פורשה 911 טורבו וטורבו S משילות את הגג

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 24 ספטמבר 2013
  • 0 תגובות

הדור האחרון של ה- 911, מכונית הספורט של פורשה, הוא כמו שאר ששת הדורות שהגיעו לאחר ה- 911 המקורית, הוא יותר אבולוציה של הדור הקודם לו מאשר מהפך מוחלט שנעשית בצעדים איטיים וזהירים במיוחד על מנת לשכלל את המתכון ולהגיע לנוסחה המושלמת לרכב ספורט. הדור הנוכחי הושק בשנת 2011 והוצג עד היום ב- 12 ואריאציות שונות, ביניהן גרסה מיוחדת לרגל 50 שנה להולדת ה- 911 המקורית וגרסת GT3 הקיצונית. היום חושפת פורשה את גרסאות הקבריולט של הטורבו והטורבו S, בכך היא מכפילה את היצע דגמי הקבריולט שלה לארבעה.

פורשה 911 טורבו קבריולט

גרסאות הקבריולט מקבלות את מנוע ה- 3.8 ליטר טורבו כמו בגרסאות הגג הקבוע. המנוע מפיק 520 כ"ס ומומנט מרבי של 67.4 קג"מ במצב רגיל או 72.5 בגדישת יתר, מיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך 3.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 318 קמ"ש. גרסת הטורבו S מקבלת גרסה מחוזקת של אותו מנוע וזה מפיק 560 כ"ס ומומנט מרבי של 71.4 קג"מ במצב רגיל או 76.5 בגדישה מוגברת, בגרסה זו מאה קמ"ש מושגים תוך 3.2 שניות אך המהירות המרבית נשארת זהה לגרסה החלשה יותר. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 10.3 ק"מ לליטר לגרסת הטורבו ו- 10.1 ק"מ לליטר לגרסת הטורבו S.

פורשה 911 טורבו קבריולט

גרסאות הקבריולט מקבלות גם הן את תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים PDK של פורשה ומערכת ההנעה הכפולה PTM מדגמי הקאררה 4 והטורבו. בנוסף משלבת פורשה גם מערכת להיגוי אקטיבי לציר האחורי שמשפרת את ההיגוי ומצמצת פסיעות זנב בפניות מהירות. החידוש המשמעותי ביותר בפורשה 911 טורבו וטורבו S קבריולט היא המערכת האחראית על פתיחת וסגירת הגג. המערכת, שהוצגה לראשונה עם דגמי הקאררה וקאררה S קבריולט תוכננה מחדש על מנת להקנות לשמשה האחורית זווית חדה יותר ששומרת על מראה הקופה ומשפרת את האווירודינמיות של הרכב. כמו בדורות הקודמים, הגג יפתח וייסגר תוך כ- 13 שניות במהירויות של עד 50 קמ"ש.

פורשה 911 טורבו קבריולט. תא הנוסעים