פורשה מחזירה עטר(ג)ה ליושנה

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 15 ינואר 2014
  • 0 תגובות

פורשה ממשיכה בחשיפת דגמים חדשים לדור הנוכחי של ה- 911. אחרי שהציגה גרסאות קבריולט לדגמי הטורבו והטורבו ,S מציגה היצרנית משטוטגרט את ה- 911 טרגה 4 וטרגה 4S ובכך מחייה את האייקון שהוצג לראשונה בשנת 1965 ועבר מאז מספר גלגולים. אך כעת לראשונה חוזרת פורשה למקורות ויוצרת מערכת אלקטרונית מתוחכמת לקיפול גג הבד.

פורשה 911 טרגה

ה- 911 טרגה החדשה מעוצבת ברוח הדגם המקורי כשכל חלקה התחתון, עד קו החלונות, זהה לגרסאות הקאררה 4 וקאררה 4S בהתאמה. השינוי הוא כאמור בעיצוב החדשני של הגג, שזוכה לגג בד נפתח מעל הנהג והנוסע, קורת ברזל רחבה מאחוריה וכיפת זכוכית נטולת קורות C שמשלימה את המראה.

פורשה 911 טרגה

הגג בפורשה 911 טרגה החדשה זוכה כאמור למערכת פתיחה אלקטרונית מתוחכמת מאוד שבלחיצת כפתור מקפלת את פינותיה של הקורה המרכזית, מרימה את כיפת הזכוכית האחורית ומקפלת את גג הבד לתוך תא מאחורי המושבים. המערכת משלימה את פעולתה תוך כ- 19 שניות והיא פועלת רק כשהרכב עומד.

פורשה 911 טרגה

בכל הנוגע למערכת ההנעה וחטיבת הכח אין שינויים והיא זהה לזו שבקאררה 4 ו- 4S. הטרגה 4 מקבלת מנוע 3.4 ליטר המפיק 350 כ"ס בעוד הטרגה 4S זוכה למנוע בנפח 3.8 ליטר המספק 400 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים PDK, שתיהן בנות שבעה יחסי העברה. המומנט מועבר לכל ארבעת הגלגלים, כמו בשאר דגמי ההנעה הכפולה, דרך מערכת PTM.

סרטון פורשה 911 טרגה

נתוני הביצועים של הטרגה 4 וטרגה 4S דומים לאלה של אחיותיהן בעלות הגג הקשיח ועומדים על 4.8 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 281 קמ"ש בטרגה 4 עם תיבת ההילוכים הרובוטית (4.7 שניות ו- 283 קמ"ש בקאררה 4) ו- 4.4 שניות במיאוץ הקלאסי מאפס למאה קמ"ש לצד מהירות מקסימלית של 296 קמ"ש לטרגה 4S עם תיבת ההילוכים הרובוטית (4.3 שניות ו- 297 קמ"ש בקאררה 4S). לצד הביצועים המרשימים מדווחת פורשה על צריכת דלק של עד 13.8 ק"מ לליטר ותאימות לתקן יורו 6.