פורד פוקוס החדשה נחשפת רשמית

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 02 מרץ 2014
  • 0 תגובות

בשבוע שעבר דיווחנו לכם כי תמונות רשמיות של הפורד פוקוס לאחר שעברה מתיחת הפנים דלפו לרשת במה שניתן לפרש כצעד שיווקי מתוחכם. כעת, משנרגעו הרוחות, מפרסמת פורד פרטים טכניים רשמיים ומלאים. הפוקוס החדשה תוצע עם ליין מנועים חדש, מערכות בטיחות, בידור ונוחות חדשות והבטחה לשיפור בתחום הדינאמי.

פורד פוקוס החדשה

עיצובה של הפוקוס החדשה כבר אינו סוד, החזית קיבלה את הגריל המשפחתי בדומה לפיאסטה ולמונדיאו שצפוייה לנחות באירופה לקראת סוף השנה והחלק האחורי עבר עדכון קל הכולל עיצוב חדש של הפגוש ושל יחידות התאורה. השינוי הבולט ביותר, ויש שיאמרו המבוקש ביותר היה בתא הנוסעים, זה עוצב ברוח התקופה, עם פחות כפתורים והנדסת אנוש משופרת. שיפור משמעותי על פני סביבת הנהג עמוסת הכפתורים והמבלבלת של הפוקוס היוצאת.

בין החידושים שמציגה פורד בפוקוס החדשה ניתן למצוא את מערכת SYNC 2 שתוצג לראשונה עם הפוקוס בתערוכת הרכב בג'נבה. במרכזה של המערכת נמצא מסך מגע בגודל 8 אינץ' והיא משפרת את יכולות המערכת הקיימת ומאפשרת שימוש בפקודות קוליות פשוטות כמו בקשה לנגן אמן מסויים או לנווט ליעד כזה או אחר. היצרנית מדווחת כי היא הטמיעה במערכת גם יכולת לפרש פקודות לא שגרתיות שיגרמו למערכת לבצע פעולות שונות. כך למשל יכול הנהג לומר שהוא רעב והמערכת תציג רשימה של מסעדות בקרבת מקום, מהן יוכל הנהג לבחור לנווט.

פורד פוקוס סטיישן החדשה

פורד מציגה גם מגוון מערכות בטיחות חדשות ומשופרות. ביניהן מערכת פנסים חכמה שתדליק או תכבה את אורות הדרך לפי הצורך, תגביה או תנמיך את האלומה בהתאם לתנאי הדרך ותאפשר תאורה טובה יותר לתוך פניות הן במהירות עירונית והן במהירות גבוהה ע"י הטיית הפנסים או הדלקת פנס נוסף בצד החיצוני של יחידות התאורה הראשיות. כמו כן, תציג היצרנית בקרת שיוט אקטיבית ומערכת משופרת להתראה על התנגשות חזיתית עם אפשרות לבלימה אוטומטית. המערכת המשופרת פועלת במהירויות של עד 50 קמ"ש, בהשוואה למערכת הנוכחית שפועלת במהירויות של עד 30 קמ"ש בלבד.

פורד הופכת גם את מלאכת החניה לפשוטה ונטולת מאמץ, עם מערכת חניה אוטומטית בחניות במקביל ובניצב למדרכה, התראה על תנועה חוצה ביציאה מחניות ויציאה אוטומטית מחניות צפופות המקבילות למדרכה. כמו כן, תמשיך היצרנית להציע מערכות אחרות כגון המערכת ההגנה על הדלתות אשר ברגע פתיחת הדלת, שולפת מגן קטן המונע שריטות ונזק לצבע במקרה והדלת נחבטת במשטח כלשהו או רכב חונה אחר.

פורד פוקוס החדשה. תא הנוסעים

הפוקוס גם תקבל את מערכת MyKey המוכרת מהפיאסטה, בעזרת המערכת יוכל הנהג הראשי לתכנת את המפתח הנוסף של הרכב כך שבזמן שימוש בו, הרכב יגביל את המהירות המירבית, את עוצמת השמע המרבית של מערכת הסטריאו ואף למנוע את הנעת הרכב אם הנהג והנוסעים אינם חגורים. בנוסף, יכולה המערכת למנוע את ביטולן של מערכת היציבות האלקטרונית ומערכות הבטיחות השונות.

בכל הנוגע ליחידות הנעה, תציע פורד לא פחות מ- 17 אפשרויות. היצע המנועים יורכב משני מנועי בנזין מוגדשי טורבו מסדרת אקובוסט בנפחים של 1.0 ו- 1.5 ליטר. המנוע הקטן יוצע בשתי רמות הספק: 100 כ"ס שתשודך לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים ו- 125 כ"ס שתוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בנות שישה הילוכים. המנוע הגדול יוצע עם 150 ו- 180 כ"ס וישודך לתיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות להן שישה הילוכים. הגרסאות הידניות של מנועי האקובוסט יהיו זמינות ברגע ההשקה והגרסאות האוטומטיות יצטרפו להיצע בשנת 2015.

פורד פוקוס החדשה. תא הנוסעים

כמו כן, יוצע מנוע הבנזין המוכר בנפח 1.6 בשלושה הספקים: 85, 105 ו- 125 כ"ס, שלושה מנועי דיזל בנפח 1.5, 1.6 ו- 2.0 ליטר בעלי הספקים הנעים בין 95 ל- 150 כ"ס וגרסה חשמלית בעלת 145 כ"ס.