אאודי Q4 e-tron החשמלי נחשף

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 19 אפריל 2021
  • 0 תגובות

אאודי חושפת את רכב הקרוסאובר החשמלי השני, אח קטן לאאודי e-tron. אאודי Q4 e-tron, מושק בתצורת קרוסאובר שימושית וספורטבק עם מראה דינמי יותר וגג משתפל. הדגם מבוסס על רכב הקונספט אשר נחשף לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2019, ומבוסס על פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן המשמשת בין היתר את פולקסווגן ID4. לפלטפורמה בסיס גלגלים באורך 2,764 מ"מ והיא מיועדת לשרת את הרכבים החשמליים של הקונצרן ביניהם פולקסווגן ID קונספט, סקודה וי ויז'ן, סיאט אל בורן, וקופרה אל בורן. מידותיו של אאודי Q4 e-tron דומות למקובל בסגמנט. אורכו 4,588 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, וגובהו 1,632 מ"מ. תא המטען מציע נפח של 520 ליטרים.

אאודי Q4 e-tron

העיצוב החיצוני מציג אבולוציה טבעית לעיצובו של אאודי e-Tron המוכר, הכולל שבכה קדמית אטומה, פנסי LED מלא עם אפשרות בחירה מבין ארבעה חתימות LED שונות, חישוקי 19-21 אינץ' חשמליים עטופים בכתפיים רחבות, וגופי תאורה אחוריים המחוברים באמצעות פס תאורה דק, בדומה לליין הדגמים העדכני של החברה. מקדם הגרר בתצורת הקרוסאובר עומד על 0.28 cd, ובתצורת הסופרטבק 0.26 cd, מה שמשפר במעט את טווח הנסיעה.

אאודי Q4 e-tron

אאודי Q4 e-tron 35 כולל מנוע חשמלי אחורי בודד בהספק 170 כ"ס, ומומנט של 31.6 קג"מ, עם סוללה בקיבולת 52 קוט"ש. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.0 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית מוגבלת ל- 160 קמ"ש, וטווח הנסיעה עומד על 341 ק"מ.

אאודי Q4 e-tron

אאודי Q4 e-tron 40 כולל מנוע חשמלי אחורי בודד בהספק 204 כ"ס, ומומנט של 31.6 קג"מ, עם סוללה בקיבולת 77 קוט"ש. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.5 שניות בגרסה זו, המהירות מרבית מוגבלת ל- 160 קמ"ש, וטווח הנסיעה עומד על 520 ק"מ.

אאודי Q4 e-tron 50 כולל צמד מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, בהספק משולב של 300 כ"ס (204 כ"ס במנוע האחורי ועוד 109 כ"ס בקדמי) ומומנט משולב של 46.9 קג"מ. המנועים ניזונים מסוללת ליתיום-יון בקיבולת 77 קוט"ש במשקל 510 ק"ג. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 6.2 שניות בגרסה זו, המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש, וטווח הנסיעה החשמלי עומד על 490 ק"מ. טעינת 80% מהסוללה תיארך כ- 30 דקות בעמדת טעינה מהירה.

חבילת דינמיק תשדרג את המתלים לספורטיביים ומונמכים ב- 15 מ"מ, תוסיף מערכת היגוי פרוגרסיבי, ובולמים אדפטיביים המתאימים את קשיחות המרכב על פי סריקה המתבצעת 5,000 פעמים בשנייה. הבלמים האחוריים מסוג תוף, אשר נחשב זול ומיושן, אך מצא את מקומו בדגם זה לאור יעילותה של מערכת הבלימה הרגרנטיבית, אשר מפחיתה באופן מהותי את השימוש בבלמים.

תא הנוסעים מציג פרשנות מודרנית לארכיטקטורה המוכרת משאר דגמי היצרנית, ומציג דשבורד מודרני נטול פקדים פיזיים. צג המולטימדיה בגדלים של 10.25 או 11.6 אינץ' פונה לנהג, ובמפלס מתחתיו ממוקמים פקדי השליטה על מערכת בקרת האקלים. בתחתית הקונסולה, מעל משטח האחסון נמצאת קונסולה צפה הכוללת את הסידור המוכר מאאודי A3 לבורר ההילוכים, מתג ההתנעה, ומשטח המגע לשליטה על מערכת השמע.

רשימת החידושים הטכנולוגים כוללת משטחי מגע לשליטה על המערכות בגלגל ההגה, צג מערכת מולטימדיה ברזולוציה של 1,764X824 פיקסלים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם תצוגה משתנה, תצוגה עילית תלת ממדית המדמה מציאות רבודה בעת ניווט, לרבות חיצי הכוונה. שוחרי איכות הסביבה ישמחו לגלות כי ריפודי המושבים עשויים מבקבוקים ממוחזרים.

שיווקו של אאודי Q4 e-tron באירופה יחל כבר בחודש יוני השנה, במחיר של 41,900 יורו לגרסת הכניסה, ובתוספת 2,000 יורו לגרסת הספורטבק. הגעתו לישראל צפויה ברבעון האחרון השנה.