פולקסווגן קאדי 2020 החדש נחשף

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 23 פברואר 2020
  • 0 תגובות

פולקסווגן קאדי 2020 החדש נחשף בדורו החמישי המבוסס על פלטפורמת ה- MQB של קונצרן פולקסווגן, המשמשת שלל דגמים ביניהם פולקסווגן גולף. פולקסווגן קאדי נועד להתחרות בקטגוריית הרכבים המסחריים הקטנים מול סיטרואן ברלינגו ורנו קנגו, ומציע יכולת הובלת נוסעים פרקטית לצד נשיאת מטען מסחרי, תלוי בגרסה.

פולקסווגן קאדי

אורכו של פולקסווגן קאדי החדש עומד על 4,500 מ"מ, רוחבו 1,860 מ"מ, ובסיס הגלגלים 2,760 מ"מ. גרסת מקסי הארוכה מציגה אורך כללי של 4,850 מ"מ, ובסיס גלגלים הנמתח על פני 2,970 מ"מ. גרסאות הנוסעים כוללות בין היתר תצורת שבעה מושבים בה שתי השורות האחרונות ניתנות לפירוק לטובת הגדלת נפח תא המטען.

פולקסווגן קאדי

מתלה אחורי בתצורת קורת מתח עם מוט מייצב במקום קפיצי עלים בדגם הפורש, יחד עם הפלטפורמה המודרנית, מאפשרים יצירת רצפה שטוחה עם מפתח תא מטען ברוחב 1,230 מ"מ ונפח טעינה מרבי של 3,300 ליטרים או 4,000 ליטרים בגרסת מקסי.

פולקסווגן קאדי

העיצוב החיצוני כולל חזית דומה לפולקסווגן גולף עם שבכה קדמית נמוכה ורחבה וגופי תאורה בעיצוב נקי. גרסאות הבסיס המסחריות מציגות עיצוב פשוט יותר הכולל פגושים, מראות וידיות פתיחה בצבע שחור, חישוקי פלדה, גופי תאורה מסוג הלוגן במקום LED, ומרכב נטול חלונות אחוריים.

תא הנוסעים מציג איכות חיים משופרת ביחס לדגם היוצא ומיישר קו עם רכבים משפחתיים. העיצוב מבוסס על תא הנוסעים המוכר מפולקסווגן גולף ועושה שימוש במשטחי מגע לתפעול המערכות השונות. פקד התאורה המסורתי משמאל להגה, מפנה גם פה את מקומו למשטח מגע מודרני. בגרסאות ההסעים ניתן לקבל כאופציה דלת הזזה צידית ודלת תא מטען חשמליות. אבזור הנוחות האופציונלי כולל לוח מחוונים דיגיטלי, גג פנורמי נפתח, מושבים ארגונומיים, משטח טעינה אלחוטי, כניסה והתנעה ללא מפתח, וחישוקי 18 אינץ'.

יחידות ההנעה כוללות מנוע דיזל TDI בנפח 2.0 ליטרים בהספקים של 75, 102, או 122 כ"ס. מנוע זה כולל מערכת הזרקה כפולה של אוריאה AdBlue המפחיתה את פליטת המזהמים ב- 12%. בהמשך יוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 116 כ"ס עם אפשרות להנעה באמצעות גז. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הנעה כפולה זמינה בגרסה החזקה.

אבזור הבטיחות התקני כולל בין היתר בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה. כאופציה ניתן לקבל את כל מערכות Travel Assist המאפשרות נהיגה סמי אוטונומית עם זחילה בפקקים ובלימה אוטונומית הפועל עד 210 קמ"ש. באירופה מקבל פולקסווגן קאדי החדש את טכנולוגיית Car2X המתוזמנת עם רמזורים חכמים ומציעה לנהג מהירות נסיעה ממוצעת באמצעותה יוכל לתפוס "גל ירוק" של רמזורים, ולשדר ולקלוט הודעות ואזהרות מבעלי מערכות דומות בדרך.