אופל אינסיגניה ואופל אסטרה GTC מקבלות מנועי טורבו משודרגים

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 11 מאי 2015
  • 0 תגובות

יצרנית הרכב הגרמנית אופל שבשליטת קונצרן הרכב האמריקאי GM, נמצאת בנקודת זמן בה שתיים מהמכוניות המרכזיות בארסנל הדגמים שלה - אופל אסטרה ואופל אינסיגניה, נמצאות בסוף חייהן וצפויות להיחשף בדור חדש. עד אז, מקבלות המכוניות חיזוק בדמות מנוע טורבו בנזין שרירי וחסכוני. שתי הגרסאות החדשות מצויידות במנועי טורבו מתקדמים עם הזרקה ישירה מסדרת SIDI, המאפשרים ביצועים משופרים ועם זאת חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה.

אופל אסטרה GTC

אופל אסטרה GTC, האחות היפה במשפחת אסטרה, מקבלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 170 כ"ס ומומנט מירבי של 28.5 קג"מ בין 1,650-4,250 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים עם יחסי העברה ארוכים המאפשרים לנצל את עוצמת המנוע ומנגד להביא לחסכון בדלק. שילוב המנוע ותיבת ההילוכים מייצר ביצועים העומדים על 9.2 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 14.9 ק"מ לליטר. מחירה של אופל אסטרה GTC בגרסת 1.6 ליטר טורבו עומד על החל מ- 162,990 ₪.

אופל אינסיגניה

אופל אינסיגניה, המכונית המשפחתית הגדולה של אופל, זוכה לחיזוק ולביצועים זריזים בזכות מנוע חדש ועוצמתי המפיק 250 כ"ס, נתון שמציב אותה בצמרת הקטגוריה בסעיף ההספק. מגדש הטורבו, מערכת ההזרקה הישירה, ומערכת ניהול המנוע המתקדמת מאפשרים למנוע ה- 2.0 ליטר להפיק מומנט של 40.8 קג"מ המתקבלים ב- 2,500 סל"ד ופרושים על פני רצועת כוח רחבה. המנוע השרירי משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. הביצועים בגרסת ה- 2.0 ליטר טורבו בעלת ההנעה הכפולה עומדים על 8.6 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 245 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 12 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

אופל אינסיגניה 2.0 ליטר טורבו החדשה משווקת במרכב 5 דלתות שימושי, מעוצב, וספורטיבי המשלב זנב קצר ודלת אחורית מתרוממת בסגנון "ליפטבק" המאפשרת גישה קלה לתא המטען. מחירה של אופל אינסיגניה 2.0 ליטר טורבו עומד על החל מ- 194,990 ₪.