פורשה Mission R - הצצה לדור הבא של פורשה קאיימן

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 13 ספטמבר 2021
  • 0 תגובות

פורשה חשפה בתערוכת מינכן את מכונית המרוץ החשמלית פורשה Mission R אשר מהווה הצצה לעיצוב הדור הבא של פורשה קאיימן 718 הוותיקה ולטכנולוגיה שתגיע למכוניות המרוץ העתידיות של המותג הגרמני.

פורשה Mission R

פורשה Mission R מצוידת בשני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, המפיקים יחד 680 כ"ס או 1,088 כ"ס במצב נהיגה המיועד למקצי דירוג קצרים. המנועים והסוללה מקוררים באמצעות שמן על מנת לשמור על ביצועים גבוהים לאורך זמן. נתוני הביצועים טרם אושרו אך פורשה מדווחת כי תאוצה 0-100 קמ"ש תארוך פחות מ- 2.5 שניות והמהירות המרבית תעמוד על כ- 300 קמ"ש.

פורשה Mission R

סוללה בקיבולת 80 קוט"ש תספיק לנסיעה של כ- 30 דקות בתנאי מסלול ושומרת על חלוקת משקל אידיאלית בדומה לדגמי פורשה עם מנוע בעירה מרכזי. פורשה Mission R מציגה מערכת חשמלית במתח 900V ומתקדמת אף ביחס לפורשה טייקן המגיעה עם מערכת במתח 800V הגבוה כשלעצמו. המשמעות היא טעינה מהירה יותר בהספק של עד 340kW המאפשרת לטעון 80% מהסוללה תוך 15 דקות.

פורשה Mission R

לצד הנתונים הטכניים המרשימים, העיצוב מעניין וחשוב לא פחות. אמנם מדובר בעיצוב חדש אך מזוהה עם המותג בקלות ומספק הצצה לעיצובו הכללי של הדור הבא של פורשה קאיימן 718 - דגם הכניסה של המותג שיהפוך לחשמלי וצפוי להגיע לאולמות התצוגה בשנת 2025. כמובן ללא הכנף הענקית ושאר העזרים האווירודינמיים המיועדים לגרסת המסלול. תא הנוסעים מותאם למרוצים עם הגה בצורת פרפר הכולל מסך מרכזי, ומסך קטן מעליו המציג את התמונות ממצלמות הצד.

פורשה Mission R

אחד המאפיינים הייחודיים ברכב הקונספט הוא כלוב התהפכות מובנה בגג העשוי פלסטיק מחוזק בקרבון (CFRP) וחלקי פלסטיק בשילוב חומרים ממוחזרים ואקולוגיים המשמשים לבניית המרכב ותא הנוסעים. בשילוב עם חישוקי מגנזיום קלילים מתקבל משקל נמוך מאוד לרכב ספורט חשמלי, העומד על 1,500 ק"ג בלבד.