סוזוקי חושפת את הסלריו - מחליפת האלטו

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן ; Overdrive.in
  • 09 פברואר 2014
  • 0 תגובות

בסוף השבוע האחרון פתחה את שעריה תערוכת הרכב בניו-דלהי, הודו, תערוכה שלרוב אינה זוכה לכותרות בעיתונות הרכב הישראלית, אך השנה חושפת סוזוקי דגם שצפוי להחליף את אחד הדגמים החשובים ביותר בשוק הישראלי בשנים האחרונות, הסוזוקי אלטו. תחילת שיווק האלטו בשנת 2009 הביאה איתה את מהפכת המכוניות העירוניות שהציעו מידות קטנות, מנועים חסכוניים ותיבות הילוכים ידניות במחיר אטרקטיבי ביחס למכוניות הסופר מיני והמשפחתיות שהיו נפוצות בשנים שלפני הגעת העירוניות. המכוניות העירוניות זוכות להצלחה בלתי מבוטלת בשנים האחרונות, עד כדי כך שבשנת 2013 המכונית הנמכרת ביותר הייתה בת לקטגוריה החסכונית, הלוא היא הקיה פיקנטו.

סוזוקי סלריו

מאז השקת האלטו ועד היום, רוב יצרניות הרכב השיקו דגמים דומים שגברו על האלטו במרווח ואבזור כשבידה של האלטו נשאר רק קלף המחיר ועלות התחזוקה הנמוכה. בסוף השבוע שעבר, בפתיחת תערוכת דלהי, חשפה סוזוקי את הסלריו שמבוססת על דגם הקונספט A-Wind שנחשף לפני מספר חודשים.

עם הסלריו רוצה סוזוקי להוביל את הקטגוריה. על מנת להשיג מטרה זו, העניקה היצרנית לסלריו מידות נדיבות של 3,600 מ"מ לאורך, 1,600 מ"מ לרוחב, גובה של 1,560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,425 מ"מ. נפח תא המטען גדל משמעותית מהאלטו והוא בעל נפח של 235 ליטר. יש לציין כי למרות שסוזוקי מציינת כי הסלריו תהיה רכב גלובאלי, מדובר על הדגם לשוק ההודי, שם מקבלים הרכבים לרוב מרווח גחון מוגדל על מנת להתמודד עם איכות הכבישים הירודה. הדגם האירופאי שייחשף בתערוכת ג'נבה במרץ הקרוב צפוי להציג מידות זהות למעט נתון הגובה שיהיה נמוך יותר.

סוזוקי סלריו

עיצוב הסלריו מהווה קפיצת מדרגה משמעותית מהאלטו, הרכב מציג את שפת העיצוב האחרונה של היצרנית עם קווים חדים ומודרניים יותר ועל מנת למצוא דמיון בין הסלריו לאלטו צריך יהיה להתאמץ מאוד. השבכה הקדמית משתלבת לתוך יחידות התאורה הראשיות הגדולות והקו ממשיך לעבר קו ירכתיים בולט מתחת לקו החלונות. חלקה האחורי של הסלריו הוא המקום היחיד בו ניכר הקשר המשפחתי לאלטו והוא זוכה לעיצוב דומה עם יחידות תאורה טרפזיות ופגוש אחורי גבוה בדומה לעירונית היוצאת.

בסלריו התקינה סוזוקי גרסה משופרת של מנוע האלטו, מדובר במנוע בעל שלושה צילינדרים בנפח כולל של 996 סמ"ק המפיק 68 כ"ס ומומנט מרבי של 9.2 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית, שתיהן בנות חמישה הילוכים. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 23.1 ק"מ לליטר בבדיקות מעבדה שנעשו עפ"י התקן ההודי שדומה לזה האירופאי.

סוזוקי סלריו

אבזור הנוחות הוא אחת הנקודות החלשות ביותר של האלטו שמאובזרת בדלות על מנת לשמור על תג מחיר תחרותי. את הנקודה הזו שמה לעצמה סוזוקי לתקן עם הסלריו שמגיעה מאובזרת עם ארבעה חלונות שנפתחים במלואם, מסך מרכזי גדול ובגרסה הבכירה מציעה גם דיבורית בלוטות' מקורית, פקדי שליטה על ההגה, מחשב דרך עם אפשרות התאמה אישית של מגוון פונקציות כגון נעילת דלתות אוטומטית ורגישות מערכת האזעקה.

סוזוקי סלריו. תא הנוסעים

בעיתונות ההודית מדווחים כי נוחות הנסיעה של הסלריו טובה משמעותית מזו של האלטו והוא משכך מהמורות היטב. כמו כן, צוין שסף האחיזה גבוה יחסית למכונית בסגמנט אך שההגה, שתפעולו קל ונעים במהירויות נמוכות, חסר תחושה ואינו משרה ביטחון ככל שהמהירות מטפסת. עוד צויין התיבה הרובוטית קופצנית בתנועה עירונית.

סרטון סוזוקי סלריו

הגרסה האירופאית של הסלריו תוצג כאמור בתערוכת ג'נבה בתחילת מרץ הקרוב. הדגם שישווק בסופו של דבר בישראל יגיע אלינו מפס היצור של מפעל סוזוקי בתאילנד ומלבד הקטנת מרווח הגחון ושיפור אבזור הבטיחות, הרכב צפוי להישאר די דומה לזה ההודי.