וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפה ומפרט אבזור בטיחות ונוחות עשיר.
| סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, מושבים מצויינים |
| חסרונות | אבזור צנוע, מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, צריכת דלק |
בישראל עברו על סובארו מספר שנים לא פשוטות עם היצע שהכתיב התמקדות ברכבי פנאי ללא שחקנית משמעותית בפלח המשפחתיות. במרץ 2017, שנה לאחר שהוצגה לראשונה, הושקה בישראל סובארו אימפרזה החדשה בשתי גרסאות - סדאן עם מנוע 1.6 ליטר, והאצ'בק עם מנוע 2 ליטרים. למרבה האכזבה ובניגוד למגמה הרווחת בשוק הרכב הישראלי סובארו אימפרזה השאירה את מערכות הבטיחות המתקדמות בחו"ל, ובאופן כללי מסתפקת במפרט אבזור צנוע למדי. על הנייר מתקשה סובארו אימפרזה להרשים מול המשפחתיות המתחרות. יצאנו לבדוק האם היא מסתירה קלפים אחרים בשרוול.
עיצוב ונוחות
בזמן שכל משפחתית בוחרת לעצמה כיוון באמצעות עיצוב מובחן כמו ספורטיביות במאזדה 3, קלאסיות כמו בפולקסווגן גולף, או שילוב ספורט אלגנט כמו באופל אסטרה, נראה שמחלקת העיצוב של סובארו עדיין לא ממש החליטה לאן היא הולכת. לסובארו אימפרזה החדשה חזית ארוכה בעלת סרח עודף משמעותי, פועל יוצא של מנוע בוקסר שטוח הממוקם לפני הגלגלים הקדמיים. הפנסים הקדמיים מלוכסנים וארוכים, ובתחתית הפגוש בולטים פנסי ערפל המעוצבים כחלק מכונס אוויר מדומה, העשוי פלסטיק בטקסטורת קרבון. מהצד הצללית הארוכה מזכירה מעט סטיישן עם החלון הקטן מאחורי הדלת האחורית.
החישוקים הקלים בקוטר 17 אינץ' נאים וצבועים בשני גוונים. החלק האחורי נאה וספורטיבי עם צמד פנסי לד גדולים וספוילר בקצה השמשה. ניתן לומר שבעיצוב קיימים מספר אלמנטים נאים אך חוסר התאמה בין עיצוב החזית לחלק האחורי גורם לעיצוב פושר. צבעו האדום של רכב המבחן משך תשומת לב אך בגוונים השגרתיים תיטמע האימפרזה בין עדר הקרוסאוברים והמשפחתיות על הכביש.
סובארו אימפרזה היא בין המכוניות הארוכות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות עם אורך של 4,460 מ"מ. בשאר המדדים המידות ממוצעות. רוחבה 1,775 מ"מ, גובהה 1,480 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,670 מ"מ.
בתא הנוסעים בוצעה מהפיכה לעומת הדגם הקודם. ריפודים בהירים בגווני קרם קיבלו את פנינו, ויחד עם חלונות גדולים, מעניקים הרגשה אוורירית בתא הנוסעים. הדשבורד גדול ומסיבי, אך לא פוגע בתחושת המרווח. החלקים הקרובים לנהג ולנוסע מחופים בחומר נעים ורך, דמוי עור עם תפרים נאים. הקונסולה המרכזית בולטת עם מסך גדול למחשב הדרך בחלקה העליון, פאנל שחור מבריק המכיל את המסך ומתגי השליטה במערכת המולטימדיה, ולחצני שליטה בבקרת האקלים במפלס התחתון.
לסובארו אימפרזה החדשה מושבים מצויינים, הם מציעים אחיזה טובה אך גם רכות שתורמת לנוחות. משענת הראש מתכווננת הרחק קדימה ומעניקה תמיכה מצוינת לראש ולצוואר. מול הנהג ניצב הגה עמוס מתגים השולטים במערכת השמע, בבקרת השיוט ובמחשב הדרך. מעט מאכזב לפגוש עליו גם לחצני דמה המזכירים לנהג באופן קבוע שחלק מהאבזור נותר מעבר לים.
בין המושבים קונסולה גדולה המאכלסת את בורר ההילוכים ובלם היד החשמלי, ומכילה גם היא מספר לחצני דמה. משענת היד רחבה ונוחה לשימוש, תחתיה תא אחסון גדול ושימושי עם שקע V12 נוסף. המושב האחורי נעים ומפנק כמעט כמו הקדמי ויאכלס בנוחות שני נוסעים בוגרים. לנוסע השלישי יפריעו בליטות בגב ובבסיס המושב, וגם מדרגת תעלת ההינע הגבוהה.
לסובארו אימפרזה האצ'בק תא מטען בנפח 310 ליטרים בלבד, נפח מקובל בקטגוריית הסופר מיני אך לא בקרב המשפחתיות. פתיחת הדלת חשפה תא רדוד שיתקשה להכיל ציוד למשפחה. מתחת לכיסוי הרצפה מצאנו גלגל חלופי בגודל מלא שנושא באשמה חלקית לגודל תא המטען. בדיקה לעומק גילתה שהרצפה עצמה גבוהה, ייתכן ומדובר באילוץ שמכתיבה ההנעה הכפולה.
איכות החומרים בתא הנוסעים של סובארו אימפרזה מעורבת וכוללת בדי ריפוד נעימים למגע אך גם פלסטיקה פחות מרשימה בחלקים התחתונים, ובקונסולה שבין המושבים. מספר נוסעים שהצטרפו אלינו טענו שתא הנוסעים מרגיש פשוט, ייתכן שחשו כך עקב שימוש מועט של סובארו בחומרי דיפון יקרים ומעוטרים.
את הפונקציות השגרתיות לא יתקשה לתפעל גם מי שהתיישב לראשונה ברכב. עם זאת התפעול לשני מסכי מחשב הדרך מעט מבלבל וגם תפעול מערכת השמע לא מספיק אינטואיטיבי. התצוגה צפופה והפונטים קטנים מדי. בחשיכה הבהירות האוטומטית הייתה מוגזמת ומעט מסנוורת ובחרנו להחשיך את המסך ידנית. בלילה גילינו שהתאורה בתא הנוסעים צנועה, וחסרה גם תאורה למראות האיפור בסוככי השמש.
תנוחת הנהיגה בסובארו נמוכה וספורטיבית והרגליים שלוחות קדימה, בזכות סף החלונות הנמוך הראות החוצה טובה. בניסיונות להגיע לתנוחת נהיגה נוחה מצאנו שטווח הכוונון של ההגה מעט מוגבל והכתיב בחירה בישיבה עם רגליים קרובות מדי לדוושות. בתוך העיר קשה לנחש היכן מסתיימת החזית הארוכה והנמוכה שעלולה להיפגע ממדרכות ואבני שפה. גם הראות לאחור לא מבריקה אך ניתן להסתייע במצלמת הרוורס, ובמראות צד גדולות במיוחד.
יצאנו מחניון סובארו היישר אל רחובות תל אביב, העשירים במפגעי סלילה באזורי העבודות של הרכבת הקלה, אלה הציבו אתגר בפני האימפרזה אך זו מצידה לא התרגשה, שיככה את המהמורות, ושמרה על רמת נוחות גבוהה מאוד. גם מחוץ לעיר נהנים נוסעי האימפרזה מנוחות נסיעה מצויינת שמצטרפת לבידוד רעשים מוצלח. כיול המתלים משיג שילוב טוב בין רכות וספיגה לבין ריסון של תנועות המרכב. בסיום ימי המבחן ולאחר נסיעה על מגוון כבישים אנחנו יכולים לומר בזהירות שמדובר באחת המשפחתיות הנוחות ביותר שאפשר לקנות היום בישראל.
ביצועים
סובארו שלטה בשנות ה- 90 במסלולי הראלי בזכות מנועי טורבו חזקים שכיכבו גם בדגמים הספורטיביים של האימפרזה טורבו. אולם בדגמי מרכז השדה ממשיכה סובארו לעשות שימוש במנועים אטמוספריים. לאימפרזה החדשה, כמיטב המסורת, מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטרים בהספק 156 כ"ס הזמינים ב- 6,000 סל"ד, ומומנט של 20 קג"מ הזמינים ב- 4,000 סל"ד. הנתונים מעידים על רצועות כוח הזמינה בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים היא רציפה עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית בעזרת בורר ההילוכים או באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. סובארו לא זונחת את המסורת ולאימפרזה הנעה כפולה קבועה שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
מנוע הבוקסר מתעורר בצליל הייחודי והאופייני לו שבלט במיוחד בהנעה הראשונה בחניון. עם היציאה לדרך גילינו תיבת הילוכים רציפה מפתיעה מאוד עם פעולה המדמה באופן מוצלח העברת הילוכים, והרגשה של נהיגה ברכב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. רק תחת עומס תיחשף התנהגות המאפיינת תיבות רציפות עם עלייה לסל"ד גבוה כשרעשים מכיוון התיבה והמנוע חודרים אל תא הנוסעים. הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בתוך 9.8 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש. בבדיקה שלנו השעון נעצר על 10.6 שניות וכאן המקום לציין שסובארו אימפרזה מעדיפה קצב נסיעה רגוע ודואגת להשרות אווירה מרגיעה על האוחז בהגה.
סיפרנו על נוחות הנסיעה המצויינת של סובארו אימפרזה החדשה ותהינו מה תהיה ההשפעה על התנהגות הכביש שלה. בכביש המפותל הרשימה האימפרזה עם רמת אחיזה גבוהה הודות להנעה הכפולה. לא קל לגרום לה לאבד אחיזה והיא נוטה להרחיב מעט את קו הפניה תחת עומס. זוויות הגלגול קיימות והעברות המשקל מורגשות אך לא ברמה שמפריעה לקצב, והאימפרזה מעניקה לנהג תחושת שליטה והרגשת ביטחון גם בנהיגה מהירה בין עיקולים.
תיבת ההילוכים הרציפה מרגישה פחות בנוח בנהיגה ספורטיבית אך במצב הידני היא מאפשרת לשמור על המנוע בתחום היעיל בעזרת שליטה ידנית עם חלוקה ל- 7 "הילוכים". הבלמים איכזבו אותנו, התעייפו מהר והציגו ירידה בעוצמת הבלימה. סובארו אימפרזה מציעה אם כן, שילוב מוצלח בין נוחות נסיעה ברמה גבוהה במיוחד להתנהגות בטוחה ומאוזנת, וגם כזאת המצליחה לחלץ חיוך קטן מהנהג.
צריכת דלק
הבחירה במנוע אטמוספרי רמזה לנו מראש שצריכת הדלק תתקשה להרשים. נתוני צריכת הדלק הרשמיים של סובארו מספרים על צריכה משולבת של 14.2 ק"מ לליטר. בחלק התובעני במבחן הנהיגה אשר שילב תוואי עירוני ונסיעה ספורטיבית באזור הררי, מדדנו צריכת דלק של 9.8 ק"מ לליטר. בנסיעה רגועה יותר בתוואי משולב שכלל גם לא מעט עמידה בפקקים נמדדו 11.5 ק"מ לליטר.
אמינות ועלויות אחזקה
לסובארו אימפרזה אחריות יצרן מלאה לשנתיים ובנוסף הרחבה של 3 שנים נוספות או עד 150,000 ק"מ – המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 753 ₪, עלות הטיפול השני 1,616 ₪, עלות הטיפול השלישי 973 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,672 ₪. המחירים כוללים מע"מ וחיוב עבור שעות העבודה.
עלות פנס ראשי עומדת על 3,732 ₪, עלות פנס אחורי 1,626 ₪, ועלות מראת צד קומפלט עומדת על 2,527 ₪. ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21, עם וותק נהיגה של 3 שנים וללא תביעות עומדת על 8,852 ₪. עלויות האחזקה והביטוח של סובארו אימפרזה החדשה לא נמוכות אך אנו מאמינים שהאחריות הארוכה בשילוב עם מוניטין האמינות המצויין של סובארו יקרצו לרוכשים.
בטיחות
סובארו אימפרזה החדשה לא נבחנה על ידי ארגון Euro NCAP האירופאי, אך עברה מבחן ריסוק של ארגון NHTSA האמריקאי וזכתה לציון של 5 כוכבים בריסוק קדמי, 5 כוכבים בריסוק צד, 5 כוכבים בניסוי המדמה סכנת התהפכות, ולציון כולל של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות של האימפרזה בישראל כולל 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומערכת מובילאיי 630. בעולם מוצעת האימפרזה עם מערך הבטיחות של סובארו המכונה EyeSight וכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, מערכת התראה על עייפות הנהג, ותאורה ראשית עוקבת פניה. לצערנו נכון לזמן בו נערך המבחן, סובארו אימפרזה לא מיובאת לישראל עם המערך המרשים, אפילו לא כאופציה. בהשקה המקומית סיפרו אנשי סובארו שהם פועלים להוספת מערכות הבטיחות לדגם הישראלי ואנו מקווים שזה יקרה בהקדם.
תמורה למחיר
סובארו אימפרזה החדשה משווקת בישראל בשתי גרסאות. גרסת הסדאן מוצעת עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 114 כ"ס, במחיר של 127,990 ₪. רשימת האבזור כוללת גלגל הגה מחופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישנים להפעלה אוטומטית של הפנסים והמגבים, מערכת מולטימדיה מקורית 6.5 אינץ' עם תמיכה בממשקי Android Auto, ו- Apple Car Play, דיבורית Bluetooth מקורית, מצלמת רוורס מקורית, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם קיפול חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
גרסת ההאצ'בק שהתייצבה למבחן מוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 156 כ"ס, ובמחיר של 134,990 ₪. רשימת האבזור כוללת, בנוסף לאבזור בדגם הסדאן, משענת יד במושב האחורי, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
לאחר התבוננות ברכב ועיון במפרט הרכב לפני המבחן, סברנו שסובארו אימפרזה החדשה תתקשה להרשים אותנו. מתחרותיה מאמצות טכנולוגיות חדשות, הן מאובזרות ואטרקטיביות ונדמה שלעומתן האימפרזה עומדת במקום. בנסיעת המבחן גילינו שהאימפרזה היא מכונית שמאוד נעים לחיות איתה. היא נוחה מאוד, מרווחת, שקטה, וקלה לתפעול.
אנחנו מתקשים להאמין שסובארו אימפרזה החדשה תהפוך לרבת מכר, אך למי שרוכש מכונית חדשה נציע שלא להסתנוור ממפרטים ארוכים ועמוסים, ולא לוותר על נסיעת המבחן. אנו בטוחים שמי שינהג כך עם האימפרזה יגלה מכונית משפחתית ראויה.
| סובארו אימפרזה האצ'בק 2.0 ליטרים RX | |
|---|---|
| מנוע | בנזין בוקסר 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 156/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.4/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה עם חלוקה ל- 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,460 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,775 מ"מ |
| גובה כללי | 1,480 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
310ליטרים |
| משקל עצמי | 1,434 ק"ג |
| מהירות מרבית | 205 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 |
| ציון בטיחות ENCAP | טרם נבחנה |
| מחיר |
134,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025