טיול עם מזראטי - צלילים ותחושות

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: רונן טופלברג
  • 25 פברואר 2018
  • 0 תגובות

אוטו איטליה, יבואנית מזראטי לישראל, מסכמת את שנת 2017 עם 121 מסירות וזינוק של 128% ביחס לשנת 2016. מדובר בשנת שיא למותג מאז השקתו בישראל בשנת 2012. על מרבית המכירות אחראי ה- SUV מזראטי לבנטה עם 97 מסירות, ואליו מצטרפים מזראטי גיבלי עם 19 מסירות ומזראטי קוואטרופורטה עם 5 מסירות. אוטו איטליה בבעלות קבוצת UMI - יוניברסל מוטורס ישראל (75%) וקבוצת סמל"ת (25%). שיווק דגמי פרארי ומזראטי מתבצע בחטיבת היוקרה של קבוצת UMI המנוהלת על ידי אור קליין.

הנתונים המעודדים הם סיבה למסיבה ולכן הזמינה אותנו היבואנית ליום נהיגה כדי לחוות את מכוניות מזראטי ולטעום מהתבלין האיטלקי שהופך אותן לכה נחשקות. להצעה כזו לא יכולתי לסרב והתייצבתי בלי לשאול שאלות. עבודה זו עבודה וצריך לעשות אותה.

מזראטי קוואטרופורטה הגדולה מרגישה קטנה וקלה באופן מפתיע

את הטיול אני מתחיל עם מזראטי לבנטה לוסו שעולה 685,000 ₪ ומצויידת במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטרים המפיק 350 כ"ס ומיוצר ע"י פרארי במפעל במראנלו. היציאה מהחניון הצפוף של אוטו איטליה המחישה היטב שהלבנטה המגודל לא יהיה הפרטנר הכי מוצלח של אנשי העיר. עכשיו עומדים בפקק בלב תל אביב ומנצלים את הזמן כדי לספוג את האווירה היוקרתית בתא הנוסעים ואת המבטים של העוברים והשבים במופע המוטורי שייצרו 6 מכוניות מזראטי נוצצות ורועמות.

מגיעים לכביש 6 בדרכנו דרומה, רגל ימין מדביקה את הדוושה לשטיח ותוך שניות ניתן להגיע למהירות שאסור לכתוב. המנוע מספק המון כח בכל מצב וצבירת המהירות מתבצעת בקלות יתרה. בשיוט מהיר מרגיש מזראטי לבנטה בבית, עם תא נוסעים שקט יחסית, יציבות מרשימה ונוחות נסיעה מצויינת הודות לבולמי האוויר. נהגי המשפחתיות-ליסינג עושים כבוד ומפנים את הנתיב השמאלי בלי שאבקש. ככה זה כשמשהו גדול ומפחיד מתקרב אליך במהירות ומאיים לשפד אותך על חוד הקלשון. החזית האגרסיבית של הלאבנטה ומכסה המנוע הארוך מבדלים אותו מכל מה שנע על הכביש.

ארוע הנהיגה של מזראטי למעלה עקרבים. צילום: רותם גרוזוביק - מוביט הפקות

עצירה ראשונה ואני מוצא את עצמי אוחז בהגה של מזראטי גיבלי גראן ספורט שעולה 650,000 ₪ ומצויידת באותו מנוע V6 אך בהספק 345 כ"ס שעובר לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת 8 הילוכים מבית ZF המותקנת בכל הדגמים שהשתתפו בטיול. הרכב הספציפי שבו נהגתי הגיע עם מושבים בריפוד עור אדום בשילוב דיפוני קרבון שתורמים לתחושה ספורטיבית המתכתבת עם העיצוב החיצוני הכוחני. בכביש המפותל ובמצב ספורט הגיבלי מרגישה קטנה, חיה ובועטת, אפילו פראית לפעמים עם זנב שובב שמהדק את הפניה כשצריך. ההגה חד ומדוייק, התגובות מהירות וצליל המנוע משכר. מזראטי גיבלי צלחה את הפיתולים בקלות עם אחיזה גבוהה, שלדה מאוזנת להפליא שתוקפת פניות בהחלטיות ומשנה כיוון בהרף עין, ומנוע מדהים ששיגר את המכונית מעיקול לעיקול.

עצירה נוספת בדרך למעלה עקרבים ואני מדלג למזראטי לבנטה S גראן ספורט, הגרסה החזקה ביותר של הדגם שמחירה עומד על 865,000 ₪. גם כאן אנו מקבלים את אותו מנוע V6 אך בגרסה מחוזקת עם 430 כ"ס המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות. הכביש צר מאוד, שבור ועובר מעל תהום עמוקה, אבל זה לא מונע מהלבנטה S לעבור למצב קרב ולקרוע גם את הכביש הזה בזלזול. מזראטי לבנטה כנראה שכח שהוא שוקל 2.1 טון ומגיע במידות של נגמ"ש עם אורך של 5 מטרים ורוחב של 2 מטרים. הלבנטה S היה הדגם שהפתיע אותי יותר מכל הדגמים בחבורה עם ביצועים מרשימים, צליל ברוטלי המלווה בפיצוצים, ואופי אלים (במצב ספורט) שלא ציפיתי לפגוש בקרוסאובר גדול וכבד. מזראטי רושמת גם כאן הישג מרשים בתחום הדינמי. בשילוב נוחות טובה במצב נהיגה רגיל ושימושיות גבוהה, מדובר לדעתי בדגם הכי מעניין ושלם בהיצע של החברה. אם תרצו משהו רך ומבויית יותר, בדקו את הגרסאות הסטנדרטיות של הלבנטה.

מזראטי לבנטה S - הדגם הכי מעניין של החברה

בדרכנו חזרה ממעלה עקרבים, עברתי לספינת הדגל מזראטי קוואטרופורטה S גראן לוסו שמחירה עומד על 1,095,000 ₪. ניחשתם נכון, גם כאן פגשנו באותו מנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים אך בהספק 410 כ"ס המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות. התחושות היו דומות לאלו שבגיבלי אם כי ההתנהלות הייתה מעט יותר עגולה משל אחותה הקטנה. למרות אורך של יותר מ- 5.2 מטרים הקוואטרופורטה מרגישה קלה וקטנה הרבה יותר. היא שמרה על קצב גבוה בכל דרך ותמיד הייתה צמודה לחברותיה לטיול. הקוואטרופורטה שלנו הגיעה עם דיפוני עץ שהייתי חייב ללטף כמה פעמים במהלך הנסיעה, ומושבים בריפוד עור חום בשילוב משי סופר איכותי שנבחר בקפידה ע"י בית האופנה האיטלקי Zegna. החומרים כאן איכותיים ללא ספק אך העיצוב כמעט גנרי וקלאסי מדי. הייתי שמח לפגוש עיצוב מודרני יותר אך זה כנראה יגיע רק בדור הבא.

למרות שבעבר הצהירה מזראטי שלא תייצר מכוניות עם מערכות בטיחות אקטיביות שלוקחות את השליטה מידי הנהג, נראה כי השוק מנצח בקרב הזה. מזראטי ציידה את דגמיה במערכות בטיחות מתקדמות ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וניטור שטחים מתים. גם מכונית היברידית מבית מזראטי לא רחוקה מייצור. אם לפורשה ולפרארי מותר, אז גם למזראטי.

האיטלקיות מדגמנות במעלה עקרבים

תתפלאו, אבל למרות המחירים הגבוהים, לא הכל מושלם אצל היצרנית האיטלקית. הממשק של מערכת המולטימדיה מיושן, חלק מהפקדים עשויים מפלסטיק פשוט שלא הולם את מחיר המכוניות, ובידוד רעשי הרוח בגיבלי רחוק מלהצטיין. כמו כן, נדרשו לי לפחות 30 שניות כדי להבין איך מתפעלים את ידית ההילוכים המעצבנת, וגם לאחר שלמדתי אותה, מסתבר שהיא לא תמיד מעוניינת להיכנס להילוך הנכון בזמן שרציתי. עם זאת, קל לסלוח למזראטי על הפשלות הקטנות בגלל שיש לה היסטוריה מפוארת בתחום והיא יודעת לבנות מכוניות מלהיבות עם המון אופי, שמשכיחות את הבעיות ברגע שמתחילים לנהוג בהן.

אחרי יום מהנה, שנגמר מהר מדי, אני יכול לומר שמזראטי לא קונים בגלל שהיא מציעה מקסימום תמורה למחיר, טכנולוגיות חלל או יוקרה מעודנת. מזראטי קונים בגלל שהיא מפעילה את הרגשות הנכונים, יודעת להזרים אדרנלין בשפע, ובעיקר גורמת לך להרגיש מיוחד. כשאתה מניח על השולחן את המפתח עם הקלשון, אתה מצהיר שיש לך טעם טוב, שאתה אוהב את החיים, שיש לך הרבה כסף, ושאתה רוצה שכולם ידעו את זה.

טיול מזראטי למעלה עקרבים - פברואר 2018