יונדאי i20 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 13 דצמבר 2018
  • 2 תגובות

יונדאי i20 כבר אינה צעירה ביחס למתחרות החדשות בסגמנט הסופר-מיני. עד כה הציעה יונדאי i20 מפרט מיושן הכולל מנוע אטמוספרי חלש ותיבת 4 הילוכים בלבד. כעת הגיע אלינו הדגם המעודכן אשר מיישר קו עם המתחרות המובילות ומציע מפרט מודרני הכולל מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח צנום של 1.0 ליטר ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כך מתקבלת יחידת הנעה שאמורה להציע את הטוב שבכל העולמות - חסכון בדלק לצד ביצועים נמרצים. יחד עם עיצוב מעודכן ורשימת אבזור נאותה, מקווה יונדאי i20 להיות אטרקטיבית מול מתחרותיה המובילות.

יונדאי i20 סופרים 1.0 ליטר אוטומט
יתרונות נוחות נסיעה, אבזור
חסרונות תחושה מיושנת, צריכת דלק, יכולת דינמית

יונדאי i20

עיצוב ונוחות

במסגרת מתיחת הפנים זכתה יונדאי i20 לשבכה חדשה, גופי תאורה חדשים, ופגושים בעיצוב חדש. השדרוגים אכן מרעננים את המראה המוכר ומקנים ליונדאי i20 טאץ' מודרני, אך למרות האיפור הרענן מדובר בעיצוב שבלוני אשר יקלע יותר לטעמם של לקוחות שמרניים. הממדים משקפים את הממוצע בקטגוריה. אורכה של יונדאי i20 עומד על 4,035 מ"מ, רוחבה 1,734 מ"מ וגובהה 1,474 מ"מ. בסיס הגלגלים באורך 2,560 מ"מ, מהנדיבים בסגמנט.

יונדאי i20

תא הנוסעים חושף את גילה האמיתי של יונדאי i20 ומציג מראה פשוט ויעיל, עם הרבה פלסטיקה שחורה. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' המציגה גרפיקה ורזולוציה ברמה בינונית עם ממשק פשוט וקל לתפעול. פתחי האוורור, בקרת האקלים ושאר הפקדים מסודרים במיקומם הטבעי כך שקל להתמצא בסביבת הנהג כבר מרגע הישיבה על מושב הנהג.

יונדאי i20

חומרי הדיפון קשיחים כפי שמקובל בקטגוריה, ואיכות ההרכבה נאותה והדוקה. גלגל ההגה עבה, נוח לאחיזה ועוטה עור נעים למגע. לוח המחוונים קריא ומציג את מסך מחשב הדרך שנוסף במסגרת מתיחת הפנים. שילוב של צבע בהיר יותר היה מתקבל בברכה ותורם לתחושה אוורירית בתא הנוסעים. משענת היד שבין המושבים מרוחקת מדי ואינה מתכוונת למרחק או לגובה, כך שניתן להניח עלייה רק את המרפק ולא את האמה. המושבים נעימים ביחס לקטגוריה ומציעים תמיכה נאותה. אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה טובה ושולטת. ההגה מתכוונן ידנית לגובה ולעומק וכך גם מושב הנהג.

שדה הראיה טוב לכל הכיוונים כיאה למכונית שנועדה לתמרונים עירוניים, בזכות קו חלונות בגובה סביר המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד על נהיגה בתנועה צפופה. מרחב הפנים טוב. מלפנים יש די והותר מרווח לשני בוגרים. מאחור יעבירו שני בוגרים נסיעה בין עירונית ללא תלונות, אך נוסע שלישי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי חרף הרצפה השטוחה לחלוטין. המושב האחורי עצמו נוח ומשענת הגב נוטה לאחור בזווית מספקת. הכניסה והיציאה מתא הנוסעים נוחות, בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושבים מעל הממוצע בקטגוריה.

יונדאי i20

רשימת תאי האחסון מונה תאים שימושיים בדלתות עם חלוקה נוחה, כך שניתן למצוא מקום לארנק, ספר ובקבוק מים. עוד ניתן למצוא תא עמוק ומדופן מתחת למשענת היד הקדמית, מתקני כוסות מלפנים, ומגש מרופד בגומי להנחת טלפון סלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען בנפח ממוצע של 301 ליטרים עם מפתח רחב וסף הטענה נמוך ונוח. ניתן להכניס לתא המטען עגלת תינוק או מזוודה גדולה. מתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי מפלדה בגודל מלא.

יונדאי i20

נוחות הנסיעה של יונדאי i20 זוכה לציון כולל טוב מאוד הודות לכיול רך של המתלים. בנסיעה עירונית איטית על גבי אספלט שבור וזרוע גבשושיות, ירוסנו רוב המפגעים ואלו אשר יעברו אל תא הנוסעים יגיעו לאחר סינון ניכר. גם פסי האטה מרוסנים באופן יעיל וטוב מהממוצע בקטגוריה. בורות וסדקים מצליחים לחבוט מדי פעם, אך אם נביט לרגע אל המתחרות, נראה שמרבית המכוניות בסגמנט סובלות מנוחות נסיעה בינונית ומטה כך שליונדאי יתרון ברור בתחום זה.

על הכביש המהיר מקנים המתלים יציבות כיוונית טובה ותחושת ביטחון. בימי המבחן בהם שרר מזג אוויר סוער, לא גילתה היונדאי הקטנה רגישות מיוחדת לרוחות צד וגם רעשי הרוח והכביש נשארו ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות 100 קמ"ש. במהירויות גבוהות נשארים הרעשים בגבול הסביר בהתאם למקובל בסגמנט. בידוד רעשי המנוע מוצלח פחות וקולו נשמע תחת מאמץ.

ביצועים

כלת השמחה הינה יחידת ההנעה החדשה שנועדה ליישר קו עם מובילות הסגמנט ומחליפה את היחידה הוותיקה בנפח 1.4 ליטרים עם תיבת 4 הילוכים פלנטרית, שהיוותה את עקב האכילס בדגם הפורש. יחידת ההנעה החדשה והמודרנית כוללת מנוע טורבו בנזין שלושה צילנדרים בנפח 998 סמ"ק בהספק 100 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ ב- 1,500-4,000 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

יונדאי i20

ביחס לדור הקודם שסבל מביצועים איטיים, מדובר ביחידת הנעה נמרצת בהחלט עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.4 שניות המתקבל ברוב הפעמים עם נהג יחיד. עקיפות מתבצעות בקלות והתיבה נכונה להוריד גם שלושה הילוכים לפי צורך, כך שתאוצות הביניים טובות ואף פעם לא מורגש מחסור בכוח. כמו כן, יחידת ההנעה של יונדאי מציגה פעולה חלקה ונטולת ויברציות וקרטועים. לא מדובר בפעולה חלקה כמו במנועי 4 צילינדרים אטמוספריים, אך בהחלט ניתן לשבח את מהנדסי יונדאי על שהצליחו להפחית משמעותית את הרעידות המאפיינות את המנוע הא-סימטרי. גם מערכת ה- Start&Stop אינה מעיקה ולא מענישה את הנהג על בחירתו במנוע 3 צילינדרים.

התנהגות הכביש בטיחותית אך אינה מעודדת נהיגה דינמית. בכבישים המפותלים בבית אורן הציגה יונדאי i20 זוויות גלגול מדודות אשר אפשרו להיכנס לפניות במהירות ובבטחה, לצד אחיזת כביש טובה בעלת מגבלות ברורות וצפויות. ריסון תנודות המרכב יעיל, אך מערכת ההיגוי והמתלים לא מציעים כל יכולת ספורטיבית או הנאה מנהיגה, ולמעשה מאותתים לנהג כי השלדה תוכננה לנהיגה מנהלתית-עירונית. מדובר בהתנהגות כביש מקובלת לממוצע בסגמנט, אשר תספק בהחלט את קהל היעד אליו מכוונים ביונדאי. הבלמים טובים בשימוש סביר ויספקו את צרכיהם של רוב הנהגים. אחר סדרת בלימות בקטע נהיגה דינמי במזג אוויר צונן, העלו הבלמים ריח כבד עקב מאמץ ואיבדו מעוצמת הבלימה.

יונדאי i20

צריכת דלק

יחידת ההנעה החדשה מציעה לכאורה מפרט אידיאלי לחיסכון ויעילות, אך כאן נרשמה אכזבה קלה. בימי המבחן שבהם נהגתי עם מערכת Start&Stop פעילה וללא מזגן, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר - לא מרשים ביחס לסופר מיני עם מנוע בנפח ליטר אחד. נתון היצרן עומד אגב על 20.0 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח מכובד של 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר נמוכה ועומדת על 2 מתוך 15.

יונדאי i20

עלויות אחזקה

יונדאי i20 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.

יונדאי i20

עלויות הביטוח הן 1,688 ₪ לביטוח חובה ו- 3,769 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו לדגם טרום מתיחת הפנים בשנת 2015, אשר לא כולל אבזור בטיחות חשוב שנוסף במסגרת מתיחת הפנים, זכתה יונדאי i20 לציון של ארבעה כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על בוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, ו- 64% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות בדגם החדש מצויין ביחס למקובל בקטגוריה וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק לפנים עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 6 מתוך 8.

יונדאי i20

תמורה למחיר

יונדאי i20 ברמת אבזור סופרים הנבחנת תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 104,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם ממשק קונקטד קאר, אפליקציית Waze, מצלמת רוורס, מערכת שמע עם 4 רמקולים ושני טוויטרים, בקרת שיוט, קישוריות בלוטות', בקרת אקלים דיגיטלית חד אזורית, מראה מונעת סינוור, 4 חלונות חשמל (אוטומטי לנהג), מושב נהג מתכוונן לגובה, משענת יד קדמית, חיישני אור וגשם, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ'. בתוספת קלה ניתן לשדרג לרמת אבזור סופרים פלוס המציעה גם גג בצבע שחור המחמיא להופעה.

יונדאי i20 הינה סופר מיני מעולה המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה, מציעה אבזור בטיחות נדיב, אבזור נוחות טוב ביחס לקטגוריה, מרחב פנימי טוב, ונוחות נסיעה נעימה. כל אלו לצד סחירות ומוניטין אמינות עדיפים על מתחרותייה האירופאיות. מאידך, הקהל הצעיר יתחבר פחות לעיצוב השמרני ולביצועים הפושרים ביחס למתחרות במחיר דומה. לסיכום ניתן לומר שיונדאי i20 היא מכונית סופר מיני מעולה לקהל הבוגר אשר אינו מחפש עיצוב ססגוני או התנהגות דינמית, אלא מעוניין ברכב עירוני נוח, יעיל ובטיחותי.

יונדאי i20 סופרים 1.0 ליטר אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 100/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 17.5/1,500-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,035 מ"מ
רוחב כללי 1,735 מ"מ
גובה כללי 1,474 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

301 ליטרים

משקל עצמי 1,130 ק"ג
מהירות מרבית 182 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 4 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

104,900 ₪

יונדאי i20 2018