אינפיניטי QX50 מושק בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 24 אוגוסט 2021
  • 0 תגובות

קרסו מוטורס, יבואנית אינפיניטי לישראל, החלה בשיווק רכב הפנאי אינפיניטי QX50 שהוצג לראשונה עוד בשנת 2017 ורק כעת מגיע אלינו. הדגם ישווק בגרסה אחת בלבד ויתחרה בסגמנט רווי מתחרים כגון אאודי Q5, מרצדס GLC, ב.מ.וו X3, קאדילק XT5, ולקסוס NX אך מתומחר באופן תחרותי ביחס אליהם ומוצע במחיר נמוך משמעותית שהופך אותו לבחירה מעניינת אף למי ששוקל רכישת רכב פנאי פרימיום מסגמנט נמוך יותר.

אינפיניטי QX50

העיצוב החיצוני מזוהה עם מותג היוקרה היפני וכולל שבכה קדמית גדולה, פנסים מלוכסנים וקווים זורמים התורמים למראה דינמי ונאה. תא הנוסעים כולל אמנם שני מסכי מגע עבור מערכת המולטימדיה ותפעול שאר מערכות הנוחות אך העיצוב מעט מיושן ביחס למתחרים הצעירים ומסגיר את גילו.

אינפיניטי QX50 משווק בישראל ברמת אבזור פיור הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, ארבעה שקעי USB, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים, בלם חניה חשמלי, בורר מצבי נהיגה, שמשות אחוריות כהות, תאורת LED, וחישוקי 19 אינץ'.

אינפיניטי QX50

רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות לא עומדת בשורה אחת עם הדגמים המובילים בסגמנט וכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל אך ללא זיהוי רכב דו-גלגלי, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה ללא תיקון אקטיבי, ניטור שטחים מתים בצדדים ומאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, ואורות גבוהים אוטומטיים. בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת עייפות נהג נעדרות מהמפרט.

אינפיניטי QX50

המנוע באינפיניטי QX50 הינו הראשון בעולם להציג טכנולוגיית יחס דחיסה משתנה בטווח שבין 1:8 ל- 1:14 לטובת ביצועים או חיסכון בדלק בהתאמה. את המנוע המשוכלל פיתחה החברה במשך שני עשורים ובמהלכם בחנה מעל 200 אבי טיפוס עד לקבלת תוצאה מוצלחת ויציבה. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 268 כ"ס ומומנט של 38 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה מסוג CVT. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 11 ק"מ לליטר לפי התקן האמריקאי המחמיר.

מחירו של אינפיניטי QX50 ברמת אבזור פיור עומד על 270,000 ₪.