וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מזה כעשור שומר שברולט סילברדו על נתח שוק של מעל 50% בסגמנט הטנדרים הגדולים, המכונים בלע"ז TRUCK. מצד אחד נהנים הטנדרים הגדולים ממעמד של משאית, פטור מלא ממע"מ, והכרה מלאה בהוצאות, אך מצד שני התחרות עזה והמתחרים לא מהססים לאבזר את הטנדרים שלהם בטכנולוגיות מפנקות. למבחן שלנו התייצב שברולט סילברדו ברמת אבזור +LTZ הבכירה אשר עוטה חיפויי עור לרוב, דיפוני עץ אפרפר וקישוטי כרום היכן שרק אפשר. כל הטוב הזה מגיע עם תג מחיר תחרותי של 269,900 ₪ בלבד, לפני מע"מ כאמור, עבור רכב שאמור לספק לבעליו משהו שהוא הרבה מעבר לרכב עבודה, ויותר מרכב שטח.
| שברולט סילברדו 2500 טורבו דיזל 6.6 ליטרים LTZ+ אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, נוחות, אבזור, משקל העמסה הגבוה בקטגוריה |
| חסרונות | קופצני ללא מטען, מגושם בתנועה עירונית |
עיצוב ונוחות
מלחמת העיצוב בין הטנדרים הגדולים מאמריקה הביאה אל הקצה את הסממנים הקרביים בהופעת שברולט סילברדו. כל כולו נוכחות המשדרת כוח ועוצמה. מכסה מנוע גבוה עם תפיחת כוח במרכז, גריל עתיר כרום, ויחידות תאורה אלגנטיות מלפנים מקנים לו חרטום שלא ניתן להתעלם ממנו. מהצד ממשיך הקו הכוחני עם בתי גלגלים בולטים, מראות בסגנון משאית וחישוקי 18 אינץ' בוהקים. בפינות הארגז מדרגות אינטגרליות לעליה נוחה. מאחור, כיתוב המותג בכרום בוהק בדלת הארגז, פגוש כרום ומדרגה. סך הכל מציג שברולט סילברדו את ההופעה המושקעת בקטגוריה עד כה, לטעמי.
אווירת הפרימיום נמשכת עם הכניסה לרכב כאשר פתיחת הדלת מפעילה מדרגה חשמלית נאה המאפשרת טיפוס נוח יותר אל המושב. הצבע השולט בפנים הרכב הוא עור חום אנמי למראה אך בעל תחושה טובה ואיכותית. איכות החומרים טובה בכל הרכב, דבר המתבטא בתחושה נעימה בתא הנוסעים. איכות ההרכבה טובה מאד אך אינה מושלמת.
הנוחות בכל המושבים טובה, עם מרווחי ראש וכתפיים נדיבים גם לנוסעים גבוהים במיוחד. המושבים הקדמיים מפנקים עם כוונון חשמלי מלא, חימום, ואוורור שהכרחי לקיץ הישראלי. אפשרויות הכוונון רבות ומסייעות למצוא יותר מתנוחה מושלמת אחת, תלוי במצב הרוח ובמידת השליטה הנדרשת למצב. עם זאת, אין תמיכת צד מספקת. ליושבים מלפנים זמינים 4 שקעי טעינה מטייפ A ו- C, שקע V12, שקע V230 וחיבור AUX. היושבים מאחור ייהנו משני פתחי מיזוג, שקע V12, שני שקעי טעינה USB (טייפ A ו- C), חימום למושבים, רצפה שטוחה, ומרווח ברכיים מצוין גם לנוסעים גבוהים היושבים זה מאחורי זה.
לשברולט סילברדו 2020 מערכת מולטימדיה Mylink עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' התומכת בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, ומאפשרת חיבור שני טלפונים במקביל. תפעולה נוח ונטול תקלות אך גודל המסך מעט קטן ביחס לממדי תא הנוסעים. מערכת הסאונד כוללת 7 רמקולים מתוצרת BOSE והיא נשמעת נפלא בכל עוצמת קול, גם כשהיא מאותגרת בעוצמות קיצוניות.
תאי האחסון מספקים נפח אחסון רב, נתון קריטי ברכב ללא תא מטען סטנדרטי. בנוסף לצמד תאי כפפות רחבים, ישנו תא אחסון גדול מתחת למושב האחורי, תא עמוק ורחב בקונסולה שבין המושבים הקדמיים, שני מקומות יעודיים לטלפון נייד, תא מעוטר עץ בתחתית הקונסולה המרכזית, תא פתוח במרכז הדשבורד, ושקעי אחסון גדולים בכל הדלתות. הנדסת האנוש לרוב טובה אך לוקה במיקום המתגים סביב מערכת המולטימדיה. מתג השליטה הפיזי במערכת ממוקם לדוגמא דווקא בחלק הרחוק מהנהג.
שברולט סילברדו שומר אמונים למסורת ממנו הוא בא ולכן נדיב במידותיו. אורכו 6,349 מ"מ, רוחבו 2,079 מ"מ והוא מתנשא לגובה 2,027 מ"מ. מפשק הסרנים עומד בדגם זה על 4,037 מ"מ. הנתון הבולט מבחינת הסילברדו הוא משקל ההעמסה המותר העומד בדגם זה על 1,633 ק"ג, הגבוה בקטגוריה. לשברולט סילברדו הארגז הגדול בקטגוריה. אורכו 2,089, רוחבו 1,814 וגובהו 533 מ"מ. בין בתי הגלגלים רוחב הארגז 1,317 ס"מ. הארגז מחופה פלסטיק, כולל 12 טבעות עגינה ובדגם זה מאובזר בכיסוי הנגלל לאורך הארגז ויוצר סגירה מלאה ונעילה במפתח. בחלקו האחורי שקע מתח V230 שימושי. לשברולט סילברדו יתרון כרכב עבודה עם משקל העמסה מותר של 1,633 ק"ג, הגבוה בקטגוריה.
תנוחת הנהיגה בשברולט סילברדו מתוכננת להיות גבוהה ושולטת. שדה הראיה מוגבל בעקבות מכסה המנוע הגבוה ומראות הצד האימתניות, ומומלץ להסתגל במהרה לשימוש מושכל במערכת המצלמות ההיקפית ולשים לב להתרעות מערכות הבטיחות. עם זאת, מספקות המראות הגדולות זווית ראיה רחבה, ומצלמת המראה המרכזית מאפשרת תמונה רחבה וברורה.
באופן כללי איכות הנסיעה בשברולט סילברדו רחוקה מלהיות חלקה, בעיקר בכביש משובש או גלי. במהירויות נמוכות המצב טוב יותר והתחושה רכה יחסית. במהירויות גבוהות על כביש משובש מורגשות רעידות בתא הנוסעים. בשטח מספק שברולט סילברדו נסיעה רכה ושיכוך טוב אך עקב אורכו קשה להתחמק מטלטול משמעותי של המרכב במעבר מכשולים. במהירות גבוהה בדרכים חקלאיות ניתן לרחף מעל בורות ומהמורות בחסות כוח המנוע ומהלך מתלה ארוך.
בידוד הרעשים טוב. מבנה הרכב והמראות הגדולות אמנם גורמים לרעשי רוח במהירויות גבוהות, אך לא באופן חריג. רעש המנוע עובר לתא הנוסעים באופן שקט ונעים. בסל"ד גבוה נשמע המנוע החזק היטב, דווקא מעלה חיובית עבור חובבי המנועים הגדולים.
ביצועים
לשברולט סילברדו מנוע טורבו דיזל דוראמקס V8 בנפח 6.6 ליטרים המפיק 445 כ"ס ב- 2,800 סל"ד ומומנט של 124.5 קג"מ ב- 1,600 סל"ד, המשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית מתוצרת Allison. יחידת כוח זו טובה לכל מטרה. היא מאפשרת שיוט רגוע בסל"ד נמוך וגם תאוצות חזקות ללא מאמץ. כאשר לוחצים את הדוושה לרצפה מתרחש פרץ כוח אדיר והסילברדו פשוט שועט קדימה בזריזות. תאוצה 0-100 קמ"ש ללא מטען אורכת כ- 7.8 שניות בלבד לפי המדידה שלנו.
התנהגות הכביש והשטח של שברולט סילברדו טובה יחסית גם ללא משקל הודות לחבילת שטח הכוללת בולמי זעזועים מתוצרת Rancho (בכל הדגמים למעט C65L6T הבסיסי). בעיקולים חדים התנהגות הכביש צפויה עם רכינה משמעותית של המרכב אך ללא איבוד אחיזה. מערכת הנעה כפולה אוטומטית המפצלת את כוח המנוע בין הסרנים לטובת אחיזה משופרת, מקנה עוד כמה נקודות זכות בסעיף ההתנהגות. שימוש בהנעה אחורית וביטול בקרת האחיזה תביא להתנהגות פראית עם זריקות זנב תכופות.
בנהיגת שטח בא לידי ביטוי כוח המנוע של שברולט סילברדו. הוא מסוגל לטפס עליות תלולות בקלות גם ללא שימוש בהילוך כוח או שילוב להנעה כפולה קבועה. מערכת ה- Hill Descent Control למניעת דרדור מאפשרת לצלוח ירידה תלולה במהירות זחילה כאשר הרכב שולט בבלמים עד רמה של גלגול על סלעים. עם זאת, שבילים רבים אינם זמינים עבור הסילברדו מפאת גודלו העצום וקוטר הסיבוב הגדול, כך שלעיתים יש לבצע פניות חדות בעזרת רוורס אחד או שניים. על קרקע חולית בא לידי ביטוי המומנט האדיר של שברולט סילברדו והוא צולח שטחים כאלה ללא כל מאמץ או דרמה.
צריכת דלק
באופן טבעי טנדרים כבדים שכאלה אינם בעלי יחידות הנעה חסכוניות. לשברולט סילברדו נמדדה צריכת דלק ממוצעת של כ- 6.5 ק"מ לליטר במבחן שכלל נסיעות עירוניות, בינעירוניות ושטח, ללא משקל ובנהיגה בסגנון לא חסכוני. בעזרת מיכל דלק בגודל 136 ליטרים (הגדול בקטגוריה) ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 850 ק"מ בין תדלוקים.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי שברולט נחשבת לבינונית ודירוגה משתנה בקיצוניות בין סקרים שונים. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה שברולט במקום ה- 25 מתוך 30 יצרנים עם ירידה של שלושה מקומות ביחס לדירוג בשנת 2019. לעומת זאת בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה שברולט במקום הרביעי מתוך 31 יצרנים בארה"ב.
שברולט סילברדו משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 979 ₪, עלות הטיפול השני 1,650 ₪, עלות הטיפול השלישי 979 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,749 ₪. מחירי הטיפולים שנמסרו לנו מהיבואן UMI כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם זולים משמעותית ממחירי המתחרים בשוק.
עלות יחידת תאורה קדמית 8,989 ₪, עלות מראת צד 13,091 ₪, עלות פנס אחורי 8,151 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 1,111 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 683 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלויות החלפים ממוצעות בסגמנט.
בטיחות
כל גרסאות שברולט סילברדו מצוידות בין היתר ב- 6 כריות אוויר, בלימת חירום במהירות איטית, מערכת התרעה למניעת התנגשות מלפנים, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על רכבים בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, עמעום אורות אוטומטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ובקרת משיכה עם בקרת טלטול לנגרר.
ברמת האבזור +LTZ נוספים לרשימה מערך מצלמות היקפי 360 מעלות עם הדמיית וידאו ממעוף הציפור, מצלמת ארגז, מצלמת מראה מרכזית HD, והתרעות בטיחות ע"י רטט במושב הנהג.
מערכות הבטיחות עובדות היטב ובשקט מופתי הודות לרטט במושב הנהג במקום צפצופים מטרידים. המראות הענקיות ומצלמת המראה המרכזית מאפשרות כיסוי כמעט מלא של הנעשה בחוץ יחד עם התרעה ויזואלית.
תמורה למחיר
שברולט סילברדו +LTZ עם מנוע טורבו דיזל בנפח 6.6 ליטרים בהספק של 440 כ"ס משווק בישראל במחיר של 269,900 ₪ לפני מע"מ. רשימת האבזור בדגם כוללת בין היתר מושבי עור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, מושבים אחוריים עם חימום, חימום לגלגל ההגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים עם יציאה למושב האחורי, מערכת מולטימדיה MyLink עם מסך בגודל 8 אינץ', מערכת שמע מבית BOSE עם 7 רמקולים, תצוגה עילית בגודל 15 אינץ', לוח מחוונים מפורט הכולל מסך 4.2 אינץ' במרכזו, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, טעינה אלחוטית לטלפון סלולרי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת הארגז דרך כפתור בדלת, דרך השלט או מתוך הרכב, כיסוי ארגז נגלל, מדרגות צד חשמליות, גג שמש חשמלי, תאורת LED מלאה, מערך תאורת LED לתאורה היקפית, שני מצברי 70 אמפר לשעה, חישוקי 18 אינץ', מראות צד דו-אזוריות עם אפשרות הארכה חשמלית ותאורת עזר, ועוד אבזור רב שקצרה היריעה מלהכיל.
שברולט סילברדו, כמו מתחריו, נהנה מפטור מלא ממע"מ, שווי שימוש 0, הכרה מלאה בהוצאות הרכב לרבות טיפולים וביטוח, אגרת רישוי מוזלת והחזר 'בלו' על הסולר כך שאחזקתו יכולה להתאים לעסק. הוא איכותי, מאובזר, נוח, בעל יכולת ההעמסה הטובה בקטגוריה והוא עדיף על מתחריו כמעט בכל אספקט של רכב עבודה.
| שברולט סילברדו 2500 טורבו דיזל 6.6 ליטרים LTZ+ אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל V8 בנפח 6,600 סמ"ק |
| הספק מרבי | 445/6,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 124.5/1,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 10 הילוכים, HIGH\LOW |
| יחידת הנעה | אחורית, כפולה קבועה |
| אורך כללי | 6,349 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,079 מ"מ |
| גובה כללי | 2,027 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 4,037 מ"מ |
| מיכל דלק | 136 ליטרים |
| נפח תא מטען | 1,400 ליטרים |
| משקל מרבי לגרירה (עם בלמים | 3,500 ק"ג |
| משקל מרבי כולל | 3,148 ק"ג |
| משקל העמה מורשה | 1,633 ק"ג |
| מידות ארגז (אורך/רוחב/בין בתי הגלגלים) | 1,317/1,814/2,089 מ"מ |
| מרווח גחון | 257 מ"מ |
| מתלה קדמי | עצמאי ומוט מייצב |
| מתלה אחורי | קפיצי עלים ובולם זעזועים 51 מ"מ |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.7 שניות |
| מהירות מרבית | 220 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.5 ק"מ לליטר |
| מחיר | 269,900 ₪ לפני מע"מ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025