מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
שברולט טראוורס הוא סמל לאמריקאים האוהבים את הנוחות המוכרת של המכוניות האמריקאיות וצריכים מדי פעם להוביל את המשפחה המורחבת אך לא רוצים להיראות בתוך מיניוואן לא אטרקטיבי. הטראוורס החדש מציג נוכחות כוחנית ואגרסיבית, אבזור נוחות עשיר, מושבים מפנקים, ישיבה גבוהה והרבה פוזה. יצאנו לבדוק האם לטרווארס החדש יש את היכולת לכבוש את המשפחה המורחבת והמפונקת.
| שברולט טראוורס | |
|---|---|
| יתרונות | מרחב פנימי, תא מטען, נוחות נסיעה |
| חסרונות | מחיר, צריכת דלק, קושי בתמרון בתוך העיר |
עיצוב ונוחות
השינוי בדור החדש של שברולט טראוורס הגיע מכל כיוון. העיצוב החיצוני מוחצן הרבה יותר וכולל קווי עיצוב חדים, פנסים קדמיים צרים, וגריל ענק שעליו מתנוסס בגאון סמל המותג. גם מאחור ניתן לראות את קו העיצוב החדש של שברולט הכולל זוויות חדות ומשטחים מפוסלים. בין הפנסים האחוריים הותקן פס כרום עם לוגו שברולט. ספויילר מקשט את הסף העליון של החלון האחורי ויחד עם צמד מפלטים מלבניים משדר הטראוורס הרבה עוצמה.
הטראוורס מציג מידות גדולות ולכן קשה להתעלם ממנו. אורכו 5,189 מ"מ ורוחבו 1,996 מ"מ. הפרופיל המרובע והקורה האחורית האלכסונית, מוסיפים עניין ואופי לקרוסאובר הענק. רכב המבחן שהגיע בגרסת פרימייר, מצוייד בחישוקי 20 אינץ' המשלימים את המראה המוחצן.
העיצוב הפנימי של שברולט טראוורס בהחלט נעים לעין. סביבת הנהג רגועה, ההגה נעים מאוד למגע וכולל פקדים נוחים לתפעול, וניכר שהוקדשה מחשבה רבה בתחום הנדסת האנוש. הכל מרגיש במקום ולא צריך לחפש שום דבר. מסך המגע בגודל 8 אינץ' מגיב מהר וניתן לראות את התמונה בבהירות גם כשהשמש בשיאה. בורר ההילוכים סטנדרטי, לידו בלם היד האוטומטי ושני מתקני כוסות גדולים. לוח המחוונים קריא מאוד ואינו עמוס במידע מיותר. איכות החומרים טובה מאוד ומוסיפה לתחושה הנעימה בתא הנוסעים.
שברולט טראוורס נועד להוביל נוסעים בנוחות, וכשנפתחות הדלתות מגלים חלל ענק ומפנק. שברולט טרווארס מגיע עם 7 או 8 מושבים גדולים ומרווחים. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית לכל תנוחה שתבחרו ומעוטרים בחוטי תפירה בולטים ואופנתיים. תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראיה טוב יחסית, אך גודלו של הטראוורס מהווה קושי רב במציאת חניה ובתמרון במקומות צפופים. פתאום כל החניות צפופות מדי ונהג לא מנוסה יתקשה להבין היכן הרכב מתחיל ונגמר.
לטראוורס בסיס גלגלים של 3,071 מ"מ המבטיח המון מקום לנוסעים. בשורה הראשונה והשניה לא חסר מקום לברכיים ולראש. הישיבה נוחה והמושבים מזכירים כורסאות טלוויזיה מפנקות. רכב המבחן הגיע בגרסת 7 מושבים עם צמד מושבי קפטן נפרדים בשורה השניה. שורת המושבים השלישית דומה באופיה למכוניות מתחרות אם כי לזו קצת יותר מקום והרגשה מרווחת יותר תודות לעובדה שמרכז הרכב פתוח בגלל תצורת מושבי הקפטן. סגל שחקני כדורסל לא יוכל לשבת שם אך הילדים הקטנים של המשפחה בהחלט ייהנו בהם.
לשברולט טראוורס הרבה מקום אחסון. תא המטען שימושי מאוד אם כי מעט גבוה, מה שמקשה על העמסת מטען גדול וכבד. תא המטען בנפח 651 ליטרים ואם תקפלו את שורת המושבים השלישית, תקבלו תא מטען בגודל דירת סטודיו קטנה בלב תל אביב עם 1,645 ליטרים. כמו כן, בין שני המושבים הקדמיים תמצאו קונסולה ותא אחסון גדול ושימושי במיוחד.
ביצועים
שברולט טראוורס החדש מצוייד במנוע בנזין בנפח 3.6 ליטרים המפיק 310 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ ב- 2,800 סל"ד. הטראוורס לא נועד לשבור שיאים בנורבורגרינג אלא להביא אתכם מדן ועד אילת בנוחות ובסטייל. עם זאת, תוכלו להגיע מעמידה למאה קמ"ש תוך 7.2 שניות בדרך למהירות מירבית של 190 קמ"ש. תיבת 9 ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה ודואגת שתמיד יהיה כוח זמין.
הגה קל ואנמי, וזוויות גלגול המורגשות היטב בפניות עקב בולמים רכים, מבטלים כל רצון לנהיגה דינמית. ניתן לדחוף את הטראוורס לנהיגה ספורטיבית, אך זה מרגיש כמו לשחות בבריכה עם מכנסי ג'ינס -אפשרי אך לא מומלץ. הקרוסאובר הענק מעדיף להביא אתכם ליעד רעננים ונינוחים ומציע נוחות נסיעה טובה הודות לשיכוך יעיל של מהמורות הדרך ובידוד רעשים מוצלח. אפשר להיות קטנוניים ולומר ששברולט יכלה לעשות עבודה טובה יותר בבידוד רעשי הרוח אך בל נשכח שמדובר ברכב גדול מאוד וגבוה.
צריכת דלק
בימי המבחן בהם גמענו כ- 500 קילומטרים בנסיעה רגועה, רשם שברולט טראוורס צריכת דלק ממוצעת של 8.5 ק"מ לליטר, קרוב מאוד לנתוני היצרן המבטיחים 9.0 קילומטרים לליטר בנזין בנסיעה משולבת. צריכת הדלק סבירה בהחלט בהתחשב במשקל הרכב ובביצועי המנוע, לא מעט בזכות תיבת ההילוכים החסכונית. לשברולט טראוורס מיכל דלק בנפח 82 ליטרים המספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ, בתנאי שתהיו עדינים עם דוושת הגז. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.
בטיחות
שברולט טראוורס פרימייר מגיע עם שלל מערכות בטיחות, ביניהן התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, ניטור שטחים מתים בצדדים ומאחור, 7 כריות אוויר, ומערכת מצלמות היקפיות. חשובה מאוד היא מערכת ה- Rear Seat Reminder המסייעת במניעת שיכחת ילדים במושב האחורי. אם אחת הדלתות האחוריות נפתחה לפני הנסיעה, הרכב יזכיר לכם לפתוח את הדלת האחורית בתום הנסיעה.
שברולט טראוורס טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של ארגון Euro NCAP, אך במבחן מקביל בארצות הברית שנערך על ידי ארגון (NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, קיבל שברולט טראוורס ציון מרבי של חמישה כוכבים. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
שברולט לא נחשב למותג יוקרה אך לטרווארס ניחוח פרימיום של ממש. מעבר לטכנולוגיה ולאביזרי הנוחות מציע שברולט טראוורס מידות וסטייל בעלי נוכחות מרשימה. הדגם מגיע בארבע רמות אבזור עם הנעה קדמית או כפולה. גרסת פרימייר שהתייצבה למבחן מציעה פינוקים מכאן ועד טקסס, וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית My Link עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', שקע USB, תמיכה בממשק Apple Car Play, ומערכת שמע איכותית הכוללת עשרה רמקולים של Bose.
בנוסף מצוייד הרכב בריפודי עור, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום לשורת המושבים השניה, התנעה מרחוק, דלת תא מטען חשמלית הנפתחת בעזרת מחוות רגל, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, פתחי מיזוג לכל שורות המושבים, הגה מחומם, ומשטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד (למכשירים תומכים).
בשורה התחתונה שברולט טרווארס הינו רכב מוצלח ומומלץ למשפחה המורחבת והמפונקת שאוהבת לחיות בגדול. הוא מסיבי ומחוספס מבחוץ אך נעים מאוד מבפנים. למרות גודלו, שברולט טרווארס קל לנהיגה ברוב תנאי הדרך פרט למקומות צפופים באמת. עבור הנהג, הנוסעים והציוד, הנסיעה לטיול המשפחתי תהיה נוחה במיוחד. אלו שאוהבים לפנק את המשפחה ימצאו בשברולט טרווארס בית חם, ומי שלא רגיל לנוחות אמריקאית, יגלה מהר מאוד ש- America is great again.
| שברולט טרווארס פרימייר אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 3.6 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 310/6,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 36.7/2,800 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 5,189 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,996 מ"מ |
| גובה כללי | 1,795 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,071 מ"מ |
| מרווח גחון | 190 מ"מ |
| מיכל דלק | 82 ליטרים |
| נפח תא מטען |
651 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,137 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 9.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | טרם נבחן |
| ציון בטיחות NHTSA | 5 כוכבים (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
330,000 ₪ |
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025
רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025