וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
זכור לי שבחנתי את מרצדס V קלאס לפני ארבע שנים והתאהבתי. כשנודע לי שמגיע למערכת מרצדס V קלאס מעודכן, חזק יותר, עם חבילות אבזור אוונטגרד, פרימיום ו- AMG, קפצתי על היומן ושריינתי אותו לעצמי כדי לשחזר את רגעי הקסם ולהשוות לחוויה הקודמת במחיצתו.
| מרצדס V300 אוונטגרד פרימיום AMG | |
|---|---|
| יתרונות | יחידת הנעה, נוחות, פינוק, שימושיות, ביצועים |
| חסרונות | מחיר, מולטימדיה ומערכות בטיחות לא עדכניות, העדר מתלי נוחות מתכווננים, מחסור בתאי אחסון בשורת המושבים השניה |
למרצדס V קלאס קטגוריה משלו שכן מחירו יקר ורחוק מאוד ממובילי נוסעים מרווחים עם 7 עד 9 מושבים שמחירם נע בטווח של 200,000 – 350,000 ₪ וכוללים מיניוואנים בגודל מלא כגון קיה קרניבל וקרייזלר פסיפיקה, ורכבים מסחריים המציעים גם גרסאות היסעים כגון רנו טראפיק וסיטרואן ג'אמפי.
למרצדס מוביל נוסעים מפואר נוסף וחשמלי לחלוטין, המבוסס על מרצדס V קלאס ומעורר עניין רב בעולם - מרצדס EQV, אך עדיין אינו משווק רשמית בישראל ע"י כלמוביל היבואן הרשמי. עם מחיר אטרקטיבי בשל הטבות מס נדיבות, ניתן להניח שאף יירש את מרצדס V קלאס בעתיד.
יצאנו למבחן ארוך ומהנה עם מוביל הנוסעים המפנק שעלותו 683,163 ₪ ומציע את יחידת ההנעה ורמות הגימור הטובות בהיצע.
עיצוב ונוחות
אין ספק שרכב המבחן בגרסאות האבזור אוונטגרד, פרימיום ו- AMG בצבע אפור כהה מטלי נראה פשוט מעולה. השבכה הקדמית ענקית. במרכזה סמל מותג ענקי עם כנפי ניקל המונח על רשת יהלומי כרום המזוהה עם דגמי מרצדס השונים. הפגוש הקדמי בעיצוב AMG ספורטיבי עם כונסי אוויר מדומים גדולים ופסי כרום מעוטרים. גופי התאורה גדולים בטכנולוגיית לד עם חתימת אור ייחודית.
למרות שמדובר בגרסה הארוכה, פרופיל הרכב לא משדר שעמום מסחרי ובעזרת חישוקי ענק שחורים בגודל 19 אינץ', חלונות צד כהים עם סף ניקל, ופסי גגון מאלומיניום, מתקבל מראה יוקרתי ומהודר.
גם החלק האחורי של הרכב ייחודי ואינו באנלי. השמשה האחורית גדולה, ממשיכה מטה בצורת V מתחת לקו חלונות הצד ומסתיימת בפס ניקל עבה. פסי תאורת הלד מאחור זורמים עם צורת ה- V של השמשה האחורית. ספוילר מעל השמשה האחורית ופס ניקל למניעת שפשוף הפגוש האחורי בהטענה, משלימים את עיצוב החלק האחורי.
כניסה לרכב, הן מהדלתות הקדמיות הרחבות והן מדלתות ההזזה החשמליות הענקיות, חושפות תא נוסעים מהודר מאוד עם שילוב נהדר של צבעי בז' ואפור. איכות החומרים לא נופלת מזו הקיימת ברכבים הפרטיים של מרצדס והמראה מלבב וכובש.
הדשבורד מחולק לשלושה מפלסים. המפלס העליון אפור וכולל חיפוי דמוי עור רך ונעים. המפלס השני בגימור פלסטי קשיח דמוי קרבון המשדר יוקרה וספורטיביות, וכולל פתחי מיזוג עגולים בעיצוב מנוע סילון המעוטרים בכרום וניתנים לכיוונון מדויק ואפקטיבי, מערכת מולטימדיה עליה נרחיב בפסקה הבאה, ולוח מחוונים אנלוגי שבמרכזו צג צבעוני של מחשב הדרך בגודל 5.5 אינץ'. המפלס השלישי בחיפוי דמוי עור בצבע בז' רך ונעים למגע שלא ציפינו לקבל ברכב כזה ובכל זאת קיבלנו. במפלס זה תא כפפות גדול, מרופד, מואר וננעל, מתג שליטה בתאורת הרכב, ובליטת קונסולה מרכזית הכוללת את מתגי השליטה במערכת המולטימדיה. בין המפלס השני לשלישי פס תאורת אווירה בצבע כחול, לבן או צהוב לפי בחירה. מתחת לקונסולה המרכזית ובין המושבים תא גדול ושימושי מאוד הניתן לסגירה וכולל 2 מחזיקי כוסות, תא אחסון, 2 חיבורי USB ושקע 12V. דוושות הרגל בחיפוי אלומיניום.
ההגה יפה, מחופה עור, וכמו בשאר דגמי המותג לא חסר עיטורי כרום ואלומיניום. גם גודלו של ההגה סטנדרטי לחלוטין כפי שניתן לפגוש ברכבים פרטיים, ולא גדול מדי כפי שניתן לראות ברכבים מסחריים בגודל דומה.
רכב המבחן עלה על הכביש בינואר 2020 ולכן לא כולל את מערכת ה- MBUX המגיעה כסטנדרט מאז מרץ 2020. מערכת המולטימדיה ברכב המבחן מעט מיושנת עם מסך תצוגה קטן וללא תמיכה בעברית או בהפעלה קולית. פקדי השליטה כוללים חוגה ומעין עכבר שאינם קיימים עוד בגרסאות המצויידות במערכת החדשה. גם פקדי השליטה בגלגל ההגה נעדרים משטחי מגע.
מערכת השמע מסוג Audio 20 CD זוכה לשדרוג מערכת סראונד מבית Burmester הכוללת 15 רמקולים ומפיקה צלילים נהדרים הנשמעים מעולה מכל מושב ברכב אודות לצמד רמקולים לכל מושב הכוללים מיד-רנג' וטוויטרים, ובנוסף רמקול סנטר בקדמת הרכב, וסאב-וופר מתחת למושב הנהג.
גם דלתות הרכב הקדמיות מצוידות במיטב הדיפונים והמתגים. המפלס העליון אפור בחיפוי דמוי עור רך ונעים. המפלס השני בחיפוי דמוי עור בצבע בז' רך ונעים לאחיזה גם הוא. במרכזו פנל שחור עם מסגרת אלומיניום המכיל ידית פתיחה מאלומיניום ומתגים מוארים ויוקרתיים מאלומיניום לכיוונון המושב. המפלס התחתון מתחת לגובה הברכיים מפלסטיק אפור וכולל רמקולים ותא אחסון גדול הכולל גם מעמד לבקבוק קטן. ספי הדלתות כוללים פס ניקל יוקרתי עם כיתוב Mercedes-Benz מואר.
המושבים הקדמיים גבוהים מאוד ונוחים. חיפוי עור בצבע בז' מזמין לישיבה נינוחה בכורסאות המפנקות הכוללות כיוונון חשמלי מלא כולל חימום, קירור וזיכרונות. בצד הפנימי של המושבים משענת יד צרה, נוחה ומתכווננת. בתחתית המושבים תא אחסון נוסף. הישיבה גבוהה מאוד ושולטת, ולמרות קורות A עבות במיוחד, שדה הראיה טוב בזכות ספי חלונות הנמוכים, שמשות גדולות, מכסה מנוע משופע, ומראות צד גדולות. המראות מחוממות, מתכהות אוטומטית, מתקפלות חשמלית, וכוללות פנסי איתות.
דלתות ההזזה ניתנות לפתיחה ולסגירה חשמלית בנגיעה קלה בידיות החוץ והפנים, וגם ממתגים בקונסולה המרכזית. הכניסה והיציאה משני המושבים בשורה השניה נוחות מאוד בשל תקרה גבוהה, מושבים גבוהים, ומפתח דלת גדול. ספי הדלתות כוללים פס ניקל יוקרתי עם כיתוב Mercedes-Benz מואר. גם כורסאות השורה השניה מפנקות וכוללות שתי משענות יד מתכוונות, חימום וקירור. חגורות הבטיחות הן חלק מהמושב ולכן קלות להפעלה ולא יפריעו למעבר לשורת המושבים השלישית. גב המושבים מתכוונן וניתן לקיפול מלא על בסיס המושב הנע בטווח רחב לפנים ולאחור על גבי מסילה. ליושבי השורה השניה תאורת לד נפרדת, פתחי מיזוג מתכווננים ולוח בקרת אקלים נפרד בתקרת הרכב, אך למעט כיסים בגב המושבים הקדמיים חסרים תאי אחסון, שקעי טעינה ומחזיקי כוסות.
גם שלושת מושבי השורה השלישית נוחים ומפנקים. הם אמנם צמודים זה לזה ואינם כוללים חימום וקירור, אך מסוגלים לאכלס שלושה בוגרים לנסיעה ארוכה. גם כאן מתכוונן גב המושבים וניתן לקיפול מלא על בסיס המושב הנע בטווח רחב על גבי מסילה, וקובע את גודל תא המטען ומרווח הברכיים בשורה השלישית. בצידי המושבים, בשונה מהשורה השניה, תאי אחסון, שקעי טעינה ומחזיקי כוסות. בצידי תקרת הרכב תאורת לד נפרדת ופתחי מיזוג הניתנים לכיוונון ולסגירה.
תא המטען ענק גם כשכל המושבים בשימוש. נפחו מעל 1,400 ליטרים וניתן להגדלה ע"י הזחת מושבי השורה השלישית קדימה וקיפול גב המושבים. העמסת ציוד מתבצעת בנוחות בשל רצפת הטענה שטוחה ונמוכה, ומפתח דלת רחב ומרובע. דלת תא המטען נפתחת חשמלית ודורשת מרווח פנוי גדול מאחור בשל גובהה. הגלגל הרזרבי בגודל מלא עם חישוק פלדה מותקן בחלק האחורי מתחת למרכב.
רכב המבחן בגרסת מרכב ארוכה. אורכו 5,370 מ"מ, רוחבו 1,928 מ"מ, גובהו 1,909 מ"מ, ומרחק הסרנים עומד על 3,430 מ"מ. משקל הרכב כ- 2.5 טון והמשקל הכולל עומד על 3.1 טון.
ביצועים
רכב המבחן בגרסת V300 מצויד במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1,950 סמ"ק עם הספק מרבי של 239 כ"ס ב- 4,200 סל"ד ומומנט מרבי של 51 קג"מ המתקבל בטווח 1,360-2,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 יחסי העברה המעבירה את הכוח אל הציר האחורי.
הנעת הרכב באמצעות סיבוב מפתח ייחודי ולא באמצעות כפתור התנעה. התחלת הנסיעה שקטה וחלקה וצבירת הכוח מהירה ללא תנודות מרכב. כפי שניתן להבין מהנתונים על הנייר, מדובר במנוע חזק וגמיש, ויחד עם תיבה מעולה מרובת הילוכים מתנהל הרכב בקלילות למרות גודלו ומשקלו הרב. גם תאוצות הביניים מהירות והתיבה מתנהגת טוב גם בתאוטה ובהורדת הילוכים.
מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים שליטה מעולה בתאוטת הרכב, ונראה שאת העלאת ההילוכים מבצעת התיבה טוב יותר באופן אוטומטי וללא התערבות ידנית. לתיבת ההילוכים שלושה מצבים - ספורט S, חסכוני E, ונוחות C. מצב ספורט דואג למשוך ולנצל כל הילוך טוב יותר ולהשאיר את המנוע נמרץ בסל"ד גבוה. נתון התאוצה לא מצוין במפרט הישראלי אך במפרטי חו"ל מצוין נתון מדהים של 7.9 שניות מאפס למאה קמ"ש. אנו הצלחנו להביא את הרכב מעמידה למאה קמ"ש תוך 9.3 שניות, וזה בהחלט מרשים למוביל נוסעים גדול וכבד.
בעיר נוחות הנסיעה טובה. פגמי אספלט נבלעים טוב על ידי המתלים למרות החתך הנמוך בצמיגים. פסי האטה יש לעבור לאט ובזהירות, ונראה שכיול המתלים לא מותאם לאתגר מסוג זה. ברכב כה מפואר ויקר היינו מצפים לפגוש את מתלי הנוחות המתכווננים Agility Control של מרצדס הזכורים לנו לטובה מהמבחן הקודם ומתמודדים היטב גם עם פסי האטה אגרסיביים. בידוד רעשי הכביש והמנוע טובים מאוד, ובידוד רעשי הרוח טוב ביחס לרכב כה גדול עם מראות צד גדולות.
התנהגות הכביש טובה ואפילו מעולה לרכב גבוה מקטגוריה זו. אמנם רכינת המרכב מורגשת בסיבובים ועיקולים, אך המתלים אינם רופסים ומספקים אחיזת כביש טובה מאוד גם בנהיגה מהירה בעיקולים. ההגה נוח לאחיזה, מדויק ומספק תקשורת טובה לגלגלים הקדמיים החופשיים ממשימת הורדת הכוח אל הכביש ומתמקדים בהיגוי בלבד. בתוספת מחיר ניתן לשדרג להנעה כפולה לכל הגלגלים.
צריכת דלק
ברכב המבחן גמענו מאות קילומטרים בימים חמים במיוחד, בעיקר בכבישים בינעירוניים פנויים עם מזגן דולק ומפנק. במהלך המבחן עמדה צריכת הדלק על 9.5 ק"מ לכל ליטר סולר. לא נורא לרכב מסוגו אך רחוק מנתון היצרן (לפי נתוני חו"ל) העומד על 16.7 ק"מ לליטר.
מיכל דלק בנפח 70 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של שש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה מרצדס במקום ה- 13 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים בגרמניה עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
מרצדס V קלאס משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל. מרצדס V קלאס נמצא בקבוצת רישוי 7 ועלות האגרה השנתית עומדת על 4,712 ₪.
בטיחות
אבזור הבטיחות במרצדס V קלאס כולל בין היתר 6 כריות אוויר רק לנהג ולנוסע לצידו, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, התרעת מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטומטית, התרעת סטיה מנתיב הנסיעה ללא תיקון אוטומטי, התרעת עצמים בשטחים מתים, חיישני גשם, חיישני אורות, פנסי ערפל, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם סייען חניה, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ריסון מרכב בעת רוחות צד, מערכת לניטור ערנות הנהג, ומערכת להכנת הרכב למצב תאונה במקרה ואינה ניתנת למניעה. אבזור הבטיחות חסר מערכות בטיחות אקטיביות עדכניות כגון תיקון סטיה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת האבזור הבטיחותי של משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 מתוך 8.
מרצדס V קלאס נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2014, עם ציוד בטיחות שונה ולפני הקשחת המבחנים, וזכה אז לחמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 93% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה של ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% בגין מערכות הבטיחות ברכב.
תמורה למחיר וסיכום
מרצדס V קלאס משווק בישראל בגרסתו הארוכה בלבד עם שני מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטרים לבחירה, גרסת V250 עם 190 כ"ס וגרסת V300 עם 239 כ"ס. רמת האבזור הבסיסית היא AVANTGARDE ואליה ניתן להוסיף חבילות אבזור נוספות. רכב המבחן בגרסת V300 עם חבילות אבזור פרימיום ו- AMG ומחירו הכולל עומד על 683,163 ₪.
מרצדס ויטו, שהוא בעצם רכב דומה אך מסחרי המותאם להיסעים, מוצע במחירים זולים יותר ומשווק גם עם מנוע חלש יותר בהספק 163 כ"ס בגרסת V220.
אבזור הנוחות ברכב המבחן כולל בין היתר דלתות הזזה חשמליות, שמשות כהות, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען, 7 מושבים בריפוד עור, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי מלא כולל תמיכת גב תחתון, חימום וקירור, מושב נהג עם זיכרונות, מערכת שמע סראונד מבית Burmester, בלם חניה חשמלי, תאורת אווירה, ובקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת מאחור.
מרצדס V קלאס הוא ללא ספק מוביל הנוסעים הטוב בעולם. חזות הרכב מרשימה מאוד עם חבילות האבזור פרימיום ו- AMG, ותא הנוסעים היוקרתי מעניק נוחות ופינוק של מחלקה ראשונה. מערכת השמע מצוינת כנאה למוביל להקות ומביני עניין.
למרות נוחות הנסיעה הטובה בהחלט, הרגשנו בחסרונם של מתלי הנוחות המתכווננים המעולים של מרצדס, במיוחד בכבישים מאתגרים ובמעבר על פסי האטה. גם מערכות הבטיחות לא מיישרות קו עם מיטב הטכנולוגיות המוצעות ברכבים הפרטיים של המותג. יחידת ההנעה מעולה בטכנולוגיה מתקדמת, חזקה, נוחה, ואף חסכונית באופן יחסי.
מרצדס V קלאס לא מיועד לשוק הפרטי, ומחירו היקר מרחיק אותו גם מקהלים נוספים שיבחרו אולי באחיו מרצדס ויטו הזול והפשוט ממנו. הרכב מתאים במיוחד למדריכי טיולים לקהל האמיד ולהסעת אח"מים ולהקות.
| מרצדס V קלאס V300 AVANTGARDE פרימיום AMG 2.0 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 1,950 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 239/4,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 500/1,360-2,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית G-Tronic 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 5,370 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,928 מ"מ |
| גובה כללי | 1,909 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,430 מ"מ |
| מיכל דלק | 70 ליטרים |
| נפח תא מטען | מעל 1,400 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,102 ק"ג (מפרט חו"ל) |
| מהירות מרבית | 220 קמ"ש (מפרט חו"ל) |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.9 שניות (מפרט חו"ל) |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר (מפרט חו"ל) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר | 683,163 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025