פורשה מקאן נצפה ללא הסוואה, כמעט

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: Autoblog.com
  • 05 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

מזה כמה שנים שהפורשה קאיין הוא הרכב הנמכר ביותר של פורשה ובפער גדול, כל כך גדול, שמתחילת השנה כמעט חצי מכלל מכירות היצרן שייכות לקאיין. לאור ההצלחה העצומה שלה זכה, קשה היה להאמין שפורשה תפספס הזדמנות לשחזר את ההצלחה שלו בפלחי שוק אחרים.

פורשה מקאן. צילום: AutoBlog.com

פורשה לא הפתיעה אף אחד בשנת 2010 כשהודיעה כי היא מפתחת רכב פנאי שטח קטן שיהיה מבוסס על האאודי Q5. בשנת 2011 פורשה הציגה קונספט של רכב פנאי בינוני שנשא את השם קאג'ון, שם של פלפל חריף שמשתייך לאותה משפחה כמו פלפל הקאיין אך פחות חריף וגם ראשי תיבות של קאיין ג'וניור. הצהרת כוונות שלא משתמעת לשתי פנים מצד פורשה לנצל את הצלחתו של הקאיין ולהכווין לקוחות לכיוון הקאג'ון. בפברואר 2012 פורשה החליטו לוותר על השם המעט נדוש ולבחור בשם "מקאן" (נמר או פנתר באינדונזית).

פורשה מקאן. צילום: AutoBlog.com

בימים האחרונים נצפו ברשת תמונות של המקאן בשתי גרסאות - הראשונה, כנראה גרסת הטורבו, מצויידת בארבעה פתחי מפלט והשנייה לא ידועה, נבחנה ברחובות גרמניה ללא כל הסוואה מלבד כיסויים על הפנסים הקדמיים והאחוריים, המראה הכללי ממשיך את קו העיצוב של הקאיין הגדול יותר ולמעשה כמעט זהה לו - קווים שריריים, חלונות קטנים וחישוקי סגסוגת עצומים החושפים בלמים מגודלים המעוטרים בקאליפרים אדומים, כיאה לרכב שאמור להתמודד מול רכבי פנאי יוקרתיים וספורטיביים. פרטים רשמיים לגבי המקאן טרם נחשפו ואנו נאלץ להמתין לתערוכת לוס אנג'לס שעתידה להתקיים בנובמבר הקרוב.