פורד ברונקו 2021 בדרך לישראל

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 29 יוני 2021
  • 0 תגובות

דלק מוטרוס, יבואנית פורד לישראל, מודיעה היום על הגעתו הצפויה בהמשך השנה של רכב השטח פורד ברונקו 2021 אשר יתחרה בקטגוריית רכבי השטח הטהורים המונה מספר מתחרים מצומצם, ביניהם ג'יפ רנגלר ולנד רובר דיפנדר. פורד ברונקו החדש זוכה לביקוש כביר בארה"ב מעת השקתו בחודש יולי אשתקד עם 125,000 הזמנות בפועל. הביקוש ישליך על הקצאת מלאי מצומצם לשוק הישראלי, ולקוחות פוטנציאלים בארץ כבר החלו ללטוש עיניים.

פורד ברונקו

פורד ברונקו יגיע לישראל במספר תצורות מרכב, קצר וארוך, עם שלל אפשרויות התאמה אישית להחלפת חלקי מרכב ודיפון, ביניהם גג הרכב והדלתות.

פורד ברונקו

פורד ברונקו החדש בדורו השישי מחזיר עטרה ליושנה, מתוך שושלת דגמים קצרה אשר נעצרה לפני 24 שנים ומבצעת עתה קאמבק מרהיב. העיצוב אגרסיבי, מכוון שטח ומאמץ אלמנטים נוסטלגיים מפורד ברונקו המקורי משנות ה- 60 כגון שם הדגם באותיות מודגשות בחזית הרכב ובאחוריו, פנסים קדמיים עגולים שהוסבו לתאורת LED, וקו חלונות מדורג. מפרט השטח הטהור כולל שלדת סולם קשוחה, אשר יחד עם מרווח גחון עצום בגובה 294 מ"מ וכושר צליחת מים בגובה 851 מ"מ, מבטיח יכולת שטח מהמעלה הראשונה כבר בתצורת סטוק. שועלי השטח יוכלו להוסיף כאופציה קיטים יעודיים לשיפור יכולת השטח, ביניהם מיגונים נוספים על אלו הקיימים, וגלגלי 31 אינץ' עם חתך גבוה במיוחד, המאפשר הפחתת לחץ אוויר משמעותית בתנאי שטח תובעניים.

פורד ברונקו

תא הנוסעים ממשיך את עיצוב הרטרו, אך כולל מערכת מולטימדיה SYNC4 בעלת צג בגודל 8 או 12 אינץ' עם מערכת ניווט הכוללת מפות שטח. עוד בתא הנוסעים שלל פתרונות שטח פרקטיים, ביניהם מתלה לעיגון מכשירים על הדשבורד, שקע ניקוז מים, ווי נשיאה, ושקעי USB. תא המטען כולל שקעי טעינה ורצפת פלסטיק קשוחה. אבזור הבטיחות כולל את סט מערכות Co-Pilot360 הניתנות לניתוק בעת נהיגת שטח.

יחידות ההנעה כוללות מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטרים מסדרת אקובוסט עם הספק מרבי של 270 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ. מעליו יוצע מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2.7 ליטרים עם הספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 55.2 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית פלנטרית, כאשר את הראשון ניתן לקבל גם עם תיבת 7 הילוכים ידנית עם יחסי העברה קצרים לטובת נהיגת שטח עם מומנט זמין. מערכת ההנעה הכפולה הקבועה כוללת נעילת דיפרנציאל אחורי אלקטרונית ומוצעת בשתי גרסאות, כאשר הראשונה כוללת תפעול אלקטרוני למעבר בין מצבי ההנעה (כפולה או אחורית), והשניה קשוחה הרבה יותר וכוללת סרן אחורי קשיח מסוג Dana 44 AdvanTEK וסרן קדמי מסוג Dana AdvanTEK.

בורר מצבי הנהיגה כולל 7 מצבים, כאשר 3 מהם מיועדים לנהיגת שטח בתנאים בוציים, שטח סלעי ודיונות. אבזור הרכב כולל גם מערכת בקרת ירידה במדרון תלול ומערכת נהיגה באמצעות דוושת הגז בלבד, הבולמת את הרכב בעת עזיבתה ומיועדת לנהיגה טכנית מדויקת בעת מעבר על סלעים.