אאודי Q6 e-tron 45 חשמלי במבחן דרכים

אאודי Q6 e-tron מגיע אלינו למבחן בגרסת 45 הבסיסית שמחירה חוצה את החצי מיליון ₪, עם נתונים שאינם מרשימים במיוחד על הנייר אך ביצוע מרשים באיכותו על הכביש

תגיות: , , , , ,

אאודי Q6 e-tron מתברג בסקלת דגמי המותג החשמליים בין אאודי Q4 e-tron לבין אאודי Q8 e-tron עם מידות דומות לאאודי Q5. הוא מבוסס על פלטפורמת Premium Platform Electric) PPE) המודרנית, אשר פותחה יחד עם פורשה ועליה מבוססים גם פורשה מקאן ואאודי A6 e-tron החדשים, ובעתיד דגמי פרימיום נוספים של הקונצרן. פלטפורמה זו מציגה ארכיטקטורת 800V המאפשרת הספק טעינה מרבי של 270 קילוואט DC. הדגם החדש משתלב בסגמנט D-SUV פרימיום ונועד להתחרות בעיקר בב.מ.וו iX3 אשר יוצג בקרוב בדור חדש ובג'נסיס GV70 EV.

אאודי Q6 e-tron 45
יתרונות פלטפורמה, איכות נסיעה, תדמית
חסרונות מחיר, אבזור

אאודי Q6 e-tronאאודי Q6 e-tron

אאודי Q6 e-tron מוצע בארבע תצורות הנעה, להן רמות אבזור שונות, בטווח מחירים שנע בין 501,900 ₪ לגרסת 45 הבסיסית הנבחנת לבין 687,100 ₪ בגרסת הביצועים SQ6 e-tron quattro.

עיצוב ונוחות אאודי Q6 e-tron 45

אאודי Q6 e-tron מציג את שפת העיצוב החשמלית החדשה של המותג, אשר מציגה שמרנות יחסית ולא מנסה להתחכם עם עיצוב עתידני וחלקלק אלא מאמצת את הסגנון הספורטיבי המזוהה עם משפחת דגמי הבנזין של אאודי, בדומה לאאודי Q5 החדש. הפרופורציות מעניקות לדגם מראה דינמי והחזית מציגה שלל אלמנטים עיצוביים בהם גריל אטום דומיננטי, פגושים עם כונסי אוויר גדולים ויחידות תאורה מפוצלות. מהצד נמצא פרופיל שמרני למדי, עם ידיות פתיחה קונבנציונליות, ופס מושחר דקורטיבי בחלקן התחתון של הדלתות. מאחור נמצא תאורה רוחבית ובגרסאות הבכירות חותמת תאורה הניתנת להתאמה אישית. התוצאה הסופית נאה אך חסרה את אפקט "הוואו" המצופה מרכב פרימיום במחיר של מעל חצי מיליון ₪. יתכן שגרסת ספורטבק בעלת מראה קופה תשפר זאת, אך הדגם הנוכחי מסתפק בציון בינוני בכל הנוגע לעיצוב ונוכחות. המידות גדולות ברובן מאאודי Q5. אורכו של אאודי Q6 e-tron 45 עומד על 4,771 מ"מ, רוחבו 1,939 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,889 מ"מ. 

אאודי Q6 e-tronאאודי Q6 e-tron

תא הנוסעים טכנולוגי, מאובזר היטב ויוקרתי למראה הודות לממשק תפעול מודרני הכולל ארכיטקטורת שלושה צגים חדשה. לוח המחוונים בגודל 11.9 אינץ' ומסך המגע המרכזי בגודל 14.5 אינץ' הינם מסוג OLED ומחוברים יחדיו בקשתית קעורה. לרשות הנוסע מסך נוסף בגודל 10.9 אינץ' המציג נתוני ביצועים ומאפשר הקרנת תכני וידאו מבלי שהנהג יוכל לראותם על מנת שדעתו לא תוסח בעת הנהיגה. בנוסף לסוללת הצגים נמצא לא מעט פקדים פיזיים, שעיקרם בדלת הנהג לשליטה על האורות, כיוונון מראות ופונקציות נוספות, וכן בקונסולה המרכזית הכוללת את בורר ההילוכים ומצבי הנהיגה, וחוגה לשליטה על כיוונון עוצמת השמע.

ממשק מערכת המולטימדיה מהיר, אינטואיטיבי ואינו מתחכם בגרפיקה יתרה. תפעול יתר המערכות רושם הנדסת אנוש מעולה, עם סרגל תחתון קבוע לשליטה במערכת בקרת האקלים, ופקד קיצור דרך לנטרול מערכות הבטיחות האקטיביות. איכות החומרים טובה בהחלט וכך גם ההרכבה, אך התחושה הכללית אינה עשירה כמצופה מדגם פרימיום מודרני במחירו, בעידן בו דגמים סיניים חשמליים בחצי מחיר יודעים להגיש תאי נוסעים מרשימים ומאובזרים לעייפה ביחס לרשימת האבזור כאן, הכוללת תאורת אווירה חלקית ובסיסית, מערכת שמע לא ממותגת, צימוד חוטי בלבד לסמארטפון, ותוספת מחיר לאוורור למושבים שהפכו לסטנדרט בדגמים סינים.

אאודי Q6 e-tronאאודי Q6 e-tron

פתרונות האחסון מונים תא כפפות מדופן אך לא מואר, תאי דלתות פרקטיים ועמוקים, תא נוסף מתחת למשענת היד שמתכווננת לגובה, ותא עמוק בקדמת הקונסולה המרכזית. תא המטען מציע נפח מכובד של 524 ליטרים, תאורה, ווים, רשתות וגישה מעולה הודות לדלת חשמלית ומפתח רחב. קיפול המושבים האחוריים מתאפשר באמצעות צמד ידיות בצידי תא המטען או בחלקו העליון של המושב, ויוצר משטח דו מפלסי שאינו אחיד בגובהו. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון. בנוסף קיים תא מטען קדמי בנפח 64 ליטרים.

קרבה לרכב מפעילה מופע אורות שניתן להתאמה אישית. הכניסה והיציאה נעשות בטבעיות הודות לגובהו של המרכב. מושבי הספורט מעניקים נוחות ותמיכה ראויים, כוללים כיוון חשמלי לרבות קשיחות גב המושב, אפשרות הארכה ידנית לבסיס המושב וחימום. אוורור המושבים בגרסאות הבסיס דורש תוספת בסך 7,000 ₪. תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה למדי. ההגה הטרפזי אינו מסתיר את לוח המחוונים האינפורמטיבי, וכולל פקדים רספונסיביים לשליטה על שלל פונקציות. שדה הראיה טוב אך קורות A מעט עבות מדי. כושר התמרון סביר ביחס לממדים ומצלמות 360 מעלות מציגות תמונה חדה ברזולוציה גבוהה.

אאודי Q6 e-tronאאודי Q6 e-tron

המרווח מאחור נדיב ביותר, עם רצפה שטוחה לחלוטין וספסל רחב המאפשר הסעת שלושה מבוגרים מאחור ללא צפיפות מעיקה. אלו יזכו גם לחלונות כהים, פתחי אוורור עם אזור אקלים נפרד, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, וגג פנורמי נפתח עם וילון הצללה אטום, אך באופן תמוהה לא נמצא מאחור שקעי USB.

כניסה והתנעה של אאודי Q6 e-tron 45 מתבצעות ללא שימוש במפתח או צורך בלחיצה על מתג הפעלה אשר קיים משום מה. דרישת הביטוח לקודן מאולץ, גורעת מעט מנוחות ההתנעה. נוחות הנסיעה עם מתלי האוויר האופציונליים וצמיגים בחתך 60 בגרסת הבסיס פשוט מעולה וטובה מכל דגם שחווינו בסגמנט עד כה. מצב קומפורט מציע כושר ריסון מעולה, ויחד עם צמיגים בחתך בשרני מתקבלת נוחות מצוינת המסייעת לבודד את הרוב המוחלט של תחלואי האספלט המקומי. בידוד הרעשים מעולה הודות לזיגוג כפול ואטימה איכותית, כאשר רעשי כביש ורוח מתחילים להישמע רק במהירויות כביש 6.

ביצועים אאודי Q6 e-tron 45

אאודי Q6 e-tron 45 בגרסת הכניסה הנבחנת כולל הנעה אחורית ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 252 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7 שניות, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. הביצועים הטובים כשלעצמם, נדמים כעצלים בעידן החשמלי ביחס לדגמים מקבילים ואף זולים מהותית. במחיר של למעלה מחצי מיליון ₪ לדגם חשמלי מודרני, ניתן לצפות ולקבל הספק וביצועים מרגשים יותר אך בכל מקרה התאוצות באאודי Q6 e-tron 45 מספקות לכל נהג שפוי. המנוע מציג פעולה חלקה ושקטה ומאפשר בלימה רגנרטיבית המאפשרת, סוף כל סוף בדגמי הקונצרן, נהיגה בדוושה אחת בכל מצבי הנהיגה, ללא גלישה מיותרת במהירות 5 קמ"ש.

אאודי Q6 e-tronאאודי Q6 e-tron

התנהגות הכביש רושמת פער ניכר לטובה ביחס לסגמנט עם מתלי האוויר המחוננים. מצב דינמיק מנמיך את מרווח הגחון ב- 20 מ"מ וממשיך לספק נוחות נסיעה גם בכבישים מהירים, עם כושר ריסון גבוה תחת עומסים לטובת התמודדות קלה עם גלי אספלט. במצב נהיגה זה מצליח הגרמני המגודל על 2.1 טונותיו, לתמרן בין פיתולים בקצב מעורר השתאות. באספקט זה ניכר כי השת"פ עם פורשה משתלם ופודה את ההשקעה. נסתייג ונבהיר שלא מדובר בדגם ספורטיבי, לפחות בגרסת הכניסה, וצפוי כי מתלים סטנדרטיים לא יספקו את אותה ההתנהגות הנאותה, אך ביחס לסגמנט המתאפיין ברובו בדגמים בעלי ציון בינוני בהתנהגות הכביש, אאודי Q6 e-tron ניחן בזוויות גלגול מרוסנות ותחושה קלילה ביחס לממדים ולמשקל.

מצב 'שטח' מגביה את המרכב ב- 28 מ"מ, ומצב 'מעבר מכשול' מגביה את המרכב ב- 45 מ"מ ומאפשר צליחת שבילים מרשימה אך גם מלאת חששות לאור מחירו של הדגם והעדר מיגון תחתון וגלגל רזרבי. הבלימה הרגנרטיבית המשודרגת המאפשרת בדגם זה נהיגה מנהלתית בדוושה אחת, כמעט מייתרת את השימוש בבלמים, אך כאשר אלו נקראים לביצוע הם מציגים נשיכה טובה ואינם מתעייפים או מאבדים כושר בלימה גם לאחר רצף ירידות. בדומה לדגמים חשמליים רבים, מהלך הדוושה אינו לינארי ותחושת פעולתם מלאכותית.

טווח נסיעה אאודי Q6 e-tron 45

אאודיQ6 e-tron 45  המהווה את גרסת הכניסה של הדגם, מצויד בסוללה בקיבולת 83 קוט"ש (75.8 קוט"ש נטו) המספקת טווח נסיעה של 524 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל, גמיעת קילומטרים רבים בכבישים מהירים עם מיזוג פועל, הניבה צריכה ריאלית של 4.7 ק"מ לקוט"ש המתורגמים לטווח נסיעה אמיתי של כ- 350 ק"מ. טווח זה מעט מאכזב ביחס למחיר. גרסאות 50 ו- 55 כוללות סוללה בקיבולת 100 קוט"ש וטווחי נסיעה עדיפים. חידוש שימושי ויעיל נמצא בצמד שקעי הטעינה הממוקמים משני צידי הרכב במיקום הקלאסי בדומה לפתח תדלוק, כאשר זה שבצד הנהג מאפשר טעינה מהירה וביתית לעומת השקע שבצד ימין הכולל חיבור לטעינה ביתית בלבד. לשני השקעים פתיחה וסגירה חשמליים. הפלטפורמה החדשה מאפשרת טעינה סופר מהירה. בטעינה שביצענו בעמדת טעינה מהירה במהירות 93 קוט"ש הוטענו 33 האחוזים האחרונים בסוללה עד לטעינה מלאה, בפחות מעשרים דקות. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה אאודי Q6 e-tron 45

רכבי אאודי אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה אודי למקום ה- 28 מתוך 29 יצרניות עם 275 תקלות לכל 100 כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.

אאודי Q6 e-tron 45 משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפולים נדרשים אחת לשנה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 18,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800  ₪.

בטיחות אאודי Q6 e-tron 45

אאודי Q6 e-tron נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2025 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% על תפקוד מערכות הבטיחות.

אאודי Q6 e-tronאאודי Q6 e-tron

אבזור הבטיחות עשיר וכולל שלל מערכות עזר אקטיביות מתקדמות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בעומסי תנועה, בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, ניטור שטח מת במראות הצד, מערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור עייפות נהג, יציאה בטוחה מהרכב, חיישני חנייה היקפיים, חניה אוטומטית, ומצלמות היקפיות. רמת האבזור הבטיחותי הינה 8 מתוך 8 בכל רמות האבזור. מערכות הבטיחות הציגו ביצועים בשלים למדי ללא התראות מיותרות אך מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה מעיקה ומתערבת תדיר שלא כצורך.

תמורה למחיר אאודי Q6 e-tron 45

אאודי Q6 e-tron 45 בגרסת הכניסה הנבחנת מוצע במחיר 501,900 ₪ וכולל בין היתר מנוע חשמלי אחורי בהספק מרבי של 252 כ"ס, סוללה בקיבולת 82 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 524 ק"מ לפי תקן WLTP, עשרה רמקולים, משטח טעינה אלחוטית, הגה ספורט קטום עם מנופי שליטה על רמת הרגנרציה, חלון גג פנורמי חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורי שליטה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב תחתון, זיכרונות לכיוון מושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום להגה, ריפוד עור משולב בד, שמשה קדמית אקוסטית לבידוד רעשים, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 19 אינץ'.

אאודי Q6 e-tron 50 מוצע במחיר 520,900 ₪ וכולל הנעה אחורית, הספק מרבי של 306 כ"ס, סוללה בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 579 ק"מ לפי תקן WLTP, מערכת שמע Bang & Olufsen עם 16 רמקולים וחישוקי 20 אינץ'.

גרסאות 45 ו- 50 זמינות עם חבילת Tech Pro בתוספת 19,000 ₪ הכוללת מתלי אוויר אדפטיביים, כיוון חשמלי להגה, ותאורת OLED אחורית עם חתימת אור ייחודית אשר נוספו אל רכב המבחן. תוספת נפרדת של אוורור מושבים קדמיים מוצעת בעלות של 7,000 ₪.

אאודי Q6 e-tron 55 quattro מוצע במחיר 636,500 ₪ וכולל הנעה כפולה, הספק מרבי של 387 כ"ס, סוללה בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 561 ק"מ לפי תקן WLTP, מתלי אוויר אדפטיביים, תאורת OLED אחורית, מערכת שמע Bang & Olufsen עם 20 רמקולים כולל 4 רמקולים משולבים במשענות הראש של המושבים הקדמיים, כיוון חשמלי להגה, אוורור למושבים הקדמיים, וחבילת השחרה מורחבת.

גרסת הביצועים אאודי SQ6 e-tron quattro מוצעת במחיר 687,100 ₪ וכוללת הנעה כפולה, הספק מרבי של 489 כ"ס, סוללה בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 561 ק"מ לפי תקן WLTP, פגושים בעיצוב קרבי יותר, חישוקי 21 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה זו, קאליפרים בצבע אדום, מתלים בכיול ספורטיבי, ותא נוסעים בסגנון ספורטיבי יותר.

אאודי Q6 e-tron מתגלה כקרוסאובר חשמלי מתקדם המבוסס על פלטפורמה איכותית המקנה איכות נסיעה גבוהה (לפחות עם מתלי האוויר האופציונליים) ויכולת ביצוע מרשימה. על אף היותו מתחרה בסגמנט צפוף, בשל היותו דגם פרימיום ממותג מסורתי, מתחריו הישירים לא רבים וביחס אליהם דורש אאודי Q6 e-tron פרמיה גבוהה יותר, הבולטת עוד יותר ביחס למתחרי הפרימיום טק מסין שעלותם נמוכה פי 2, והטובים שבהם מציעים מפרט מרשים בפער ניכר על הנייר, ורמת ביצוע על הכביש שאינה משתווה אך גם לא נשרכת הרבה מאחור. כמו בכל דגם של מותג פרימיום מסורתי, גם אאודי Q6 e-tron דורש פרמיה לא זולה ביחס לאיכות, ופשרה על אבזור ומפרט. לכן ניכר כי גרסת אאודי Q6 e-tron 50 בעלת טווח וביצועים משופרים, שמחירה גבוה רק ב- 4% מגרסת הכניסה, תקנה תמורה עדיפה ותקטין את פערי הביצועים וטווח הנסיעה ביחס למתחרים שאינם ממותגי פרימיום מיוחסים.

אאודי Q6 e-tron 45 חשמלי
מנוע חשמלי אחורי
הספק מרבי 252 כ"ס
מומנט מרבי 45.9 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,771 מ"מ
רוחב כללי 1,939 מ"מ
גובה כללי 1,685 מ"מ
בסיס גלגלים 2,889 מ"מ
נפח תא מטען 526 ליטרים
משקל עצמי 2,125 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.0 שניות
מהירות מרבית 210 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 524 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 350 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 16.3 קוט"ש ל- 100ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 21.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2025)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר (ללא חבילת Tech Pro) 501,900 ₪

אאודי Q6 e-tron 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    זה רכב חשמלי?

    • אייא22/06/25

    לא!

  • 2

    אאודי Q6 e-tron 45 חשמלי במבחן דרכים

    • DANY_FROM_ISRAEL22/06/25

    זה רכב חשמלי ובינוני אז לכן הוא מסוכן

  • 1

    מראה מראה שעל הקיר! מי הרכב המכוער בעיר?

    • המכשפה מסיפור שלגיה22/06/25

    אאודי Q6

כתבות נוספות בנושא רכב חשמלי 

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

מותג IM Motors מושק בישראל

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את מותג IM Motors מבית SAIC הסיני ומתחילה את דרכה בשוק המקומי עם מכונית ...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

הכירו את טויוטה היילקס 2026 החדש...

טנדר העבודה האייקוני טויוטה היילקס מוצג היום בדורו התשיעי עם שינויים משמעותיים בפלטפורמה, עיצוב קשוח...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

רנו טווינגו חוזרת, הפעם רק חשמלית...

אחרי נסיון מוצלח עם רנו 5 שחזרה אלינו בדור חדש עם הנעה חשמלית ועיצוב נוסטלגי, נחשפת אחותה הקטנה רנו ...

בוריס רוזנר9 נובמבר 2025

גרסת כניסה מוזלת לאורה 03 החשמלית...

כלמוביל, יבואנית אורה (ORA) לישראל, משיקה את אורה 03 ברמת אבזור קלאסיק חדשה עם אבזור מופחת ותג מחיר ...

בוריס רוזנר2 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu