פורד אקספלורר החדש 2019 נחשף

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 14 ינואר 2019
  • 0 תגובות

פורד אקספלורר החדש נחשף בדור שישי במגרשו הביתי בתערוכת הרכב בדטרויט. רכב הפנאי שטח של היצרנית האמריקאית מתבסס על פלטפורמת CD6 הכל חדשה בעלת הנעה אחורית, המציעה קשיחות ועמידות בפני פיתול עדיפות ביחס לדגם הפורש, לצד משקל נמוך ב- 50 ק"ג. אורכו של הענק האמריקאי נמתח על פני 5,050 מ"מ, רוחבו 2,000 מ"מ, גובהו 1,770 מ"מ, ובסיס הגלגלים צמח ב- 160 מ"מ לכדי 3,020 מ"מ.

פורד אקספלורר

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין אקובוסט 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטרים, או מנוע V6 טווין טורבו בנפח 3.0 ליטרים בהספק 365 כ"ס המשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה אחורית או כפולה.

פורד אקספלורר

העיצוב החיצוני אינו פורץ גבולות ומהווה אבולוציה טבעית לדור הקודם, אך נראה מודרני ועדכני יותר בזכות שימוש בזוויות חדות. החזית כוללת גריל כוורת מתומן ומהצד בולטים חישוקי 18 אינץ' כסטנדרט (אופציה לחישוקי 21 אינץ'), וקורות C אלכסונית המזוהות כאלמנט עיצובי ייחודי לפורד אקספלורר בשנים האחרונות.

פורד אקספלורר

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם וכולל צג מולטימדיה אנכי בגודל 10.1 אינץ' או 8 אינץ' בדגמי הבסיס, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. כמו כן מוצע משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים חשמליים, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, וחימום למושבים הקדמיים ולשורה השניה. כמו כן, הדאגה לנוסעים ניכרת בבקרת אקלים מפוצלת ל- 4 אזורים, מספר שקעי USB, וכמו שמקובל באמריקה - מחזיקי כוסות כמספר המושבים. כאופציה ניתן להזמין גם מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית B&O.

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ועמעום אורות אוטומטי. כאופציה מוצעות גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים גם בנסיעה עם נגרר, מצלמות היקפיות, בלימה אוטונומית ברוורס, וזיהוי תמרורים.

פורד אקספלורר שם דגש נרחב על יכולת הגרירה ופרט למערכת ניטור שטחים מתים שהוזכרה, פורד טוענת ליכולת גרירה של 2,450 ק"ג עם המנוע החזק.