ב.מ.וו X6 החדש 2020 נחשף רשמית

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 03 יולי 2019
  • 0 תגובות

רכב הפנאי-קופה ב.מ.וו X6 נחשף בדורו השלישי ומציג מראה אגרסיבי, תא נוסעים טכנולוגי, ויחידות הנעה חדשות. הדגם מבוסס על ב.מ.וו X5 החדש ומציג ממדים גדולים יותר ביחס לדגם הפורש. אורכו 4,935 מ"מ, רוחבו 2,004 מ"מ, גובהו 1,696 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,975 מ"מ. תא המטען בנפח 580 ליטרים או 1,530 ליטרים בקיפול המושבים האחוריים.

ב.מ.וו X6

עיצובו של ב.מ.וו X6 נשען על שפת העיצוב המעודכנת של ב.מ.וו וכולל גריל כליות ענק אשר ב- X6 כולל גם תאורה פנימית המאירה אותו. צמד גופי התאורה רחבים מסוג LED או לייזר (אופציה) עם יכולת הארה למרחק של 500 מטרים. מאחור ניתן לזהות גופי תאורה צרים המעצימים את רוחבו ומעליהם ספוילר אחורי בולט. מהצד בולט קו הגג המשתפל היוצר את מראה הקופה, וחישוקים בגדלים של 19-22 אינץ'.

ב.מ.וו X6

תא הנוסעים הועתק מב.מ.וו X5 וכולל צג מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' עם ממשק ה- iDrive העדכני ביותר של היצרנית, הנשלט באמצעות חוגה, מחוות יד, ותפעול קולי. כמו כן מצוייד הדגם בתצוגה עילית ובלוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 12.3 אינץ'.

ב.מ.וו X6

אבזור הנוחות עשיר וכולל בין היתר משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע היקפית עם 20 רמקולים מבית B&W, מחזיקי כוסות מקוררים ומחוממים, פקדים בגימור זכוכית, עיסוי במושבים, מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים ארבע אזורית, ומתלים אדפטיביים.

אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר מצלמה בלוח המחוונים המנתחת את התנהגות הנהג ומכיילת את מעורבות מערכות הבטיחות בהתאם לאיכות הנהיגה ובכך מאפשרת למעשה נהיגה חצי אוטונומית. בנוסף מצוייד ב.מ.וו X6 בסוללת מערכות בטיחות הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים במהירות עירונית, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, התרעה מפני תנועה צולבת מלפנים ומאחור, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, סיוע לנהג בתמרוני חירום, סייען חניה עם שחזור הכניסה לחניה לרוורס, וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי.

לרוכשים תוצע חבילת M-Sport הכוללת עיצוב ספורטיבי יותר המתקבל בעזרת קשתות גלגלים בצבע המרכב, חצאיות צד, פגושים בעיצוב ספורטיבי, ואלמנטים חיצוניים בגימור כרום עם חישוקים תואמים.

ב.מ.וו X6 מקבל את היצע יחידות ההנעה של אחיו ב.מ.וו X5. גרסת X6 xDrive30d מצויידת במנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בהספק 265 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות. גרסת X6 xDrive50d מצויידת במנוע דומה בעל 4 מגדשי טורבו בהספק של 400 כ"ס ומומנט של 77.5 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות.

גרסת X6 xDrive40i מצויידת במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בהספק 340 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות. גרסת הפלאג-אין הייבריד X6 xDrive45e תשלב מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים בהספק 285 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 113 כ"ס היוצרים יחדיו הספק משולב של 394 כ"ס ומומנט של 61.6 קג"מ. גרסת X6 M50i הבכירה תצוייד במנוע טורבו בנזין V8 בהספק 530 כ"ס ומומנט של 76.4 קג"מ המספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF ולמערכת הנעה כפולה xDrive.