מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
הגיע הרגע בו ג'נסיס מניחה את גלגליה על כבישי ארצנו. אומנם הבטחות ושמועות להגעת ג'נסיס רצו לא מעט זמן ואפילו הגיעו דגמים שונים לתקינה אבל רק היום מושקת ג'נסיס רשמית בישראל.
יונדאי-ג'נסיס נולדה בשנת 2008 ויצאה לדרך עצמאית בשנת 2017. כמו מותגי יוקרה נוספים שנוצרו על ידי מותגי רכב עממים כדוגמת לקסוס של טויוטה, אקורה של הונדה ואינפיניטי של ניסאן, מדובר בהתפתחות מותג פרימיום, שמנסה להתנתק ממותג האם ולמתג עצמו גבוהה יותר. מותג הרכב ג'נסיס, שבסיסו בדרום קוריאה ופועל כיום בעיקר בצפון אמריקה ואוסטרליה, ביסס את עצמו כמותג פרימיום בזכות מגוון דגמים בתצורות סדאן ו- SUV בפילוסופיית עיצוב של 'אלגנטיות אתלטית' המשלבת בין קווים נקיים וחלקים לאלמנט הכנפיים של המותג, ששימש כהשראה לשבכה הייחודית בחזית הדגמים.
לטובת משימות המיצוב, העיצוב והמיתוג גייסה החברה את מיטב המוחות הכישרוניים בתעשיית הרכב העולמית, בהם פיטר שרייר החתום על עיצוב דגמים אייקונים כדוגמת אאודי TT מהדור הראשון וכמובן מי שאחראי לפריצת אנונימיות העיצוב של דגמי קיה מאז שהגיע אליה בשנת 2006. בין הכשרונות הנוספים ניתן לציין את לוק דונקרוולק, לשעבר המעצב של למבורגיני ובנטלי, ואת פיליפו פריני שהיה אמון על העיצוב של למבורגיני אורוס, למבורגיני אוונטדור ואלפא רומיאו 8C. תחום הביצועים הופקד בידיו של אלברט בירמן, שהיה אחראי על הביצועים בחטיבת הספורט של BMW. עם סוללת כישרונות שכזאת ניתן להבין שג'נסיס מכוונת גבוה, ואפילו גבוה מאוד.
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, השקיעה כ-6 מיליון ₪ לטובת הקמת אולם תצוגה בהרצליה פיתוח שהפכה מזמן לשער רכבי הפרימיום בישראל. היבואנית, שמייבאת לישראל את מרצדס כבר הרבה שנים, מבינה דבר אחד או שניים בשיווק רכבי פרימיום, ובחרה לבדל את ג'נסיס בישראל מיתר מותגי הפרימיום בחווית השירות המכונה על ידי היצרנית GENESIS PERSONAL ASSISTANT. כחלק מחווית השירות מלווה הלקוח מרגע הקנייה 24/7 על ידי מנהל שירות אישי, מולו מתנהל הלקוח בכל שאלה או בקשה לגבי תפעול הרכב, קשר עם מרכז השירות ותיאום תור לטיפול ברכב, איסוף הרכב והחזרתו ללקוח, וכל נושא אחר הקשור לרכב, כך שהלקוח ירגיש טיפול אישי ולא מעבר מיד ליד. לקוחות ג'נסיס ייהנו לאורך 3 שנות האחריות ברכב, מטיפולים תקופתיים ללא תשלום (מוגבל ל- 6 טיפולים).
לפני שנספר לכם אלו דגמים הגיעו לישראל, נציין שדגמי הכניסה, רכב הסדאן ג'נסיס G70 ורכב ה-SUV הצעיר ג'נסיס GV70, יגיעו בהמשך השנה, כמו גם ספינת הדגל ג'נסיס G90 שסימנה לעצמה את מרצדס S ומקבלותיה ביתר מותגי היוקרה כמתחרות. כבר היום ניתן להזמין בישראל את מכונית הסלון היוקרתית ג'נסיס G80 שזכתה בחודש שעבר על ידי ארגון J.D POWER בתואר מכונית הפרימיום הטובה ביותר בקבוצת רכבי הביניים. דגם נוסף שזמין עתה בישראל הוא רכב הפנאי הגדול ג'נסיס GV80 עם 7 מושבים.
G80 החדש הוא דור שלישי לדגם שאיתו פרצה ג'נסיס לעולם. הדגם מציב סטנדרטים חדשים בשוק מכוניות הסלון היוקרתיות, עם דגש על שילוב בין איכות פרימיום גבוהה מאוד עם יכולת דינמית. ג'נסיס G80 מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטרים המפיק 304 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ כבר ב- 1,650 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והרכב מאיץ מ- 0 ל- 100 קמ"ש תוך 6 שניות.
ג'נסיס G80 מוצע ב-2 רמות גימור המציעות שתיהן מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות וסיוע לנהג על בסיס חיישנים ומצלמות ורדאר, הכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת, והצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים.
גרסת אלגנט כוללת בין היתר חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ', ריפודי עור, גלגל הגה בחיפוי עור נאפה, מושב נהג ונוסע עם כוונון חשמלי, מושב נהג עם מערכת ERGO MOTION SEAT הכוללת עיסוי ו- 18 כיווני תנועה שונים, בקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורי טמפרטורה, תא מטען עם פתיחה חשמלית ופונקציית SMART TRUNK, לוח שעונים דיגיטלי תלת מימדי בגודל 12.3 אינץ' עם מצבי תצוגה משתנים, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.5 אינץ'.
רמת הגימור לקצ'ורי מוסיפה על כל אלה גם חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ', גימור עץ אמיתי, ריפוד בעיצוב G Matrix, אוורור מושבים קדמיים, חימום לגלגל ההגה, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים עם מערכת לסריקת הכביש PREVIEW ECS, תצוגה עילית בהקרנה על השמשה HUD, ומערכת שמע משודרגת של חברת LEXICON עם 18 רמקולים.
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80 מציע מרווח פנים גדול לחמישה עד שבעה נוסעים בשלוש שורות ישיבה. לישראל מגיע ג'נסיס GV80 עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים בתצורה טורית, המפיק 278 כ"ס ומומנט עצום של 60 קג"מ המתקבלים בטווח שבין 1,500 ל- 3,000 סל"ד. רצועת הכוח הרחבה מנוצלת על ידי תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני. התוצאה היא יכולת שיוט נינוחה במהירויות גבוהות, כוח מתפרץ זמין ותאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש תוך 6.8 שניות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.
בסעיף הבטיחות מציג ג'נסיס GV80 מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות וסיוע לנהג על בסיס חיישנים, מצלמות, רדאר, ובינה מלאכותית. הרכב מבצע פעולות המדמות נהיגה אנושית כגון שמירת מרחק מרכב לפנים והתמזגות בתנועה באופן אוטונומי. בנוסף ניתן למצוא בסעיף הבטיחות 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת, והצגת צילום תנועה בשטחים מתים בלוח המחוונים.
ג'נסיס GV80 מצויד במערכת הנעה כפולה חכמה עם שליטה אלקטרונית על חלוקת הכוח בין הסרנים. כאופציה מוצע דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית המחלק את הכוח בגמישות מלאה בין שני הגלגלים האחוריים כדי לאפשר תנועה גם על פני משטחים חלקים. ברמת הגימור הבכירה מצויד ג'נסיס GV80 במערכת מצלמות מתקדמת הסורקת את פני הכביש ומשנה את כיול הבולמים באופן מידי בכדי להתמודד עם פני הכביש ולהבטיח גיהוץ מושלם של מהמורות וריסון תנועות המרכב. בנוסף מצויד ג'נסיס GV80 במערכת RANC אקטיבית לנטרול רעשי רוח וכביש, ומושב נהג ייחודי Ergo Motion מהדור השלישי הכולל מערכת עיסוי מתקדמת ו- 7 תאי אוויר המפחיתים עייפות בנסיעות ארוכות.
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80 משווק בישראל עם שתי רמות גימור. גרסת אלגנט כוללת בין היתר חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינץ', ריפודי מושבים מעור מלא, גלגל הגה בחיפוי עור נאפה, חיפוי דלתות ולוח שעונים מ- LEATHERETE, קונסולה מרכזית "מרחפת", מושב נהג עם מערכת ERGO MOTION SEAT הכוללת עיסוי ו- 18 כיווני תנועה שונים, חלון גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורי טמפרטורה ושליטה גם בשורת המושבים השלישית, מנגנון סגירה רכה לדלתות, תא מטען עם פתיחה חשמלית ופונקציית SMART TRUNK, מראות צד מתכהות עם קיפול חשמלי וחימום אוטומטי, בקרת ירידה במורד DBC, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים ECS, חלונות עם בידוד אקוסטי משופר, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם תצוגת תלת מימד ומצבי תצוגה משתנים, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.5 אינץ'.
גרסת לקצ'ורי מוסיפה בין היתר גם גלגל הגה בגימור דו גוני, שורת מושבים שלישית עם קיפול והרמה חשמליים ושליטה ממושב הנהג, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים עם מערכת לסריקת הכביש PREIEW ECS, מערכת אקטיבית להפחת רעשי כביש, מערכת שמע משודרגת של חברת LEXICON עם 18 רמקולים, ואינטרקום דו כיווני להגברת הקול בעת השיחה בין שורות הנוסעים עם לחצן השתקת הסאונד בשורה השניה והשלישית.
דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "השקת ג'נסיס בישראל, מבטאת את עוצמת הקבוצה השוקדת על כיווני צמיחה חדשים. עוד מציין פיאמנטה, כי "האמון וההערכה הרבה לה זוכה כלמוביל משותפיה הבינלאומיים הינן מרכיב חשוב בקבלת הנציגות של GENESIS בישראל כאחת המדינות הראשונות בהן מושק המותג".
בראש חטיבת ג'נסיס ישראל עומדת דנה רביד-מנחם, מנהלת השיווק של מרצדס לשעבר. רביד-מנחם מציינת כי "לאחר שנתיים של הכנות כלמוביל משיקה מותג יוקרה חדש בישראל, שיצטרך לאתגר את המתחרים הקיימים ולהציע אלטרנטיבה מעולה וחווית לקוח רלוונטית יותר. לשם כך הקמנו אולם דגל מפואר בהרצליה פיתוח בהשקעה של כ-6 מיליון שקלים, שייתן ללקוחות את החוויה ה'בוטיקית' והשירות יוצא הדופן כבר ברכישה".
מחירון G80:
ג'נסיס G80 אלגנט - 385,000 ₪
ג'נסיס G80 לקצ'ורי - 439,000 ₪
מחירון GV80:
ג'נסיס GV80 אלגנט - 499,000 ₪
ג'נסיס GV80 לקצ'ורי - 569,000 ₪
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025