נחשפה אאודי RS3 החדשה 2022

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 19 יולי 2021
  • 0 תגובות

אאודי חושפת את אאודי RS3 החדשה 2022, גרסת הקצה של המשפחתית הקומפקטית אאודי A3 שתוצע במרכב ספורטבק 5 דלתות וסדאן 4 דלתות. באאודי עמלו על מנת להפוך את המכונית לנעימה יותר בחיי היומיום מבלי לפגוע בחווית הנהיגה בכביש המפותל או במסלול.

אאודי RS3

העיצוב הפך אגרסיבי מתמיד. הגריל הקדמי הרחב זוכה למסגרת עבה ומושחרת שגולשת עד לתחתית הפנסים הקדמיים, והפגוש מכיל צמד כונסי אוויר גדולים בפינות. בתי הגלגלים התפוחים מעניקים למכונית מראה שרירי ומאחורי בתי הגלגל הקדמיים פתח יציאת אוויר. מהצד ניתן לזהות חצאיות עם עיטור מושחר, ומאחור הותקנו צמד יציאות מפלט אובליות ופגוש חדש ורחב עם עיטור המזכיר את השבכה הקדמית.

אאודי RS3

בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ' הכולל תצוגות ייעודיות עם נתונים אודות כוחות G המופעלים על המרכב, שעון עצר להקפת מסלול, מדידת תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש או ל- 200 קמ"ש, וכן מדידת זמנים לצליחת 400 מטרים לחובבי הדראג. המסך המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציע תצוגת RS המציגה את טמפרטורת נוזל הקירור, המנוע ותיבת ההילוכים ואת לחץ האוויר בצמיגים. לראשונה בדגם תוצע גם מערכת תצוגה עילית המקרינה נתונים על השמשה הקדמית. בתא הנוסעים עיטורים מסיבי פחמן והלקוחות יוכלו לבחור חבילות עיצוב בגווני ירוק, שחור או אדום.

אאודי RS3

יחידת ההנעה עוברת בירושה מהדור הקודם אבל במקרה הזה אין מה להצטער שכן מדובר במנוע משובח וייחודי בתצורת 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ הזמין החל מ- 2,250 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומספק תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד, 0.3 שניות מהר יותר מהדור היוצא. המהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש אך כאופציה ניתן לקבל את הרכב עם הגבלה ל- 280 קמ"ש.

אאודי החליפה את הדיפרנציאל האחורי במערכת תיעול מומנט חדשה המורכבת ממצמד ודיסקיות, ודואגת להעביר את הכוח לגלגל החיצוני האוחז ובכך פוחתת הנטייה לתת היגוי. מערכת לבחירת מצבי הנהיגה מאפשרת מצב דריפט מיוחד למסלול שמעביר את כל הכוח אל אחד הגלגלים האחוריים. בנוסף קיים מצב נהיגה המפחית את תת ההיגוי למינימום ומאפשר הרבה יותר היגוי יתר. מערכת בקרה דינמית מודולרית מרכזת נתונים מכל הרכיבים המשפיעים על ההנעה ועל התנהגות הכביש, ומסנכרנת ביניהם על מנת ליצור התנהגות מדויקת וביצועים זריזים.

אאודי RS3

שינויים נרחבים נערכו גם במערך המתלים. הגלגלים הקדמיים מותקנים בזוית קאמבר שלילית גדולה יותר ביחס לדור היוצא, באופן האמור להגביר את דיוק ההיגוי. צירי הגלגלים המותקנים מלפנים ומאחור קשיחים יותר מאלה המותקנים באאודי A3 ו- S3 על מנת שיהיו עמידים יותר בפני פיתול. המרכב נמוך ב- 10 מ"מ ביחד לאאודי S3 וב- 25 מ"מ ביחס לאאודי A3. אאודי RS3 מצוידת כסטנדרט בצלחות בלימה מפלדה עם קליפרים בעלי 6 בוכנות. כאופציה מוצעים בלמים קרמיים ששוקלים 10 ק"ג פחות עם מערכת קירור המפחיתה את אבדן כוח הבלימה וגם את הבלאי לרפידות הבלמים. לקוחות שמתכוונים לבלות זמן רב במסלול יוכלו לקבל את הרכב עם צמיגי סמי סליקס מהמפעל.

באירופה כבר ניתן לפתוח הזמנות עבור אאודי RS3 החדשה ולישראל היא תגיע ברבעון האחרון של 2021.