ג’ילי סטאריי מצטרף לתחרות הצפופה בסגמנט C-SUV PHEV הלוהט, ומהווה תוספת חשובה למבחר דגמי היצרן
ג’ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i) הינו הדגם השלישי של המותג הסיני המושק בישראל, ומהווה תחרות ישירה למובילי סגמנט SUV-C PHEV המתפתח, ביניהם מלך השוק המקומי ג'אקו 7, BYD סיליון 5, צ'רי טיגו 7 פרו, אומודה 7, וליפמוטור C10 PHEV. המתחרים הסיניים חולקים נתונים דומים ומתאפיינים ברשימת יתרונות וחסרונות דומה, מולם חתן השמחה מנסה להתבלט באמצעות מידות וטווח חשמלי נדיבים. במסגרת ההשקה ע"י גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, ערכנו נהיגת התרשמות קצרה בדגם הפלאג-אין הייבריד המקומי הראשון של היצרן.
ג'ילי סטאריי
העיצוב החיצוני דומה לג'ילי EX5 החשמלי עם הבדלים בעיקר בחזית הכוללת פס תאורה רוחבי, ובמידות הנדיבות ביחס לאח החשמלי ואף ביחס לסגמנט C-SUV. אורכו של ג'ילי סטאריי 4,740 מ"מ ורוחבו 1,905 מ"מ. בסיס הגלגלים באורך 2,755 מ"מ מקנה מרווח רגליים נדיב מאחור. תא המטען שימושי בנפח 528 ליטרים או 2,065 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. ברצפתו ניתן לשלב בתוספת תשלום גלגל חלופי.
תא הנוסעים דומה גם הוא לאח החשמלי, עם אותה ארכיטקטורה מודרנית - גנרית המבוססת על צג מרכזי בגודל 15.4 אינץ', דשבורד מינימליסטי, וקונסולה מרכזית בעלת צמד משטחי סמארטפון (שמאלי עם טעינה). שמחנו למצוא חוגה דו שימושית ופקדים פיזיים לתפעול מערכת השמע ובקרת האקלים. ממשק מערכת המולטימדיה הינו סיני טיפוסי ומתאפיין בגרפיקה עשירה, לצד ריבוי שכבות ותפריטים. הממשק מעוברת כדבעי ומציע צימוד לאפל קארפליי, ובשלב זה כולל תמיכה באנדרואיד אוטו באמצעות דונגל שמסופק ע"י היבואן ללא תשלום.
ג'ילי סטאריי
המושבים מעולים, ובגרסת טק הנבחנת כוללים כיוונון חשמלי, חימום ואוורור. שימו לב שבאופן מוזר וחריג מושב הנהג לא מתכוונן לגובה. איכות החומרים מצוינת בחלקים העליונים אך מהמפלס השני ומטה קצת פחות. איכות ההרכבה הותירה תחושה מוצקה. כאופציה מומלצת, ניתן לבחור את תא הנוסעים בצבע קרמל המוסיף תחושה אוורירית ויוקרתית.
יחידת ההנעה ההיברידית הנטענת משלבת מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 214 כ"ס יחד עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטרים חסכוני הפועל במחזור אטקינסון בהספק מרבי של 98 כ"ס המשמש בעיקר כגנרטור בשיטת REEV. המערכת מתעדפת את המנוע החשמלי כמנוע עיקרי לקבלת חוויה כמעט חשמלית לחלוטין. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש.
ג'ילי סטאריי
סוללת LFP בקיבולת 18.4 קוט״ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 83 ק"מ ואף טעינת V2L ו- V2V. בפועל הביצועים מיישרים קו עם המתחרים בעלי יחידות הנעה דומות, אך יתכן כי זו ניחנת בפעולה שקטה וחסכונית יותר. הבלימה הרגנרטיבית בעלת שלוש עצימויות ומתופעלת דרך תפריטים בצג המרכזי, אך גם בעצימותה הגבוהה ביותר היא חלושה. צריכת הדלק בנסיעת המבחן שכללה טיפוס הררי באזור ירושלים וירידה ממנו, אינה מהווה תוואי טיפוסי לבחינת תצרוכת דלק וחשמל, אך הערכה גסה היא כי הסוללה מסוגלת לספק טווח נסיעה חשמלי של כ- 70 ק"מ עם מזגן פועל, לאחריהם תתקבל צריכת דלק של 14-15 ק"מ לליטר.
מערך המתלים כולל סידור מקובל לסגמנט עם מתלה אחורי רב חיבורי וכיול רך, כנראה רך מידי, כפי שניכר מנסיעת המבחן הקצרה. חווית הנסיעה דומה למכוניות אמריקאיות מלפני שלושה עשורים ומאפיינת לא מעט דגמים מהרפובליקה הסינית. בידוד הרעשים טוב בהחלט, חרף היעדרו של זיגוג כפול בשמשות. רוב רעשי הרוח והדרך נותרים מחוץ לתא הנוסעים והשיוט שהיווה את רוב נסיעת המבחן הקצרה, התאפיין בנינוחות.
ג'ילי סטאריי
ג'ילי סטאריי יוצע בישראל בשתי רמות גימור, PRO ו- TECH. גרסת הכניסה PRO מוצעת במחיר 169,990 ₪, וכוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ', תפעול קולי, תמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו (בשלב ראשון כאמור, באמצעות רכיב חיצוני ובהמשך מבטיחה החברה עדכון תוכנה לתמיכה מובנית), כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפודי עור סינתטי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, מצלמות היקפיות 360 מעלות, תאורת לד מלאה, וחישוקי 18 אינץ'. בנוסף קיימת אפליקציה ייעודית לבדיקת מצב הסוללה, איתור הרכב בחניה, והפעלת מערכת מיזוג לפני הנסיעה.
גרסת TECH הנבחנת מוצעת במחיר 175,990 ₪ ומוסיפה גג פנורמי חשמלי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תצוגה עילית, מושבים משודרגים עם אוורור, מערכת שמע עם 16 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, וחישוקי 19 אינץ'.
ג'ילי סטאריי
אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר לצד שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ביניהן בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה וסיוע בשינוי נתיב, זיהוי תמרורים עם מגביל מהירות, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מלפנים ומאחור, מערכת עזר ליציאה בטוחה מהרכב עם התרעה בעת פתיחת דלתות, מערכת לזיהוי עייפות והסחת דעת נהג, ומערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. ציון הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראל הינו 8 המרבי, וכך גם ציון של 5 כוכבים במבחני הבטיחות Euro NCAP.
ג'ילי סטאריי
ג’ילי סטאריי PHEV מהווה תוספת חשובה למבחר הדגמים של המותג בהתאם למגמת השוק הנוכחית אשר מתעדפת דגמים מחושמלים על חשבון דגמים חשמליים טהורים. ביחס למתחריו הישירים מסין, התקשינו להבחין ביתרון בולט במיוחד, שכן רוב הדגמים בסגמנט דומים הן מבחינת המפרט הטכני והאבזור העשיר, והן מבחינת ביצוע, ונבדלים בדקויות עליהן יהיה ניתן לעמוד רק במבחן השוואתי. בתמחור הנוכחי ועם אחריות נדיבה למשך 6 שנים או עד 150 אלף ק"מ, לפי המוקדם מביניהם, ואחריות למשך 8 שנים או עד 150 אלף ק"מ לסוללה, ניכר כי ג'ילי סטאריי מהווה מתחרה ראוי ורלוונטי בסגמנט החם ביותר בשוק המקומי.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.