סוזוקי Crossover נחת בישראל

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 29 ספטמבר 2013
  • 0 תגובות

חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, הודיעה היום כי היא תשיק ב- 01.10 את הדור הבא של ה- SX4 האצ'בק בצמוד להשקתו באירופה שתתקיים באותו יום. הדור החדש ימשיך להימכר לצד הדור הנוכחי למשך עוד שנה אחת לפחות. מכשירי תנועה החליטה להשיל את הכינוי SX4 לחלוטין משמו של הרכב ותשווק אותו תחת השם קרוסאובר (Crossover) על מנת ליצור בידול בינו לבין הדור הנוכחי. בהשקה יקח חלק מר טקנורי סוזוקי (Takanori Suzuki), נשיא סוזוקי אירופה.

סוזוקי קרוסאובר

צבי נטע, יו"ר מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי בישראל: "אילו היו מתכנני הרכב היפנים עורכים סקר לקוחות בישראל לפני שתכננו את הרכב, היו מגיעים בדיוק לתוצאה זו. יש להדגיש כי הסוזוקי קרוסאובר מהווה תוספת למשפחת הרכבים והדגמים הנמכרים בישראל ואינה תחליף לדגם ה- SX4 המוצלח. כך גם בשנה הבאה."

סוזוקי קרוסאובר זוכה לעיצוב מודרני וספורטיבי יותר מזה של הדגם הקודם ומציג שפת עיצוב חדשה ליצרנית. מידותיו גדלו וכעת אורכו עומד על 4,300 מ"מ (4,135 מ"מ בדגם הנוכחי), רוחבו 1,765 מ"מ (1,755 מ"מ בדגם הנוכחי) וגובהו עומד על 1,575 מ"מ (1,565 מ"מ בדגם הנוכחי). בסיס הגלגלים התארך ב- 100 מ"מ והוא עומד כעת על 2,600 מ"מ. עם זאת, המימד שזכה לצמיחה הגדולה ביותר הוא תא המטען, שעומד כעת על 430 ליטר, או 875 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים, לעומת 253 ליטר בדגם הנוכחי. למרות הצמיחה במימדים, משקלה של סוזוקי קרוסאובר עומד על החל מ- 1,085 ק"מ בלבד, 130 ק"ג פחות מהדגם הנוכחי.

סוזוקי קרוסאובר

המנוע בסוזוקי קרוסאובר הוא מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 16.9 קג"מ העומד בתקן Euro 6 העתידי. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית או רציפה בת שבעה יחסי העברה קבועים מראש עם תפעול ידני ע"י מנופים מאחורי ההגה.

סוזוקי קרוסאובר ישווק עם מערכת הנעה קדמית או כפולה, כפי שמתבקש משמו. בגרסת ההנעה הקדמית עם תיבת ההילוכים הידנית המיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך 11 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 18.1 ק"מ לליטר. גרסת ההנעה הקדמית עם תיבת ההילוכים הרציפה תשלים את המיאוץ מאפס למאה קמ"ש תוך 12.4 שניות ותגיע למהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק לא נפגעת בשל הימצאותה של תיבת ההילוכים הרציפה והיא עומדת על 18.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. גרסת ההנעה הכפולה תשווק רק עם תיבת ההילוכים הרציפה והיא תאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 13.5 שניות ותגיע למהירות מרבית של 165 קמ"ש. צריכת הדלק בגרסת ההנעה הכפולה עומדת על 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

סוזוקי קרוסאובר

סוזוקי קרוסאובר ישווק בארץ בשתי רמות אבזור: רמת האבזור GLSהבסיסית תגיע בגרסת ההנעה הקדמית עם תיבת ההילוכים הידנית ותציע בקרת שיוט, מערכת סטריאו עם ארבעה רמקולים ושליטה מההגה, שקע USB, מזגן מכאני עם מסנן חלקיקים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, כיוון גובה למושבים הקדמיים, 7 כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית האוויר של הנוסע ליד הנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, תאורת יום, עיגוני ISOFIX ועוד. רמת האבזור GLX הבכירה תוסיף לרשימה פנסי איתות במראות הצד, קיפול חשמלי אוטומטי של מראות הצד, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לנהג ולנוסע, הנעה ע"י כפתור, מערכת סיוע לזינוק בעלייה ועוד. כמו כן, גרסת ההנעה הכפולה תצויד במערכת ALL-GRIP שתאפשר לנהג לבחור מבין ארבעה מצבי נהיגה.

סוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעים

מחירים וגרסאות:

2x4 GLS ידני : 109,990 ₪

2x4 GLX אוטומט : 119,990 ₪

4x4 GLX אוטומט : 139,990 ₪