מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7%, מהלך שעלול לייקר את הרכבים החשמליים
בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45% ל- 52%, עם הורדת תקרת ההטבה ל- 30,000 ₪ לעומת 35,000 ₪ היום. מקבלי רכב מהעבודה ימשיכו ליהנות מהטבות שווי שימוש בסך 560 עד 1,350 ₪ בהתאם לסוג ההנעה.

איך ישפיע המס החדש על מחירי הרכב? אם נבחן דוגמה של רכב חשמלי שמחירו לפני מס 150,000 ₪, בעבר הייתם משלמים מס בשיעור 45% שהוא כ- 67,500 ₪ אך מקבלים החזר של עד 35,000 אלף ₪, כלומר המס נטו כ- 32,500 ₪. בשנת 2026 אותו רכב יחויב ב- 52% מס קנייה, שזה כ- 78,000 ₪, אך ההטבה המקסימלית יורדת ל- 30,000 ₪ ולכן המס בפועל יהיה 48,000 ₪. בסופו של דבר מדובר בעלייה של כ- 15,500 ₪ במס הקנייה על אותו רכב בדיוק. עם זאת, יבואנים מתקשים מאד למכור רכבים חשמליים בתקופה זו, ולכן ההשערה היא כי המחירים בפועל לא יתייקרו בתקופה הקרובה, או שיתייקרו באלפי שקלים בודדים לכל היותר.
על מנת לממן את הפחתת המס על רכבים חשמליים, מוצע כי יוארך תוקפו של המתווה משנת 2025 לפי הציון הירוק. לדוגמה, אם בשנת 2025 חלה הפחתה של 1,310 ₪ במס הקנייה על רכב היברידי, בשנת 2026 ההפחתה תהיה 560 ₪ בלבד (750 ₪ פחות). מצד שני, על מכוניות מזהמות תחול תוספת מס של 750 ₪ כדי לאזן.
למקבלי רכב צמוד מהעבודה - שווי השימוש מתבסס על 2.48% ממחיר המחירון של הרכב שעלול להתייקר. עם זאת, ההפחתות בשווי השימוש ישמרו לפחות עד 2028 והן כוללות הפחתה של 560 ₪ לרכב היברידי, 1,130 ₪ לרכב פלאג-אין, ו־ 1,350 ₪ לרכב חשמלי.
מס היוקרה שמוטל על רכבים שמחירם גבוה מ־ 300,000 ₪ יישאר כמס קבוע גם אחרי ינואר 2026.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.