נחשפה ב.מ.וו i4 החשמלית

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 02 יוני 2021
  • 0 תגובות

חודשיים אחרי שנחשפה בתמונות ראשונות, מפרסמת ב.מ.וו את הפרטים המלאים אודות ב.מ.וו i4 החשמלית. ב.מ.וו i4 חושפת למעשה את העיצוב של ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה שטרם הוצגה בגרסת בנזין וצפויה להתבסס על אותו מרכב אך ללא העיטורים הכחולים השמורים בב.מ.וו לרכבים חשמליים, וללא עזרים אווירודינמיים דוגמת הגריל הקדמי האטום.

ב.מ.וו i4

העיצוב החיצוני מזכיר במידה רבה את ב.מ.וו סדרה 4 קופה וכולל חזית הנושאת את גריל הכליות הענקי והשנוי במחלוקת בגרסתו האטומה, ובקצוות הפגוש כונסי אוויר עם פתח דק. צללית הצד אלגנטית עם מותן שרירית ומשטח שקוע במרכז הדלתות, אך ללא גילופים בולטים במרכב. מאחורי הגלגל הקדמי פתח אוורור שחובר לעיטור שיוצע בצבעים שונים בהתאם לחבילת העיצוב הנבחרת. הזנב מציג צמד פנסים רחבים ופגוש גבוה ואגרסיבי.

ב.מ.וו i4

תא הנוסעים מבוסס על ב.מ.וו סדרה 4 אך נבדל בממשק חדש הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' בעיצוב טאבלט צף ללא חופה, וכן במסך מגע מרכזי גדול יותר בגודל 14.9 אינץ'. מערכת iDrive מהדור החדש מאפשרת קבלת עדכונים מרחוק, ומערכת הניווט של ב.מ.וו תאפשר לתכנן מסלול חכם עם עצירות לטעינת הסוללה. על מנת להחריש רעשים אחרים הבולטים על רק השקט שמאפיין את יחידת ההנעה, זכו חלונות הצד לזיגוג אקוסטי. שליטה מרחוק במערכת החימום והמיזוג, וכן פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען מוצעים כסטנדרט.

ב.מ.וו i4

בשלב ראשון תוצע ב.מ.וו i4 עם שתי יחידות הנעה. לגרסת הכניסה eDrive40 מנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 190 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 83.9 קוט"ש מספקת טווח נסיעה מרבי של 590 ק"מ.

לגרסה הבכירה M50 שני מנועים חשמליים, הקדמי עם הספק של 258 כ"ס והאחורי עם הספק של 313 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 544 כ"ס עם מומנט של 81.0 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 225 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 83.9 קוט"ש מספקת טווח נסיעה מרבי של 510 ק"מ.

שתי הגרסאות תומכות בטעינה מהירה בעמדת טעינה DC בהספק של עד 200 קילוואט. שימוש בעמדה מסוג זה מאפשר להגדיל את הטווח ב- 164 ק"מ בגרסת eDrive40 וב- 140 ק"מ בגרסת M50 תוך 10 דקות בלבד. טעינה מ- 10% ל- 80% בעמדת טעינה מהירה תמשך 31 דקות. טעינה מ- 0% ל- 100% מעמדה ביתית תמשך 8.5 שעות.

ב.מ.וו i4 מתבססת על שלדה ייעודית לרכב חשמלי כך שמערך הסוללות משולב ברכיבי השלדה על מנת להגביר את קשיחות המרכב. מארז הסוללות דק במיוחד וגובהו 110 מ"מ. מיקומו מאפשר להנמיך את מרכז הכובד ב- 53 מ"מ ביחס לב.מ.וו סדרה 3. שתי הגרסאות כוללות מתלי אוויר אחוריים כסטנדרט וגרסת M50 כוללת גם בולמים אדפטיביים, היגוי אדפטיבי עם יחס משתנה, ומערכת בלימה M ספורט.

ב.מ.וו שמה דגש על שילוב טכנולוגיות ירוקות בתהליך הייצור, שימוש אחראי במשאבים, הפחתת טביעת הרגל הפחמנית של הרכב לאורך חייו עד לגריטתו, ושילוב חומרי גלם טבעיים וממוחזרים. תאי הסוללה מיוצרים תוך הימנעות משימוש במתכות נדירות ומיצוי מבוקר ובר קיימא של קובלט וליתיום עבור הסוללה.

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ב.מ.וו i4 צפויה להגיע אלינו ברבעון הראשון של שנת 2022.