יונדאי חושפת גרסת פלאג אין הייבריד ליונדאי טוסון החדש

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 10 דצמבר 2020
  • 0 תגובות

יונדאי טוסון החדש הוצג לפני כשלושה חודשים וכבר בהשקה הרשמית הוצג עם יחידת הנעה היברידית בנוסף ליחידות הנעה קונבנציונליות עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל. כעת בהתאם למגמה הרווחת בענף הרכב מציגה היצרנית את יונדאי טוסון החדש גם עם יחידת הנעה היברידית נטענת.

יונדאי טוסון

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים מסדרת סמארט סטרים החדשה של יונדאי, בשילוב מנוע חשמלי בהספק 90 כ"ס ומומנט של 42.0 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 265 כ"ס ונתון והמומנט המשולב עומד על 48.4 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית עם בורר הילוכים אלקטרוני, המעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים. טווח הנסיעה הרשמי טרם נחשף אך ביונדאי טוענים כי הערכות פנימיות שביצעו מעידות על טווח חשמלי של מעל 50 ק"מ על פי תקן WLTP. נתוני הביצועים טרם נחשפו.

יונדאי טוסון

יונדאי טוסון פלאג אין הייבריד מצויד בעזרים אווירודינמיים המשפרים את היעילות האנרגטית, כגון מדף חשמלי המותקן מאחורי הגריל הקדמי, אשר נסגר ונפתח על מנת להתאים את זרימת האוויר לטמפרטורת נוזל הקירור ולמהירות הנסיעה. לטובת נוחות הנסיעה מצויד יונדאי טוסון בבולמים אדפטיביים המשנים את אופי הנסיעה על פי מצב הנהיגה הנבחר - אקו או ספורט.

יונדאי טוסון

העיצוב החיצוני זהה לדגמי ההנעה הקונבנציונלית וכולל יחידות תאורה מפוצלות וגריל קדמי גדול המשולב עם יחידות התאורה העליונות. מהצד בולט המשחק במשטחים המעניק לדופן מראה דינמי ותלת מימדי, וכן קורה C מעוצבת עם עיטור כרום הממשיך את מסגרת חלונות הצד. מאחור יחידות תאורה מעוצבות המחוברות באמצעות פס לד, סמל המותג בתחתית השמשה האחורית, ופגוש מסיבי עם דיפיוזר בגוון כסוף. בתא הנוסעים בולטת הקונסולה המרכזית הנראית כמו מסך אחד גדול, ולוח מחוונים דיגיטלי בצורת טאבלט מאחורי גלגל ההגה.

יונדאי טוסון פלאג אין הייבריד ישווק באירופה החל מאביב 2021.