נחשפה יונדאי i30 N החדשה 2021

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 24 ספטמבר 2020
  • 1 תגובות

כחצי שנה לאחר שנחשפה מתיחת הפנים ליונדאי i30, מציגה היצרנית הקוראנית את הגרסה הספורטיבית המעודכנת - יונדאי i30 N החדשה. כשהוצגה לפני 3 שנים היה זה הניסיון הראשון של יונדאי להתחרות במשפחתיות קומפקטיות ספורטיביות כגון פולקסווגן גולף GTI, סיאט לאון קופרה, פיג'ו 308 GTI, ורנו מגאן RS. המכונית זכתה לביקורות חיוביות ורשמה מעל 25,000 מסירות באירופה, אך בישראל לא הצליחה להתחרות בכמות המסירות של המתחרות ושיווקה הופסק.

יונדאי i30 N 2021

מתיחת הפנים התמקדה בעיקר בחזית. הגריל הפך רחב וצורתו מיישרת קו עם החזית המשפחתית החדשה של יונדאי. פנסי החזית צרים ומלוכסנים ומציגים חותמת תאורת לד מעוצבת הנמתחת לאחור. מהדופן ניתן להבחין בחישוקי גלגלים חדשים במידת 18 או 19 אינץ', ובחצאיות צד מושחרות. מאחור פגוש חדש עם דיפיוזר בולט ופתחי מפלט גדולים, יחד עם פנסי לד חדשים. בשלב זה נחשפו תמונות של גרסת ההאצ'בק בלבד אך יונדאי i30 N תוצע גם במרכב פאסטבק קופה 4 דלתות.

בתא הנוסעים מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 10.25 אינץ' הכוללת תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, וגם גלגל הגה שמנמן בעיצוב חדש. כאופציה יוצעו מושבי ספורט חדשים וקלי משקל עם תמיכה משודרגת לנוסעים מלפנים, בריפוד עור בשילוב אלקנטרה עם סמל N מואר מתחת למשענות הראש.

יונדאי i30 N 2021

מתחת למכסה המנוע מסתתר מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים שיוצע בשתי גרסאות הספק. לגרסת הכניסה הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט של 35.9 קג"מ. גרסה זו תוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית.

הגרסה הבכירה מחלצת מאותו המנוע הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט של 39.9 קג"מ. גרסה זו תוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. תיבת ההילוכים הרובוטית החדשה מאפשרת העברת הילוכים ידנית גם באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, וכוללת מצמדים טבולים בשמן המאפשרים שידוך ליחידת הנעה עם מומנט גבוה.

יונדאי i30 N 2021

יונדאי i30 N החדשה תוצע עם חבילת בטיחות עדכנית הכוללת מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, ומערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה. בגרסת ההאצ'בק תוצע מערכת בלימה אוטונומית משודרגת הכוללת גם פונקציית זיהוי בעת כניסה לצומת ובמעבר נתיב, וגם מערכת לניטור תנועה צולבת מאחור עם פונקצית בלימה אוטונומית. בנוסף יוצע לחצן חירום המזעיק את כוחות החילוץ גם באופן אוטומטי במידה וכריות האוויר ברכב נכנסו לפעולה.