומזגן פועלים. היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 11.0 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
עלויות אחזקה KGM טורס
מותג KGM הינו למעשה סאנגיונג לשעבר הזוכה למוניטין אמינות לא רע. KGM טורס משווק עם אחריות למשך שלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות KGM טורס
KGM טורס טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות אינו מהנדיבים וכולל בין היתר 7 כריות אוויר כולל כרית קדמית מרכזית בין הנהג לנוסע, בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכות בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור לא כלולות במפרט. תפקוד מערכות הבטיחות נמצא בשל למדי, ללא היסטריה וללא התראות מיותרות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 4 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר KGM טורס
KGM טורס משווק בישראל במחיר התחלתי של 174,900 ₪ לגרסת ההנעה הקדמית אקזקיוטיב, הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי צף בגודל 9 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית עם פתחי מיזוג מאחור ומסך מגע בגודל 8 אינץ' לשליטה במערכת, בלם חניה אלקטרוני, משטח טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום מושבים אחוריים, ריפוד עור סינטטי, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חלון גג חשמלי, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 18 אינץ'.
גרסת לקצ’ורי הנבחנת משווקת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה מערכת הנעה כפולה, חימום להגה, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקים בקוטר 20 אינץ'.
KGM טורס מתחרה בסגמנט SUV-C הכולל כמה דגמים ותיקי דורות ומבוססי מוניטין המהווים רבי מכר בשוק המקומי, מולם הוא ניצב עם מיתוג אנונימי למדי ללא כל מורשת או היכרות קודמת. בשל כך ניכר כי האסטרטגיה בה בחרו אנשי KGM להתבלט דומה לזו הסינית, המחפה על נקודת פתיחה מאתגרת באמצעות תמחור אטרקטיבי, עיצוב בולט, מידות ומרווח נדיבים לנוסעים ולמטען, ואבזור נדיב. מנגד, העיצוב יכול לעמוד לו לרועץ ביחס לקהל יעד סולידי, וכן איכות הנסיעה אינה מתעלה בכל הנוגע לבידוד רעשים ונוחות. בשל כך, ניכר כי מאות הדגמים הבודדים שהוקצו לשוק המקומי יגיעו לידיהם של אלו הנמשכים לעיצוב המקורי, המוצע במחיר נגיש ומהווה תמורה נאותה למחיר.
| KGM טורס 1.5 ליטרים טורבו לקצ’ורי 4X4 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,497 סמ"ק טורבו |
| הספק מרבי | 163/5,000-5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 28.6/1,500-4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 4,705 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,890 מ"מ |
| גובה כללי | 1,720 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,680 מ"מ |
| מרווח גחון | 195 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 599 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,693 ק"ג |
| מהירות מרבית | 189 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 4 (מתוך 8) |
| מחיר | 189,900 ₪ |

תפריט נגישות








מנוע חלש מאוד עדיף מינימום 2000 טורבו אולי אני ירכוש