KGM טורס הייבריד - נהיגה ראשונה

KGM טורס מגיע אלינו בגרסה היברידית המציעה יחידת הנעה חסכונית וחזקה יותר, ומהווה חלופה מוזלת ומרווחת בסגמנט C-SUV הלוהט

תגיות: , , ,

KGM טורס ניחן בממדים נדיבים ועיצוב בולט, אך שווק עד כה עם יחידת כוח נטולת סיוע חשמלי שעמדה לו לרועץ. כעת, ובהתאם למגמת השוק הברורה, זוכה הדגם לגרסה היברידית עדכנית, עימה נועד KGM טורס להתחרות בסגמנט C-SUV מול הגרסאות ההיברידיות של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ו- MG HS אשר עשו עלייה השנה בהלימה לדרישות השוק ליחידות הנעה חסכוניות. נהיגת התרשמות קצרה אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית KGM לישראל (סאנגיונג לשעבר), הקנתה לנו אפשרות להכיר את הגרסה ההיברידית החדשה.

KGM טורס הייבריד KGM טורס הייבריד

העיצוב החיצוני המקורי נותר זהה לחלוטין לגרסת הבנזין, עם מראה שטח קשוח ובולט, אשר מתאמץ להבליט את נוכחותו באמצעות שלל אלמנטים דמויי אביזרי שטח כגון מכסה גלגל חלופי ריק מאחור, שאקל קדמי, ידיות עיגון על מכסה המנוע, ומגיני גחון. כולם למטרה קוסמטית בלבד. גם קווי המרכב מחקים אלמנטים מדגמי ג'יפ ולנד רובר, כך שהתוצאה הסופית כאמור, לא חומקת מהעין ומעצימה את תדמית השטח המתבקשת על ידי קהל היעד חובבי דגמי הפנאי.

רכב הפנאי הקוריאני נהנה מהמידות הנדיבות בקטגוריה, התורמות למרווח הפנימי. אורכו של KGM טורס 4,705 מ"מ (כמו דגמי 7 מושבים בסגמנט), רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,720 מ"מ, מרווח הגחון הינו 180 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ. תא המטען בנפח 599 ליטרים נותר הגדול בסגמנט חרף אחסון הסוללה ההיברידית. אף שעיצוב דלת תא המטען מזמין פתיחה צידית, בפועל נפתחת הדלת כלפי מעלה ומגלה משטח הטענה נדיב ופרקטי.

KGM טורס הייבריד KGM טורס הייבריד

תא הנוסעים קיבל לאחרונה ארכיטקטורה עדכנית יותר, וכולל צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה, עם ממשק מודרני וצימוד חוטי לסמארטפון. מאידך, בקרת האקלים לה הוקדש צג נוסף בדגם הקודם, הוטמעה בצג המולטימדיה שאינו כולל סרגל בקרת אקלים קבוע. הקונסולה המרכזית הוחלפה גם היא בהתאם לצו השעה. בחלקה הקידמי צפה ומתחתיה משטח אחסון פתוח, ובחלקה האחורי סידור קלאסי של משענת יד מרכזית, מחזיקי כוסות, ופקד הילוכים קטן. חבל שאף אחד משלושת מקומות העגינה לסמארטפון אינו מותאם להחזיקו כדבעי במהלך נסיעה טיפוסית. מעבר לכך, עיצוב סביבת הנהג מודרני ונאה עם איכות חומרים המיישרת קו עם יתר הדגמים בסגמנט.

KGM טורס הייבריד KGM טורס הייבריד

המרווח לנוסעים ולמטען מהווים את אחד היתרונות הבולטים של הדגם. האורך הנדיב, הדומה כאמור לדגמי שבעה מושבים, מסדר מרווח ברכיים מצוין ליושבים מאחור, ודשבורד שאינו מעמיק אל תא הנוסעים ממקסם את המרווח בשורת המושבים הראשונה. המושבים טובים ונוחים, ובגרסת אקזקיוטיב הנבחנת כוללים גם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, ושדה הראיה טוב ומסתייע בקו חלונות לא גבוה ובמראות צד תלויות.

אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בין היתר 8 כריות אוויר (כולל כרית קדמית מרכזית בין הנהג לנוסע וכרית להגנה על ברכי הנהג), בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטח מת, מניעת מעבר לנתיב שאינו פנוי, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים.

KGM טורס הייבריד KGM טורס הייבריד

יחידת ההנעה ההיברידית החדשה אשר מגיעה מ- BYD היא כלת השמחה, וכוללת הנעה קדמית, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים הפועל בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש, תיבת 6 הילוכים אוטומטית (e-DHT), ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 177 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 204 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

יחידת ההנעה בדגם הבנזין משתדרגת בגרסה ההיברידית ומציגה ביצועים בשרניים עם פעולה כמעט חשמלית לחלוטין הודות למנוע החשמלי החזק המשמש כמנוע עיקרי. המומנט הבשרני זמין כבר מסל"ד אפס ומניב פרפור צמיגים קדמיים בעת זינוק אגרסיבי מעמידה ואף מעט אחריה במהירות נמוכה. פעולת מנוע הבנזין כגנרטור מורגשת לפרקים בלתי מבוטלים, אך פעולתו אינה גסה באופן חריג, ובעת מנוחתו ניתן ליהנות מנסיעה חשמלית חרישית וחלקה. הבלימה הרגנרטיבית בעלת שלוש עצימויות מתופעלת באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, אך בנסיעת המבחן הקצרה ניכר היה כי אף בעצימותה הגבוהה ביותר היא אינה מוחשית כלל, וחבל. צריכת הדלק בנסיעה שדימתה שימושיות סבירה, עמדה על 14 ק"מ לליטר ומהווה שיפור של 50% ביחס לגרסת הטורבו בנזין. היצרן טוען ל- 17 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP.

KGM טורס הייבריד KGM טורס הייבריד

KGM אינם טוענים לשינוי בכיול המתלים, ומערך המתלים נותר זהה עם מתלה רב חיבורי מאחור, וכיול ניטרלי המציע פשרה הולמת בין נוחות להתנהגות כיאה לרכב פנאי משפחתי מסוגו. ההתמודדות עם האספלט המקומי נאותה מכפי שניתן היה להתרשם מנסיעת המבחן, וזוויות הגלגול נותרות מרוסנות בכיכרות ובסיבובים ארוכים, כזכור לנו מדגם הבנזין. בידוד הרעשים שופר קלות הודות למערכת ההנעה ההיברידית החוסכת רעשי מנוע, אך חבל שמראות הצד המייצרות רעשי רוח במהירות תלת ספרתית לא הוחלפו באווירודינמיות יותר.

KGM טורס הייבריד משווק בישראל במחיר 179,900 ₪ לגרסת פרימיום הכוללת בין היתר מצלמת רוורס, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, בלם חניה אלקטרוני, ריפוד דמוי עור, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חלון גג פנורמי עם כיסוי נגלל חשמלי, מנופי שליטה ברגנרציה, וחישוקי 18 אינץ'. גרסת אקזקיוטיב הנבחנת מוצעת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה מושבי עור חשמליים, מחוממים, עם אוורור לקדמיים.

KGM טורס הייבריד KGM טורס הייבריד

KGM טורס משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה ההיברידית אחריות למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לרגל ההשקה, הרוכשים עד סוף נובמבר 2025 יקבלו הנחה של 5,000 ₪ ממחיר המחירון.

KGM טורס הייבריד מהווה תוספת מבורכת לסגמנט הפורה, ובדומה לגרסת הבנזין מצליח להתבלט ביחס למתחריו הודות לעיצוב מקורי ולממדים נדיבים. ניכר כי KGM טורס הייבריד מפצה על מיתוגו האנונימי יחסית, בממדים ובאבזור נדיבים, לצד מחיר אטרקטיבי. לא מצאנו ל- KGM טורס הייבריד חסרונות מהותיים ולזכותו יתרונות ומעלות רבים, לפחות מהתרשמות ראשונית קצרה, וניכר כי מדובר בחלופה מבורכת ומעניינת בסגמנט.

KGM טורס הייבריד 2025 נהיגה ראשונה גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

גרסאות חדשות לפורד ברונקו 2026 מושקות בי...

דלק מוטורס, יבואנית פורד לשראל, משיקה את ליין הדגמים החדש של רכב השטח פורד ברונקו לקראת שנת 2026. בי...

בוריס רוזנר18 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

ג'אקו 5 הייבריד נוחת בישראל

כלמוביל, יבואנית ג'אקו לישראל, משיקה את רכב הפנאי הקומפקטי ג'אקו 5 בגרסה היברידית (HEV) חדשה המצטרפת...

בוריס רוזנר16 נובמבר 2025

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

דגמי ריינג' רובר וולאר ואיווק זוכים לגרס...

כחודש לאחר שהשיקה בישראל את הריינג׳ רובר ספורט בגרסת 400 המיועדת לשוק האמריקאי, מודיעה חברת המזרח לש...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

ספינת הדגל ג'נסיס G90 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה היום את ספינת הדגל של המותג - ג'נסיס G90 אשר תתחרה במרצדס S קל...

בוריס רוזנר11 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu