ב.מ.וו X5 החדש הגיע לישראל

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 18 נובמבר 2013
  • 0 תגובות

הדור השלישי של ב.מ.וו X5 נחשף בסוף חודש מאי האחרון וכעת הוא נוחת על האספלט הישראלי. הדגם החדש מציג עדכון עיצובי עדין שאינו מתרחק יתר על המידה מזה של הדור האחרון ובו בזמן מקבל את שפת העיצוב האחרונה של ב.מ.וו. עם יחידות תאורה דומות לאלה שבסדרה 5 ונגיעות כרום ואלומיניום מוברש, ה- X5 החדש נראה רענן ומרשים יותר מקודמו.

ב.מ.וו X5 החדש

ה- X5 החדש ארוך ב- 29 מ"מ, רחב ב- 5 מ"מ ונמוך ב- 14 מ"מ מהדגם היוצא כאשר אורכו עומד על 4,886 מ"מ, רוחבו 1,938 מ"מ וגובהו 1,762 מ"מ. למרות הצמיחה במימדים, ה- X5 החדש קל יותר ב- 90 ק"ג מהדגם הקודם. בסיס הגלגלים לא השתנה והוא עומד על 2,933 מ"מ, זאת מכיוון שה- X5 החדש מבוסס על הפלטפורמה של הדור הקודם. נפח תא המטען גדל לעומת הדגם היוצא ועומד על 650 ליטר או 1870 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.

תא הנוסעים של ה- X5 עבר רענון מקיף והוא זוכה לשיפור באיכות החומרים ובאבזור נדיב יותר מבעבר. כבר בגרסת הכניסה אקסקיוטיב, רשימת האבזור כוללת מערכת Start&Stop, מצב ECO PRO לחיסכון בדלק, סגירת וואקום לדלתות, פתיחה חשמלית של דלת תא המטען, חיישני חנייה מלפנים ומאחור לצד מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, תאורת קסנון, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים ובמושב הנוסע, כיוון מושבים חשמלי עם זכרונות למושב הנהג, גג שמש פנורמי נפתח, מערכת שמע עם תשעה רמקולים, מסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינץ' וצמיגי RunFlat בעלי התנגדות נמוכה לגלגול לטובת שיפור צריכת הדלק.

רמת אבזור לוקצ'ורי מוסיפה לרשימת האבזור הפעלה וכיבוי אוטומטיים של אורות הדרך, חבילת עיצוב חיצוני, גימור עץ בתא הנוסעים, מערכת שמע מבית הרמן קרדון עם 16 רמקולים ועוד. רוכשי גרסת M50d הבכירה יקבלו גם הגה M עם כפתורי שליטה ומשוטי העברת הילוכים, מתלי M אדפטיביים עם מתלי אוויר אחוריים, גימור אלומיניום בתא הנוסעים, תמיכת גב חשמלית במושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות ומראות צד בצבע אפור.

X5 החדש משווק בישראל עם מבחר של חמישה מנועים המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים. כל המנועים עומדים בתקן Euro6 הצפוי להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2014:

sDrive25d - מנוע דיזל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר הנעזר בשני מגדשי טורבו על מנת להפיק 218 כ"ס, נתון המומנט עומד על 45.9 קג"מ מרביים והמיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך 8.2 שניות. עפ"י נתוני היצרן, תצרוכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 5.7 ליטרים למאה ק"מ (17.5 ק"מ לליטר). זוהי הגרסה היחידה שאינה מצויידת במערכת הנעה כפולה אלא בהנעה אחורית בלבד.

xDrive30d - מנוע טורבו דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המפיק 258 כ"ס, נתון המומנט עומד על 57.1 קג"מ מרביים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 6.9 שניות. עפ"י נתוני היצרן, תצרוכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6.2 ליטרים למאה ק"מ (16.1 ק"מ לליטר).

xDrive35i - מנוע בנזין שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם מגדש טורבו יחיד בטכנולוגיית TwinScroll המדמה צמד מגדשים. הספקו של המנוע עומד על 306 כ"ס ונתון המומנט עומד על 40.8 קג"מ. עפ"י נתוני היצרן, תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 6.5 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 8.5 ליטרים למאה ק"מ (11.8 ק"מ לליטר).

xDrive50i - מנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר המשתמש בשני מגדשי טורבו TwinScroll על מנת להפיק 449 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ. מיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך 5 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). עפ"י נתוני היצרן, צריכת הדלק עומדת על 10.5 ליטר למאה ק"מ (9.5 ק"מ לליטר) בנסיעה משולבת.

M50d - המנוע הבכיר בהיצע עד השקתה של X5M. מדובר במנוע דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם שלושה מגדשי טורבו בעלי ספיקה משתנה. הספקו של המנוע עומד על 381 כ"ס ונתון המומנט המרבי עומד על 75.4 קג"מ מרשימים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). צריכת הדלק המוצהרת לא פחות מרשימה מנתון המומנט והיא עומדת על 6.7 ליטרים למאה ק"מ בלבד (14.9 ק"מ לליטר).

ב.מ.וו X5 מחירים וגרסאות:

sDrive25d 2.0 X5 אקסקיוטיב: 485,000 ₪

xDrive30d 3.0 X5 אקסקיוטיב: 530,000 ₪

xDrive30d 3.0 X5 לוקצ'ורי: 575,000 ₪

xDrive35i 3.0 X5 אקסקיוטיב: 530,000 ₪

xDrive35i 3.0 X5 לוקצ'ורי: 575,000 ₪

xDrive50i 4.4 X5 לוקצ'ורי: 795,000 ₪

M50d 3.0 X5 לוקצ'ורי: 815,000 ₪

ב.מ.וו 2013 X5