מיני קופר SE החשמלית מושקת רשמית

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 10 יולי 2019
  • 0 תגובות

מיני חוגגת יום הולדת 60 להיווסדה וחושפת בהולנד את מיני קופר SE החשמלית. היצרנית מספרת שהמכונית החדשה ממשיכה להפגין את האופי של מיני המודרנית עם חווית נהיגה, עיצוב ואיכות של מותג פרימיום. עוד מדווחת מיני שכ- 40,000 איש כבר נרשמו כמתעניינים והיא צופה לביקוש רב לדגם החשמלי. העיצוב החיצוני של מיני קופר SE כולל מספר אלמנטים המבדלים אותה מהדגם הרגיל, ביניהם גריל קדמי אטום וחישוקים קלים בעיצוב ייחודי.

מיני קופר SE חשמלית

מיני קופר SE מבוססת על מיני 3 דלתות המוכרת ובזכות תכנון חכם של מארז הסוללות, המרווח הפנימי ונפח תא המטען (221 ליטרים) נותרו זהים לדגם הרגיל. משקלה של המכונית עומד על 1,365 ק"ג, רק 145 ק"ג יותר מגרסת הבנזין המקבילה.

למיני קופר SE יחידת הנעה חשמלית בהספק 184 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין החל מאפס סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 150 קמ"ש. מארז סוללות ליתיום-יון בקיבולת 32.6 קוט"ש מאפשר טווח נסיעה של עד 235 ק"מ, תלוי בתוואי הדרך. טעינה בעמדת טעינה ביתית לכדי 80% מקיבולת הסוללה אורכת כשעתיים וחצי ואילו טעינה מלאה אורכת כ- 3.5 שעות. עמדת טעינה מהירה מסוגלת להטעין את הסוללה ל- 80% תוך 35 דקות.

אספקת המומנט במנועים חשמליים מגיעה מיד עם הלחיצה על הדוושה ועל מנת לשלוט בכוח ולשמור על רמת אחיזה גבוהה, ציידה מיני את המכונית במערכת בקרת משיכה שתוכננה במיוחד לרכבים חשמליים ומסוגלת למנוע מראש מצבים של סחרור גלגלים.

מיני קופר SE חשמלית

מיני קופר SE כוללת בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים קבועים מראש. מצב סטנדרטי לנהיגה מאוזנת, מצב ספורט אשר משפיע על תגבור ההיגוי החשמלי ועל אופי אספקת הכוח, מצב גרין מעביר את יחידת הכוח לחסכון מרבי בסוללה, ומצב גרין פלוס מגביל את השימוש במיזוג האוויר, החימום, וחימום המושבים כדי לחסוך בצריכת החשמל ולהגדיל את טווח הנסיעה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית ממירה את אנרגיית הבלימה לאנרגיה חשמלית. בעזרת פקד דו-מצבי לעוצמת הבלימה מתאפשרת נהיגה עם דוושת התאוצה בלבד. ברגע שהנהג מסיר את הרגל מדוושת התאוצה נכנסת המערכת לפעולה ובולמת את הרכב.

מיני קופר SE חשמלית

תא הנוסעים במיני קופר SE נבדל מהדגם הסטנדרטי בלוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 5.5 אינץ' המספק מידע אודות רמת הטעינה, מצב הנהיגה הנבחר, נתוני מחשב הדרך, והנחיות מערכת הניווט. בזמן הטעינה מציג המסך את אחוז הטעינה של הסוללה והזמן הצפוי עד לטעינה מלאה. פס הלד הצבעוני שמסביב למסך משנה את צבעו בהתאם מכתום, לצהוב ולירוק כשהסוללה טעונה במלואה. שגיאה במערכת הטעינה תוצג בצבע אדום.

מפרט האבזור כולל בקרת אקלים דו-אזורית, מסך מגע מרכזי בגודל 6.5 אינץ' עם תמיכה בממשק Apple CarPlay, ומערכת ניווט. כאופציה יוצע מסך מרכזי גדול יותר בגודל 8.8 אינץ' ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי. בגזרת אבזור הבטיחות ניתן למצוא מערכת המפיקה צליל התרעה להולכי רגל על מנת להודיע שהמכונית מתקרבת.