BYD מציגה באירופה רכב פנאי עירוני חשמלי במחיר נגיש, עם טווח נסיעה צנוע של עד 310 ק"מ
BYD חושפת בתערוכת הרכב בבריסל את רכב הפנאי העירוני החשמלי BYD אטו 2 אשר יהווה אח קטן וזול יותר ל- BYD אטו 3 הפופולרי, אם כי הינו מבוסס על אותה פלטפורמה חשמלית ייעודית. BYD אטו 3 יתחרה באירופה ובישראל מול דגמים כגון סקודה אלרוק, קיה EV3, ואופל פרונטרה החשמליים אשר צפויים גם הם להגיע אלינו במהלך השנה. מחירו צפוי להיות זול מ- BYD דולפין המוצעת נכון להיום במחיר 144,000 ₪.
BYD אטו 2
העיצוב החיצוני בסיסי וקל לעיכול אך לא מוותר על סממני העיצוב המזוהים עם המותג, ביניהם יחידות תאורה צרות המחוברות בפס שחור מבריק. בתחתית המרכב חיפויים שחורים בולטים עם אלמנט עיצובי ייחודי בצבע אפור כהה, והגג בסגנון צף הודות לקורות צד מושחרות. מאחור יחידות תאורה מחוברות עם גרפיקה פנימית מורכבת בדומה ל- BYD דולפין. הדגם החדש קצר ב- 145 מ"מ וצר ב- 45 מ"מ ביחס ל- BYD אטו 3. אורכו הכולל 4,310 מ"מ, רוחבו 1,830 מ"מ, גובהו 1,680 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,620 מ"מ. תא המטען בנפח שימושי של 400 ליטרים.
BYD אטו 2
תא הנוסעים מציג עיצוב תכליתי ואף מעט משעמם. אמנם תקבלו מסך מרכזי מסתובב גדול בגודל 12.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.8 אינץ' אך מבנה הדשבורד, ההגה והדלתות מיושנים ביחס למקובל בדגמים צעירים. רשימת האבזור וציוד הבטיחות צפויה להיות נדיבה כמו שהסינים יודעים לספק.
BYD אטו 2 ישווק עם מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות. סוללת בלייד LFP בקיבולת 45 קוט"ש תספק טווח נסיעה מרבי של כ- 310 ק"מ לפי תקן WLTP. בסין משווק הדגם עם הספק טעינה מרבי צנוע של 65 קילוואט ומטען פנימי חד-פאזי בהספק של 6.6 קילוואט בלבד אך טרם ידועות יכולות הטעינה בגרסה האירופאית. בהמשך יקבל הדגם גרסת טווח ארוך עם סוללה בקיבולת 60 קוט"ש אשר תספק טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ.
BYD אטו 2
בשלב זה יגיע BYD אטו 2 ממפעלי החברה בסין אך בסוף שנת 2025 צפויה להסתיים הקמת מפעל BYD בהונגריה ואז צפוי הייצור לעבור למפעל האירופאי החדש, יחד עם דגמים נוספים, על מנת להימנע ממיסים מוגדלים באירופה. מהלך זה נועד לאפשר לחברה תמחור אטרקטיבי יותר וכניסה חלקה לשוק האירופאי החשוב.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.