מרצדס GLA 45 AMG נחשפה עם 421 כ"ס

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 26 פברואר 2020
  • 0 תגובות

הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי מרצדס GLA זוכה לגרסת ביצועים חמה לקראת תערוכת ג'נבה הקרובה. מרצדס GLA 45 AMG מצוייד במנוע טווין-סקרול טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 387 כ"ס ומומנט של 48.9 קג"מ או 421 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ בגרסת S הבכירה. הביצועים מרשימים לכל הדעות עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.4 או 4.3 שניות בהתאמה ומהירות מרבית של 250 או 270 קמ"ש בהתאמה. המנוע מורכב ידנית על ידי טכנאי אחד, כמו כל מנועי AMG, ומשודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

מרצדס GLA 45 AMG

מערכת ההנעה הכפולה +4Matic אשר מגיעה כסטנדרט בשתי הגרסאות, מסוגלת לחלק את המומנט בין הצירים ואף בין הגלגלים האחוריים בהתאם לתנאי האחיזה, אך מרצדס לא ציידה את ה- GLA החמה במצב 'דריפט' כמו במרצדס A45 העושה שימוש באותה מערכת הנעה, אולי עקב תוספת הגובה שאינה אידיאלית לביצוע סחיפות מהנות. על הבלימה אמונות צלחות בקוטר 360 מ"מ מלפנים ו- 330 מ"מ מאחור.

מרצדס GLA 45 AMG

ביחס למרצדס GLA הסטנדרטי, גרסת ה- AMG מציגה שלדה מחוזקת ועיצוב קרבי הכולל גריל עם צלעות אנכיות המזוהה עם משפחת AMG, פגוש קדמי עם כונסי אוויר מוגדלים, פגוש אחורי עם דיפיוזר בולט וארבעה פתחי מפלט, חישוקי 20 או 21 אינץ' מושחרים, וכנף אחורית גדולה בצבע שחור. בתא הנוסעים ניתן למצוא מושבי ספורט, דיפוני קרבון, וממשק מותאם הכולל בין היתר שעון למדידת זמני הקפה ומד כוחות G. עוד מצוייד הדגם בגלגל הגה ייחודי למשפחת AMG המחופה באלקנטרה וכולל בורר לששת מצבי הנהיגה ופקדי שליטה על בקרת היציבות והבולמים האדפטיביים. בנוסף ניתן לבחור להגביר את צליל מערכת הפליטה בתא הנוסעים באופן מלאכותי, דרך הרמקולים.

מרצדס GLA 45 AMG

מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס GLA 45 AMG יגיע אלינו ברבעון הרביעי של השנה.