נחשף לנד רובר דיסקברי החדש 2021

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 10 נובמבר 2020
  • 0 תגובות

הדור הנוכחי של לנד רובר דיסקברי נחשף לראשונה בשנת 2017 ועובר כעת רענון של אמצע החיים לקראת שנת 2021 אשר כולל עדכונים טכנולוגיים, שיפור איכות הנסיעה, הנדסת אנוש משופרת, ויחידות הנעה חדשות.

לנד רובר דיסקברי 2021

העיצוב החיצוני המזוהה עם רכב הפנאי שטח האייקוני זכה לעדכון קל בלבד. בחזית הותקנו פנסי לד עם חתימת תאורה חדשה ותאורת איתות דינמית, הגריל הקדמי מציג שבכה בעיצוב חדש, ומהצד בולטים חישוקים קלים בעיצוב שונה ואופציה לצביעה דו גונית. מאחור הותקנו פנסים עם גרפיקה פנימית בעיצוב חדש ותאורת איתות דינמית. גרסת R דינמיק החדשה שנוספה למבחר מציגה מראה קרבי יותר באמצעות עיטורים חיצוניים מושחרים וצביעה בגוון שחור מבריק לחיפויים בקצות המרכב.

לנד רובר דיסקברי 2021

תא הנוסעים זוכה למראה מודרני ועדכני המיישר קו עם שאר דגמי הקונצרן האחרונים. חוגת בורר ההילוכים מהדגם היוצא הוחלפה בבורר הילוכים אלקטרוני מעוצב. פקדים רבים פינו את מקומם בקונסולה בין המושבים ומרבית הפונקציות נשלטות כעת באמצעות מסך המגע המרכזי. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מציג גם את הנחיות מערכת הניווט, ותצוגה עילית המוקרנת על גבי השמשה הקדמית מסייעת לנהג להשאיר את המבט על הכביש. בקרת האקלים כוללת כעת מערכת לטיהור אוויר באמצעות יינון. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו מתקני עיגון למכשירי טאבלט עם שקעי טעינה בגב המושבים הקדמיים.

מסך המגע המרכזי בגודל 11.4 אינץ' מציג את הממשק החדש של לנד רובר המכונה Pivi Pro אשר מבצע עדכוני תוכנה מרחוק. מערכת המולטימדיה כוללת סוללה פנימית לטובת הפעלה מהירה וחלקה מיד עם התנעת הרכב. המערכת מאפשרת לחבר שני כרטיסי סים וכוללת שני מודמים פנימיים לטובת פעולה מהירה וחלקה גם בעת הפעלת מספר פונקציות בו זמנית, למשל הזרמת מדיה ועדכון תוכנה.

לנד רובר דיסקברי החדש יוצע עם מפתח חכם חדש בצורת צמיד המותאם לפעילות ספורטיבית וכולל גם מסך מגע, שעון, ואפשרות להתנעה מרחוק. כמו כן, אפליקציה ייעודית מאפשרת פתיחה ונעילה של הרכב מרחוק, וקבלת נתונים אודות הרכב כגון מיקום הרכב ומפלס הדלק במיכל.

לנד רובר דיסקברי 2021

הדגם יוצע עם מבחר של 4 יחידות הנעה מסדרת אינג'יניום. לגרסת הכניסה P300 מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בהספק 300 כ"ס ומומנט של 40.0 קג"מ. מעליה גרסת P360 עם מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים בהספק 360 כ"ס ומומנט של 50.0 קג"מ. גרסת D250 מצויידת במנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים בהספק 249 כ"ס ומומנט של 57.0 קג"מ. גרסת D300 מצוידת במנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים בהספק 300 כ"ס ומומנט של 65.0 קג"מ. כל מנועי ה- 6 צילינדרים מצויידים במערכת סיוע היברידית מתונה במתח 48V.

לנד רובר דיסקברי 2021

לטובת יכולת השטח יזכו כל הגרסאות במתלי אוויר כסטנדרט, עם מערכת ניהול המנטרת את תנועות המרכב 500 פעמים בשניה על מנת למזער את התנועה על המתלים ולספק חווית נסיעה נוחה וחלקה. מערכת טריין ריספונס 2 (Terrain Response 2) מאפשרת לנהג לבחור את תוואי השטח הרצוי על מנת להתאים את מיפוי המצערת, פעולת תיבת ההילוכים, מתלי האוויר וההיגוי. המערכת כוללת מצב חדש לצליחת מעברי מים אשר מבצע הפעלה מבוקרת לבלמים כדי לייבש אותם לאחר שנרטבו. טכנולוגיית "מכסה המנוע השקוף" שהוצגה לראשונה בלנד רובר דיפנדר החדש מצאה את דרכה גם אל הדיסקברי. מדובר במערך מצלמות היקפיות עם תצוגה במסך המרכזי המסייעות לנהג לנווט בשטח בבטחה ללא פגיעות במרכב התחתון.