סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין מושק בישראל עם 225 כ"ס

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 21 מרץ 2021
  • 0 תגובות

קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, משיקה היום את הקרוסאובר סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין הייבריד בדומה לאחיו לקונצרן - פיז'ו 3008, אופל גרנדלנד X, ו- DS7 בגרסאות ה- PHEV עם הספק משולב של 225 כ"ס ומערכת הנעה קדמית.

סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין

יחידת ההנעה בגרסה זו משלבת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים PureTech עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, המספקים יחדיו הספק מרבי של 225 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית e-EAT8 מבית אייסין היפנית, ולמערכת הנעה קדמית.

סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין

תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי בגרסה זו עומד על 61 ק"מ עד למהירות 135 קמ"ש, וצריכת הדלק המשולבת הינה 71.4 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP. בדומה לגרסה היקרה יותר, גם זו כוללת סוללת ליתיום-יון בקיבולת 13.2 קוט"ש. טעינת הסוללה אורכת כ- 6 שעות בעמדה ביתית או פחות משעתיים בעמדה מהירה. תוך כחצי שעה ניתן לטעון 80% מקיבולת הסוללה בעמדת טעינה מהירה.

סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין

בורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה יזומה לפילוג מקורות האנרגיה וכולל את המצבים: היברידי, חשמלי מלא וספורט. דרך המסך המרכזי ניתן לשמר את האנרגיה החשמלית לנסיעה עירונית ולכייל את עצימות הסוללה. אפליקציה ייעודית מאפשרת לנהג לעקוב מרחוק אחר מצב הטעינה ולהפעיל את מערכת המיזוג ברכב מרחוק.

העיצוב זהה לגרסאות הרגילות אך גרסה זו נבדלת בסמלי Hybrid כחולים, מכסה שקע טעינה בדופן הנגדית לפתח התדלוק, וחיווי כחול במראה המרכזית בזמן נהיגה חשמלית. תא הנוסעים מקבל תצוגה חיונית אודות צריכת האנרגיה ופילוגה בלוח המחוונים וגם במסך המרכזי.

סיטרואן C5 איירקרוס מוצע רק בגרסת שיין פק הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב, מצלמת חניה קדמית, דוושות בגימור כרום, ספי דלתות עם כיתוב המותג, תאורה פנימית מסוג LED, משטח טעינה אלחוטי, מראה פנימית אלקטרו-כרומטית, מושבי קומפורט תלת שכבתיים מחוממים ועטויי עור ובד, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נוסע מתכוונן לגובה, מערכת מתליםPHC - Progressive Hydraulic הכוללת בולמי זעזועים הידראוליים עם שתי רמות שיכוך, מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מונעת סינוור, מצלמת רוורס עם מבט על, בלם יד חשמלי אוטומטי, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה וגשם, תאורה עוקבת פנייה, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, קיפול מראות חשמלי, תאורת כניסה במראות הצד בחתימת Welcome, תאורת LED מלא, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם מחוות רגל, וחישוקי 19 אינץ'.

אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עד למהירות 140 קמ"ש, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, ויטור שטחים מתים עם תיקון היגוי, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה כולל מרכוז נתיב, וזיהוי תמרורים מורחב כולל תמרורי עצור, אין כניסה ואיסור עקיפה.

סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין משווק בישראל עם אחריות לחמש שנים או עד 120,000 ק"מ. הסוללה זוכה לאחריות מורחבת של שמונה שנים או עד 160,000 ק"מ. הרוכשים יקבלו כבל טעינה מוד 3 ללא תשלום, ובחירה בין הנחת מזומן בסך 5,000 ₪, טרייד אין במחיר מחירון (בכפוף לתקנון), או מימון בגובה 130,000 ₪ ללא ריבית והצמדה.

מחירון סיטרואן C5 איירקרוס 2021 :

סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 טורבו דיזל אוטומטי פיל: 156,990 ₪

סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 טורבו דיזל אוטומטי שיין פק: 175,990 ₪

סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 טורבו בנזין אוטומטי פיל: 165,990 ₪

סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 טורבו בנזין אוטומטי שיין פק: 179,990 ₪

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV אוטומטי שיין פק: 218,990 ₪