קאדילק עושה שרירים עם גרסאות Blackwing ל- CT5-V ו- CT4-V

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 02 פברואר 2021
  • 0 תגובות

שנה וחצי לאחר חשיפת גרסאות הביצועים הרכות, קאדילק CT4-V וקאדילק CT5-V, אשר החליפו בהתאמה את קאדילק ATS-V וקאדילק CTS-V כגרסאות הגישור בין גרסאות הקצה לרגילות, חושפת קאדילק את גרסאות הקצה האמיתיות - Blackwing, השריריות אפילו ביחס למתחרות האכזריות מגרמניה.

קאדילק CT4-V Blackwing וקאדילק CT5-V Blackwing

קאדילק CT4-V Blackwing, המיועדת להתחרות בסגמנט הכולל את אאודי RS3 ומרצדס A קלאס AMG45, חמושה במנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים עם הספק מרבי של 472 כ"ס ומומנט מרבי של 61.5 קג"מ ב- 1,800 סל"ד, המשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה אחורית או כפולה עם חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 בין הסרנים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 3.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 304 קמ"ש. מחירו של דגם זה בארה"ב עומד על 60,000 דולרים.

קאדילק CT4-V Blackwing וקאדילק CT5-V Blackwing

קאדילק CT5-V Blackwing מתחרה בסגמנט הכולל את אאודי RS4 ומרצדס 63 C קלאס AMG, וכוללת מנוע טורבו בנזין בתצורת V8 בנפח 6.2 ליטרים עם הספק מרבי של 668 כ"ס ומומנט מרבי של 91.0 קג"מ ב- 2,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה אחורית או כפולה. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 3.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 322 קמ"ש. מחירו של דגם זה בארה"ב עומד על 85,000 דולרים.

קאדילק CT5-V Blackwing

מכלולי ההנעה בדגמים שודרגו לטובת יכולת דינמית משופרת, וכוללים בולמי זעזועים מגנטיים אדפטיביים מדור רביעי עם בורר מצבי נהיגה, מוטות מייצבים מעובים, שימוש ברכיבי אלומיניום במתלים, עוקת שמן יבשה המותירה את מפלס השמן מפולס גם בעומסי צד גבוהים למניעת שחיקת מכלולים פנימיים במנוע, מערכת בקרת משיכה ייעודית לנהיגה ספורטיבית, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בלמי ברמבו עם שישה בוכנות מלפנים וארבע מאחור, וצלחות בלם בקוטר 380 מ"מ או 398 מ"מ מלפנים בהתאמה לדגם. כמו כן מוצעת אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית בעלת מצערת אלקטרונית המשמרת גז ביניים בעת העברת הילוכים למניעת לחץ גדישה, ובלמים קרמיים המפחיתים מסה בלתי נתמכת ב- 24 ק"ג.

עיצובן של גרסאות Blackwing נושא מסר אגרסיבי באמצעות שלל אלמנטים, ביניהם שבכה קדמית וכונס אוויר מוגדלים בגימור רשת מושחרת אשר נועדו לצינון האינטרקולר והבלמים הקדמיים, ספוילר אחורי המשולב בדלת תא המטען, אור ברקס מרכזי בדומה למכונית מרוץ, ופגוש אחורי בעיצוב אגרסיבי עם פתחי מפלט בגוון כרום. מהצד ניתן לזהות חישוקי 18 או 19 אינץ' הנועלים צמיגי מישלין פיילוט ספורט S4. תא הנוסעים מתייחד במושבי ספורט חובקים, גימור קרבון, תצוגת כוחות G, לחץ גדישה וזמני הקפה בלוח המחוונים ובמסך מערכת המולטימדיה, וכאופציה ניתן להוסיף מצלמת מסלול המודדת זמני עקיפה לרבות מדדי נהיגת מסלול נוספים.