שברולט קולורדו ZR2 החדש אינו עוד טנדר עבודה שימושי אלא חיית שטח מהירה וביצועיסטית. הוא לא מושלם וגם יקר, אבל אתם רוצים אחד כזה
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה רעש. העיצוב הקרבי ומגוון שיפורי השטח שהתקינה היצרנית אינם לתצוגה בלבד אלא תואמים את אופיו הקשוח ומבדלים את גרסת ZR2 מהגרסאות הסטנדרטיות של הדגם שכלל לא משווקות בישראל.
| שברולט קולורדו ZR2 | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, נוחות נסיעה, עיצוב חיצוני |
| חסרונות | צריכת דלק, מרווח פנימי, מחיר |
שברולט קולורדו ZR2
עיצוב ונוחות שברולט קולורדו ZR2
העיצוב קשוח כיאה לרכב שטח ייעודי, עם מכסה מנוע הכולל אזור מושחר למניעת סנוור מהשמש, חישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינץ' וצמיגי שטח בשרניים בקוטר 33 אינץ'. הדגם מצויד במיגוני גחון ומנוע מקוריים, ובסט מצלמות ממוגנות בתחתית הרכב המציגות את הגחון מלפנים ומאחור בזמן אמת, כולל מתזי מים לניקוי במידת הצורך. כל אלו בשילוב מרווח גחון של 273 מ"מ וזווית גישה של 38.3 מעלות, מאפשרים נהיגת שטח בתנאים מאתגרים למדי עליהם נדבר בהמשך. שברולט קולורדו בגרסת ZR2 נראה מוכן לבלוע את הכביש, השביל, דרך העפר מלאת הבוץ או דיונת החול הקרובה לביתך. כאשר מביטים על הרכב והוא נראה "כל יכול", סימן שגם המעצבים לבית שברולט עשו עבודה טובה.
שברולט קולורדו ZR2
תא הנוסעים וסביבת הנהג של שברולט קולורדו נופלים מעט ביחס לציפיות וביחס למחיר היקר העומד על 433,000 ₪. איכות החומרים סבירה והנראות הכללית פשוטה למדי. המסך המרכזי בשברולט קולורדו ZR2 בגודל 11.3 אינץ', נוח לתפעול ותומך באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו. רבות מהפונקציות נשלטות מהמסך לרבות פונקציות השטח השונות, ולעיתים הרצון להקל דווקא מקשה. במילים אחרות, ישנם פונקציות שהיינו מעדיפים שיהיו בלחצנים פשוטים ולא בתתי תפריטים במסך.
שברולט קולורדו ZR2
הכניסה, או נכון יותר לומר, העלייה לשברולט קולורדו הגבוה יכולה להיות מאתגרת לנהגים ולנוסעים לא גבוהים. בשל המרכב הגבוה, הכניסה למושבים הקדמיים דורשת הרמת רגל של ממש (או שימוש במדרגות העזר בהתקנה מקומית). המושבים נוחים מאוד, מתכווננים חשמלית ומספקים תמיכה טובה לגב ולכתפיים. ההגה מחופה דמוי עור וגם מחומם לימי החורף, מתכוונן בקלות ונעים מאוד למגע. על ההגה לא מעט לחצנים להפעלת פונקציות שונות כגון בקרת שיוט ושליטה במערכת המולטימדיה והטלפון, אך אלו מסודרים בצורה אינטואיטיבית וקלה לתפעול. למרות שהחלונות לא גדולים, תנוחת הישיבה המאוד גבוהה מספקת שדה ראייה טוב המשרה ביטחון לדהור קדימה, אך חניונים צפופים וחניות ישראליות טיפוסיות יהוו אתגר לא קטן לשברולט קולורדו ZR2 שאורכו 5.4 מטרים ורוחבו 2.1 מטרים.
שברולט קולורדו ZR2
המושב האחורי של שברולט קולורדו ZR2 מאכזב. ברכב כזה גדול, היינו מצפים למושב אחורי מרווח, ואילו כאן מרווח הברכיים פשוט לא מספיק כך שמבוגרים יתקשו לשבת בספסל האחורי לפרק זמן ממושך, ויאלצו להסתפק בשקעי טעינה ובפתחי מיזוג.
מעבר לתא הכפפות, תא בין המושבים הקדמיים, מחזיקי כוסות ותאים בדלתות, לשברולט קולורדו ארגז בגודל מכובד. אינו הגדול ביותר בין הטנדרים השונים וגם סף ההטענה הגבוה אינו תורם לשימושיות. נדרש להרים את הציוד עד לגובה המותניים בערך על מנת להכניסם לארגז האחורי. נקודה טובה לציון היא שקע כוח בארגז ועוד כמה ווים לעיגונים. מתחת לארגז ישנו גלגל חלופי בגודל מלא אם כי אנשי שטח יגידו שמיקומו לא אידיאלי ופוגם בעבירות.
שברולט קולורדו ZR2
הודות למתלים אדפטיביים מצוינים, חווית הנסיעה בשברולט קולורדו ZR2 נעימה מחוץ לעיר במהירויות גבוהות וגם בתוך העיר. למרות שמדובר בטנדר, הוא לא קופצני אלא מצליח לשכך את מפגעי הדרך. צמיגי השטח הגדולים משמיעים את הרשרוש המוכר מצמיגים כאלה, אליהם מצטרפים רעשי רוח במידה סבירה בעיקר במהירויות גבוהות, אך הדבר מקובל. רעש המנוע אינו תואם את הנראות הקרבית של הרכב, ולמרות שכוח יש בשפע, היינו רוצים רעש קצת יותר אמריקאי ובשרני.
ביצועים שברולט קולורדו ZR2
שברולט קולורדו ZR2 החדש מצויד במנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.7 ליטרים עם הספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 59.4 קג"מ החל מ- 3,000 סל"ד, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, והנעה כפולה עם נעילות דיפרנציאל מלאות מלפנים ומאחור. בנוסף כולל הדגם בורר מצבי נהיגה ומתלים משופרים ביחס לגרסאות הרגילות, עם בולמי זעזועים אדפטיביים מולטימטיק DSSV.
שברולט קולורדו ZR2
התאוצה המהירה מאפס למאה קמ"ש אורכת פחות מ- 7 שניות וזה בהחלט מרשים לרכב במשקל 2,241 ק"ג. בנסיעה בכביש זמינות הכוח אינה נגמרת. תאוצות ביניים ויציאה לעקיפות מהירות מתבצעות ללא כל מאמץ, עם חיוך על הפנים. אבל הפורטה הגדול של שברולט קולורדו ZR2 היא יכולת השטח. ניתן להגדיר את המערכות השונות בהתאם לסוג הקרקע ולבחור בין הנעה אחורית, הנעה כפולה, שילוב הילוך כוח, נעילות דיפרנציאל קדמי ואחורי, ושלל הגדרות נוספות שיביאו אתכם עמוק אל תוך השטח.
שברולט קולורדו ZR2
בזכות בולמי הזעזועים האדפטיביים, שברולט קולורדו ZR2 נוסע בשטח במהירות כאילו נוסע על כביש רגיל. ספיגת המהמורות מעולה וביצועי השטח מפתיעים לטובה. גם צמיגי הכביש/שטח האימתניים עוזרים לקלות הנסיעה בדרכים לא דרכים.
מי שיחפוץ להשתמש בשברולט קולורדו כטנדר עבודה יוכל להעמיס על הארגז כמעט 600 ק"ג וליהנות מכושר גרירה של 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 2,722 ק"ג לנגרר עם בלמים. אלו נתונים מכובדים מאוד לטנדר שאינו בקטגוריית הטנדרים הגדולים מעל 4 טון.
צריכת דלק שברולט קולורדו ZR2
כאמור, שברולט קולורדו מצויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים לא גדול במיוחד, אך נקודת החולשה שלו היא צריכת הדלק. נתון היצרן עומד על 7.2 ק"מ לליטר בעוד שבימי המבחן הגענו לצריכת דלק משולבת של 6.3 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 81 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים, כך שהקולורדו יביא אתכם לשתות הרבה קפה בחנויות הנוחות בתחנות הדלק. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה שברולט קולורדו ZR2
אמינות רכבי שברולט נחשבת בינונית עד טובה. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה שברולט למקום ה- 4 מתוך 31 יצרניות, עם 174 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה שברולט למקום ה- 20 מתוך 30 יצרניות. שברולט קולורדו משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. עלות אגרת הרישוי השנתית לרכב המבחן הינה 5,365 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 12,100 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,000 ₪.
בטיחות שברולט קולורדו ZR2
שברולט קולורדו לא נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP אך נבחן על ידי מקבילו האמריקאי IIHS וקיבל ציון "טוב" עם ציוני משנה ממוצעים בהגנה על נוסעים, הולכי רגל ותפקוד מערכות הבטיחות. יחד עם זאת, שברולט קולורדו ZR2 מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות ביניהן מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ואופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת במראות הצד, והתראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. עוד מצויד הדגם בסט מצלמות היקפיות 360 מעלות עם זווית מבט ממעוף הציפור וחיישני חניה אחוריים. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 3 מתוך 8.
תמורה למחיר שברולט קולורדו ZR2
שברולט קולורדו ZR2 מוצע במחיר 433,000 ₪ ומגיע עם רשימת אבזור הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ' עם תצוגות לבחירה לרבות תצוגת נתוני נהיגת שטח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 11.3 אינץ' וממשק מלא בעברית, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, מערכת שמע Bose עם 7 רמקולים, מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, גלגל הגה מחומם בחיפוי דמוי עור, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושב נהג חשמלי, פתיחה והתנעה ללא מפתח, חלונות חשמליים עם פתיחה מהירה, ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד.
אמנם לשברולט קולורדו לא מעט חסרונות, ביניהם עיצוב פנימי ואיכות חומרים בינוניים, בטיחות שאינה מצטיינת, מרווח מצומצם במושב האחורי, צריכת דלק גבוהה ומחיר יקר, אבל, והפעם יש כאן אבל גדול כגודל הרכב, שברולט קולורדו ZR2 הוא רכב שכיף לנהוג בו וכיף לשבת בו. הוא מחזיר אותנו לתקופה הטובה שבה אמרנו "כבר לא מייצרים מכוניות כאלה..." והינה, מייצרים ואפילו עושים את זה טוב. לשברולט קולורדו ZR2 יש סטייל קרבי, מנוע חזק, יכולת שטח מצוינת ואופי שבימינו למרבית הרכבים פשוט אין. כל מי שרואה או נוהג ברכב יאמר "אני רוצה כזה!!!" וזאת באמת הצלחה.
| שברולט קולורדו ZR2 | |
|---|---|
| מנוע | 2.7 טורבו בנזין |
| הספק מרבי | 310/5,600 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 59.4/3,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 8 הילוכים אוטומטית |
| יחידת הנעה | 4X4 |
| אורך כללי | 5,402 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,144 מ"מ |
| גובה כללי | 2,078 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,337 מ"מ |
| מיכל דלק | 81 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,241 ק"ג |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 6.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 7.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 3 (מתוך 8) |
| מחיר | 433,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.