קופרה טווסקאן הינו הדגם החשמלי הראשון של המותג הספורטיבי בארץ, החונך את שפת העיצוב החדשה קופרה וניחן בעיצוב מקורי, אך יאלץ להתמודד בקטגוריה עמוסת מתחרים
קופרה טווסקאן הינו הרכב החשמלי הראשון של המותג בישראל (בייבוא סדיר), והיה הראשון להשיק את שפת העיצוב החדשה של המותג, שחלחלה גם אל דגמי הבנזין. קופרה טווסקאן מבוסס על פלטפורמת MEB בדומה לאחיו לקונצרן פולקסווגן עימם הוא חולק רכיבים מכניים לרבות סוללה ומנועים. כמותם, הוא מתחרה בסגמנט הרווי ביותר בשוק המקומי, הכולל מתחרים כה רבים וביניהם טסלה מודל Y, אקספנג G6, יונדאי איוניק 5 ו- BYD סיליון 7. קופרה טווסקאן מוצע בשלוש גרסאות אבזור, לכולן סוללה בקיבולת 82 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר שנע בטווח של 516-569 ק"מ. המחיר החל מ- 242,900 ₪ לגרסת הכניסה ועד 289,900 ₪ לגרסת VZ הנבחנת.
קופרה טווסקאן
| קופרה טווסקאן VZ | |
|---|---|
| יתרונות | איכות נסיעה, מרווח פנימי, התנהגות כביש |
| חסרונות | הנדסת אנוש, איכות חומרים |
עיצוב ונוחות קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן מציג שלל קימורים ופרטים קטנים המעניקים לרכב מראה ספורטיבי, דרמטי ומושך תשומת לב. בחזית יחידות תאורה צרות עם חותמת לד בצורת שלושת המשולשים המזוהים עם קופרה. מהצד צללית בתצורת קופה וחישוקים קלים בעיצוב ייחודי בצביעה דו-גונית בקוטר 19 עד 21 אינץ' בהתאם לגרסה הנבחרת. יחידות התאורה האחוריות מציגות גרפיקה תלת מימדית, מחוברות באמצעות משטח מואר ובמרכזו סמל קופרה מואר אף הוא. הפגוש האחורי כולל משטח שחור מבריק דמוי דיפיוזר, וספוילר אחורי להשלמת המראה הדינמי המגובה במקדם גרר של 0.26cd. המידות טיפוסיות לסגמנט. אורכו של קופרה טווסקאן עומד על 4,644 מ"מ, רוחבו 1,861 מ"מ, גובהו 1,597 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,771 מ"מ.
קופרה טווסקאן
תא הנוסעים מציג עיצוב מקורי הכולל דשבורד מפוסל עם מעין גשר הנמתח אל הקונסולה המרכזית ואל דיפוני הדלתות כדי להגדיר חללים נפרדים עבור הנהג ועבור הנוסע לצידו. שבכת פתחי המיזוג כוללת עיטור בגוון נחושת הנמתח לרוחב תא הנוסעים ותאורת אווירה צבעונית מבטיחה שתא הנוסעים יראה מזמין ונאה גם בחושך. אי אפשר להתעלם גם מהמסך המרכזי הענק המגיע בגודל 15 אינץ' כסטנדרט, מתחתיו פסי מגע מוארים עבור שליטה בטמפרטורת המיזוג ועוצמת השמע. במפלס תחתם נמצאים פתחי המיזוג המרכזיים המתגלים כנמוכים מדי. עיצוב גלגל ההגה מוכר ממפגשים קודמים עם דגמי קופרה, ומשלב פקדי מגע לשליטה בשלל מערכות הסובלים מחוסר ריספונסיביות משווע. מאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי צנוע בגודל 5.3 אינץ' המציג את אחוזי הסוללה והטווח הנותרים בכל עת.
קופרה טווסקאן
בורר הילוכים אלקטרוני ממוקם מאוחרי ההגה כדבעי, אך תפעולו מתבצע כסוויץ' בדומה לדגמי יונאיק איוניק החשמליים. טרוניה נוספת נוגעת למיקום פקד המשולש האדום במרכז הקונסולה המרכזית שלא פעם נלחץ שלא לצורך עקב הנחת יד, ולמתגי פתיחת החלונות מדלת הנהג, בסידור הכולל צמד מתגים, עם פקד מגע נוסף המחליף את שליטתם בין החלונות הקדמיים לאחוריים. איכות חומרי הדיפון מעט מאכזבת, עם דיפון רך בחלקו הקדמי של הדשבורד, לצד שימוש נרחב בחומרי דיפון קשיחים שאינם מתיישרים עם מחיר הרכב. איכות ההרכבה מוצקה והדוקה ומפיגה כל חשש עקב יצור הדגם בסין.
קופרה טווסקאן
פתרונות האחסון טובים וכוללים חלל אחסון עם שקעי ומשטח טעינה בקונסולה המרכזית, אך הגישה אליו מופרעת עקב הגשר הדקורטיבי הבולט. בנוסף קיים תא אחסון מתחת למשענת היד הנפתח בצורת ספר, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות בנפח סביר אך נטול דיפון. תא המטען כולל פתיחה וסגירה חשמליים לרבות פתיחה במחוות רגל. נפחו 540 ליטרים עם מפתח הטענה רחב ומזמין, רצפה כפולה ותאורה. קיפול המושב האחורי יביא לנפח טעינה נדיב על גבי משטח כמעט מפולס.
קופרה טווסקאן
הכניסה והיציאה מהרכב נעשות בטבעיות ואינן מצריכות כיפוף מוחשי, הודות לגובהו של המרכב. מושבי המונו הספורטיביים מספקים תמיכה צידית נדיבה לצד נוחות נאותה בהחלט, עוטים ריפוד המשלב אלקנטרה עם עור מלאכותי, וכוללים אפשרות להארכת בסיס המושב, כיוונון חשמלי מלא וזיכרונות. תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה למדי. הראות אל לוח המחוונים הקטן אינה מוסתרת, ושדה הראיה טוב לפנים ולצדדים בזכות מראות תלויות, אך שדה הראיה לאחור מצומצם עד מאוד. כושר התמרון מהווה הפתעה נעימה עם רדיוס סיבוב בקוטר זעיר ביחס לממדים החיצוניים. מערך חיישני הקרבה היסטרי ולפעמים מתריע בחומרה יתרה שלא לצורך.
בדומה לאחים לפלטפורמה, מרווח הפנים המוצע נדיב ביותר, עם רצפה שטוחה לחלוטין, ומאפשר הסעת שלושה מבוגרים מאחור ללא צפיפות מעיקה. הגג המשתפל גוזל כמה ס"מ ממרווח הראש מאחור, אך גם כך המרווח מספק. הגג הפנורמי כולל וילון הצללה חשמלי, שאינו מובן מאליו בימים אלו. עוד נמצאים מאחור חלונות כהים, פתחי אוורור מרכזיים עם אזור אקלים נפרד, צמד שקעי USB, משענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות, תאורה, וידיות אחיזה.
קופרה טווסקאן
קרבה לרכב מביאה לפתיחתו המלווה במופע אורות חביב, ותאורת כניסה המוקרנת על סף פתחי הדלתות. הידיות המעוצבות כקונבנציונליות, מתגלות כבעלות פתיחת נעילה חשמלית. כניסה ותחילת נסיעה מתבצעות בקלילות, ללא שימוש במפתח או צורך בלחיצה על מתג הפעלה שקיים אך אינו חייב שימוש. דרישת הביטוח לקודן מאולץ, גורעת מנוחות ההפעלה. נוחות הנסיעה טובה מהממוצע בסגמנט בזכות מתלים אדפטיביים בגרסה זו, הניחנים בשיכוך טוב במצב 'נוחות' ומאפשרים ספיגה נאותה של רוב מפגעי האספלט העירוני. צמיגים בחתך נמוך וקשיח מתקשים בסינון שברים קטנים ופוגמים באיכות השיכוך במעבר על גבי אספלט מצולק או שבילים. מצב B בבורר ההילוכים מציע בלימה רגנרטיבית בעצימות בינונית, אשר מקלה חלקית על הנהג, אך אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת ומפסיקה במהירות 5 קמ"ש. מחוץ לעיר מספק קופרה טווסקאן יכולת שיוט מצוינת עם בידוד רעשים מעולה בזכות זיגוג כפול לשמשות, יציבות כיוונית טובה, והתמודדות מעולה עם גלי אספלט.
ביצועים קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן הנבחן בגרסת Adrenaline VZ הבכירה, מצויד בהנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 340 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 55.5 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. הביצועים כמצופה חזקים עם תגובות עוצמתיות ופער מוחשי ביחס לדגמים חד מנועיים, במיוחד במצבי הנהיגה הספורטיביים הניתנים לבחירה באמצעות פקדי מגע עגולים על גלגל ההגה. לצד זאת וביחס לדגמים חשמליים דו מנועיים מקבילים, קופרה טווסקאן VZ אינו מתבלט ואף ניכר שביצועיו המעולים כשלעצמם, מתברגים מתחת לממוצע המקובל בגרסאות ביצועים.
קופרה טווסקאן
התנהגות הכביש מרשימה ביחס לקרוסאובר חשמלי במשקל החוצה את רף ה- 2.3 טונות. המתלים האדפטיביים מצליחים לשמר זוויות גלגול מדודות ,ויחד עם ההנעה הכפולה מתקבלת התנהגות דינמית יחסית למתחרים ישירים, המצליחה לאלחש את המשקל הרב ומרווח הגחון. צמיגי הנקוק יעודים לדגמים חשמליים בעלי דופן קשיחה משלימים אחיזת כביש איתנה והיכולת הדינמית מכובדת ביחס לסגמנט. מעבר לכך חדוות הנהיגה מלאכותית ואינה דומה לדגמי הבנזין של קופרה, לבטח לא לגרסאות VZ, עם הגה בעל משקל מלאכותי ותחושה גמלונית ביחס לדגמי הבנזין הקלים. הבלמים הכוללים דיסקים מאווררים מקדימה ובלמי תוף מאחור, אינם מתעייפים או מאבדים כושר בלימה גם לאחר רצף ירידות, אך בדומה לדגמים חשמליים רבים, אינם ניחנים במהלך דוושה לינארי ומקנים תחושה מלאכותית.
טווח נסיעה קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן מצויד בסוללה בקיבולת 82.0 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) המשותפת לכל אחיו לפלטפורמה ומספקת כאן טווח נסיעה של 516 ק"מ על פי תקן WLTP. בנסיעת המבחן שכללה נהיגה נינוחה ברובה במצב קומפורט עם כמה קטעים מאומצים במצבי ניהוג דינמיים, ומצב B בבלימה רגנרטיבית מופעלת, התקבל מנעד טווחים הנע בין 350 ק"מ בנסיעה מהירה ומאומצת לבין 10-20% יותר בנהיגה מתונה, כך שבתנאים ריאליים טווח הנסיעה יעמוד על כ- 380 ק"מ בנסיעה משולבת. שקע הטעינה ממוקם במיקום הקלאסי בדומה לפתח תדלוק, ואינו כולל פתיחה וסגירה חשמליים. טעינה בעמדה ביתית במהירות 11 קוט"ש הטעינה את מחצית הסוללה ב- 4 שעות. עמדה מהירה בהספק 60 קוט"ש הטעינה 40% מהסוללה ב- 45 דקות בקצב טעינה של 56 קוט"ש. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה קופרה טווסקאן
קופרה הוא מותג רכב צעיר שלא נמכר בארצות הברית ועל כן לא משתתף בסקרי אמינות של הארגונים האמריקאים. בשל התבססות על מכלולים מוכרים מבית פולקסווגן ניכר כי רכבי קופרה צפויים להפגין רמת אמינות דומה. רכבי פולקסווגן אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 26 מתוך 29 יצרניות עם 267 תקלות לכל 100 כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שברכבים חשמליים צפויה אמינות עדיפה על רכבי מנוע בעירה פנימית בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.
קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפולים נדרשים אחת לשנה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 11,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2024 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% על תפקוד מערכות הבטיחות.
קופרה טווסקאן
אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטומטית בחירום עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת אקטיבית לזיהוי כלי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות צד, ניטור תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אזהרת פתיחת דלת ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת התרעה על עייפות נהג, וזיהוי תמרורים. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8. מערכות הבטיחות מציגות תפקוד בשל בסך הכל, פרט למערכת התראת המהירות הניתנת לנטרול מהיר דרך פקד קיצור בגלגל ההגה, ולמערכת ההתרעה על סטיה מנתיב הנסיעה ההיסטרית.
תמורה למחיר קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן משווק בארץ בשלוש גרסאות אבזור. גרסת הכניסה Endurance מוצעת במחיר 242,900 ₪ וכוללת בין היתר קישוריות אלחוטית לנייד, משטח טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים, מושבי ספורט, הגה ספורט המשלב כפתורי התנעה ובורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה היקפית, מפתח חכם, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה במחוות רגל, תאורת לד מלאה, מתלים אדפטיביים, וחישוקי 19 אינץ'.
גרסת הביניים Immersive מוצעת במחיר 257,900 ₪ וכוללת בנוסף מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, חימום מושבים קדמיים, מערכת שמע מבית Sennheiser הכוללת 11 רמקולים וסאב וופר, מצלמות היקפיות, וחישוקי 20 אינץ'.
גרסת ההנעה הכפולה Adrenaline VZ הנבחנת, מוצעת במחיר 289,900 ₪, חמושה בצמד מנועים בהספק משולב של 340 כ"ס ומוסיפה חישוקי 21 אינץ', חלון גג פנורמי ותאורת מטריקס לד חכמה.
קופרה טווסקאן מתחרה כאמור בסגמנט תחרותי מאוד עם שלל מתחרים. בנוסף, התבססותו על אחיו לפלטפורמה שאינם נבדלים בשינויים קיצוניים האחד מהשני, מקשים עליו להתבלט חרף מעלותיו הרבות, שאת רובן הוא חולק עם אחיו החורגים. קופרה טווסקאן מתגלה כרכב פרקטי וראוי בזכות שימושיות משפחתית גבוהה, מרווח פנימי נדיב, טווח נסיעה שימושי, ואיכות נסיעה טובה הודות למתלים האדפטיביים. התמחור הסביר אינו נושא בשורה צרכנית כך שבסופו של יום, הקלפים העיקריים של קופרה טווסקאן הינם העיצוב והמיתוג, שמביאים עימם רוח צעירה ודינמית ביחס לאחיו החורגים, ותדמית מעט יוקרתית ביחס לשפע סיניות עימם הוא חולק את ארץ הייצור.
| קופרה טווסקאן VZ חשמלי | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי | 340 כ"ס |
| מומנט מרבי | 54.5 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,644 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,861 מ"מ |
| גובה כללי | 1,597 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,771 מ"מ |
| נפח תא מטען | 540 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,335 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.5 שניות |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 516 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 380 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 15.7 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 18.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 289,900 ₪ |

תפריט נגישות








רכב נחמד ויפה
נסיעה איכותית אך יש בעיות גרסה לרכב ליצרן
הרכב מציע פחות תמורת יותר מחיר
באותו מחיר ניתן לקנות איוניק 5 או 6 באיכות גבוהה יותר, שלא לדבר על הסיניות וטסלה. כבונוס מי שקונה את הקופרה מקבל את צמפיון מוטורס שיספקו ללקוח חווית שירות מהגיהינום.
הכי טוב של קופרה
זה הקופרה פורמנטור
קופרה טווסקאן VZ חשמלי במבחן דרכים
קופרה טווסקאן הוא רכב קטן חשמלי. יש לי רכב בנזין גדול-ג׳יפ רנגלר 2008. יש לדני טורונטו רכב בנזין גדול-לינקולן 2007. רק בנזין. בלי חשמל.
הכי יפה
ממש