המפלצות מבוואריה: ב.מ.וו X5 M ו- X6 M

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 03 נובמבר 2014
  • 0 תגובות

ב.מ.וו מרחיבה את משפחת M וחושפת את ב.מ.וו X5 M וב.מ.וו X6 M החדשים, גרסאות הביצועים של דגמי הפנאי הגדולים של היצרנית. הדגמים זכו לטיפול בחטיבת M של ב.מ.וו ובמסגרתו קיבלו מנוע עוצמתי וחסכוני יותר, מתלים משודרגים, בלמים מוגדלים, ועיצוב קרבי לפי המסורת.

ב.מ.וו X5 M

ב.מ.וו X5 M וב.מ.וו X6 M חולקים פלטפורמה זהה ומצויידים במנוע V8 טווין-טורבו בנפח 4.4 ליטר המפיק 575 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 76.5 קג"מ המושגים ב- 2,200 סל"ד. המנוע משודך למערכת הנעה כפולה המסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט לכל אחד מהצירים, ולתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 8 הילוכים. שילוב זה מאיץ את מפלצות המתכת השוקלות 2.3 טון מאפס למאה קמ"ש תוך 4.2 שניות בלבד. צריכת הדלק שופרה ב- 20% ביחס לדגמי הדור הקודם והיא עומדת על 9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

ב.מ.וו X6 M

בשתי הדגמים הונמך המרכב ב- 10 מ"מ ומערך המתלים מורכב מעצמות עצה כפולות מלפנים ובולמים עם שיכוך משתנה מאחור, כך יוכל הנהג לבחור מבין שלושה מצבי נהיגה בהתאם למצב הרוח. דגמי M החדשים נועלים חישוקי סגסוגת אלומיניום בקוטר 20 אינץ' עם צמיגי פירלי P Zero במידה 285/40 מלפנים ו- 325/35 מאחור. אם תרצו, חישוקי 21 אינץ' מוצעים כאופציה.

תא הנוסעים של ב.מ.וו X6 M

בדגמי M, הדגש הוא על הביצועים, אבל היצרנית דואגת להבליט את מה שמסתתר מתחת לפני השטח בעזרת סממנים חיצוניים כגון פגושים קרביים עם פתחי יניקה גדולים, ארבעה מפלטים, שלל תגי M בתא הנוסעים ומחוצה לו, דוושות אלומיניום, הגה ספורט, מושבי ספורט ועוד. בנוסף, ב.מ.וו דאגה שהמנוע ישמיע צליל מעורר תאבון עם לחיצה הגונה על דוושת התאוצה.

סרטון ב.מ.וו X6 M ו- X5 M