וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מרצדס GLA אשר נבחן על ידנו בעבר התגלה כמתחרה בולט בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים היוקרתיים בזכות איכות כוללת מרשימה ותא נוסעים מתקדם. כעת מתייצבת למבחן גרסת הביצועים המתונה יחסית, מרצדס GLA 35 AMG עם 306 כ"ס אשר נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות לגרסת הקצה GLA 45 AMG באמצעות שלדה מחוזקת, מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים אדפטיביים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר יותר, ומערכת פליטה המפיקה צליל ממנו לא ניתן להתעלם. יצאנו לבדוק למי מתאימה מרצדסGLA 35 AMG עם תג מחיר יומרני של 493,900 ₪.
| מרצדס GLA 35 AMG | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, צליל מנוע, תא נוסעים |
| חסרונות | מחיר, צריכת דלק, אבזור ביחס למחיר |
עיצוב ונוחות
גרסת AMG נבדלת מהגרסאות הרגילות של הדגם בגריל קדמי עם סורגים אנכיים, פגושים קרביים יותר, ספוילר ודיפיוזר אחוריים, צמד פתחי מפלט עם סופית בגוון כרום, וחישוקים בצבע ייחודי. האלמנטים הספורטיביים משתלבים עם איפור שטח הכולל קשתות גלגלים וחצאיות מושחרות, ומסילות גג כסופות. אורכו של מרצדס GLA נמתח לכדי 4,436 מ"מ, רוחבו 1,849 מ"מ, גובהו 1,588 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,729 מ"מ.
תא הנוסעים מציג את מראה הפרימיום המשובח ממשפחת A של המותג, עם חמישה פתחי אוורור בעיצוב טורבינה וצמד מסכים צמודים בגודל 10.25 אינץ' כל אחד, עבור מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים. המערכת מתופעלת באמצעות משטח מגע המותקן בין המושבים הקדמיים ובאמצעות חיווי קולי בשפה חופשית כחלק ממערך MBUX המופעל בקריאת "היי מרצדס".
גרסת AMG זוכה למושבים ספורטיביים חובקים, הגה ספורט בשרני וקטום בתחתית, דוושות אלומיניום, תיפורים מודגשים להשלמת האווירה הספורטיבית, ותצוגת מסך AMG המציג לנהג נתונים אודות לחץ הגדישה, מד כוחות G המופעלים על הרכב, ונתונים הרלוונטים לנהיגת מסלול.
איכות החומרים מן המעלה הראשונה בסגמנט עם דשבורד עטוי גומי רך ופלסטיקה טובה גם במקומות הפחות שכיחים למגע. כשיורדת העלטה מציג מרצדס GLA תאורת אווירה מרשימה אשר יחד עם גג פנורמי מקנים תחושת פרימיום אשר כמעט מצדיקה את תג המחיר. על רקע תחושת הפאר, מאכזב העדרו של אבזור הראוי להימצא ברכב בעלות הנושקת לחצי מיליון ₪, כגון בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, מצלמות 360 מעלות, ומשענת יד נשלפת במושב האחורי.
הכניסה והיציאה נוחות ונגישות הודות לדלתות ענק בעלות מפתח נדיב, קו גג גבוה ומושבים בגובה אידיאלי. המושבים הקדמיים פחות ספורטיביים ממה שניתן לצפות מדגם AMG ואינם מציעים את תצורת המונו המוכרת מהגרסאות המקבילות בדגמי החברה, אך מתגלים כתומכים ונוחים מספיק, וכוללים כיוונון ידני לאורך בסיס המושב ושלל כיוונונים חשמליים לרבות רמת התמיכה לגב התחתון.
מרווח הפנים נדיב ביחס לקטגוריה, בין היתר הודות למרווח הברכיים אשר צמח ב- 116 מ"מ ומרווח הראש ששופר הודות להגבהת המרכב ב- 100 מ"מ ביחס לדגם הפורש. צמד נוסעים מאחור ייהנו ממרווח ברכיים נדיב וממרווח ראש טוב שאינו נפגע בשל הגג הפנורמי ומספיק גם לגבוהים. נוסע שלישי יצור אינטימיות יתרה עקב מרווח כתפיים מוגבל ומדרגת תעלת הינע בולטת. המושב האחורי נוח עם זווית משענת גב מדויקת, אך כאמור אינו כולל משענת יד מתקפלת ולא תמצאו פתחי מיזוג לטובת הנוסעים מאחור.
פתרונות האחסון פרקטיים ומונים תא ענק מתחת למשענת היד הקדמית, תא גדול בתחתית הקונסולה המרכזית, ותאים בדלתות אשר תוכננו לאחסן בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים וחוברות בגודל A4. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים הודות לשטח חלונות נדיב והפחתה של 10% בשטחים המוסתרים ביחס לדור הקודם אשר הושגה על-ידי הצרת הקורות והתקנת מראות צד על הדלתות במקום על שטח משולש החלון הקדמי. סוככי השמש מציעים תאורת איפור רכה ונעימה. נפח תא המטען 435 ליטרים או 1,430 ליטרים בקיפול המושב האחורי המפוצל ביחס 40:60. מפתח ההטענה סביר ונוח יחסית, ורצפת תא המטען ניתנת להגבהה ליצירת מפלס כמעט אחיד בעת קיפול המושב האחורי. מתחת לרצפת תא המטען ערכת ניפוח ללא גלגל חלופי.
נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה ביחס למצופה מגרסת AMG ספורטיבית. מערכת המתלים האדפטיביים כוללת מצב קומפורט המרכך את פעולת הבולמים ובכך מתקבלת נוחות נסיעה עירונית שלא רק מרשימה ביחס לדגמי AMG הידועים בקשיחותם, אלא טובה אף בפני עצמה. אספלט עירוני מוזנח יצליח להכניע את המתלים ולהעביר טלטולי מרכב, אך בהתחשב ביכולת הדינמית ובכלל, מדובר בנוחות סבירה בהחלט בנסיבות אלה. מחוץ לעיר מציג רכב הפנאי הספורטיבי נוחות טובה עם ריסון מרשים של אספלט גלי ויציבות כיוונית גבוהה מאוד כמצופה. בידוד הרעשים טוב ורק רעשי כביש המועצמים בחסות הצמיגים הגדולים ברכב המבחן מעיבים על איכות השיוט.
ביצועים
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,991 סמ"ק עם הספק מרבי של 306 כ"ס ומומנט של 40.0 קג"מ. למנוע מגדש טורבו מסוג טווין-סקרול, מצנן ביניים, תזמון שסתומים וסעפת פליטה מבית AMG. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה 4Matic. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 250 קמ"ש.
המספרים המרשימים על הנייר לא מעבירים את היכולת הווקאלית של יחידת ההנעה המעצימה את הדרמה על הכביש. כבר בהתנעה ניתן להעיר את השכנים באמצעות תפיסת מנוף הורדת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה הממקסם את צליל מערכת הפליטה בהתנעה, ומכתיר אותה רשמית כבת למשפחת AMG ללא שמץ רגשי נחיתות. בכל מצבי הנהיגה ובמיוחד במצב ספורט פלוס, מפיק המנוע ביצועים חזקים לצד פעולה ברוטלית המלווה בשלל נביחות, גרגורים ופצפוצי אגזוזים בעת הורדת הילוכים או בעזיבת דוושת התאוצה. הצליל המגרה ישדל כל נהג מנומנם למתוח את הסל"ד אל תוך הקו האדום, תוך שימוש במנופי האלומיניום להעברת ההילוכים. יציאה מהמקום באמצעות מערכת בקרת השיגור ראויה לכל קלישאות ה"נדבק לי הגב למושב" למיניהן.
התנהגות הכביש אינה מתגמלת כמו במקבילותיה הנמוכות מרצדס A קלאס ומרצדס CLA בגרסאות AMG 35. מרכז הכובד הגבוה יותר במרכב קרוסאובר מפיק זוויות גלגול מוחשיות מעט יותר, וזהו המחיר הדינמי אותו יש לשלם עבור תנוחת ישיבה גבוהה. עם זאת היכולת הדינמית גבוהה מאוד וההנעה הכפולה יחד עם צמיגי הספורט הדביקים מפיקים אחיזת כביש אשר תאתגר את הנהג בלחצי G עצומים, עוד בטרם יחלו יללות הצמיגים להתריע על איבוד אחיזה קרב. קצב תקיפת הפניות בהחלט מעורר, ומושבים תומכים יותר היו מאפשרים קצב ספורטיבי של ממש. הבלמים כוללים 4 דיסקים מאווררים ומחוררים (350 מ"מ מלפנים ו- 330 מ"מ מאחור) התואמים את היכולת הכוללת, מאפשרים ביצועי תאוטה מרשימים, ואינם מתעייפים תחת עומס.
את מבחן השטח חסכתי מראש, וכך ראוי שיעשה כל נהג ברכב עם צמיגי מישלין פילוט ספורט 4 S בקוטר 20 אינץ' ובחתך 40.
צריכת דלק
בנסיעת המבחן אשר כללה תאוצות לרוב ועומסים חריגים, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 6.5 ק"מ לליטר - נתון סביר ביחס לביצועים ואופי הנהיגה האגרסיבי. בקטעים רגועים הראה מחשב הדרך ממוצע של 10.5 ק"מ לליטר, לא רחוק מאוד מנתון היצרן העומד על 11.6 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 51 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
מרצדס GLA משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באתר היבואנית ולא זכינו לקבלם ממנה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 50 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומדת על כ- 25,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את מרצדס GLA בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים גבוהים של 96% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה של ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% בגין מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי, בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD וסיוע לזינוק בעלייה, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
מחירו של מרצדס GLA 35 AMG עומד על החל מ- 493,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', תאורת אווירה עם 64 צבעים, חבילת עיצוב AMG, מערכת שמע מתקדמת, גג פנורמי נפתח חשמלית, ריפוד דמוי עור, מושב נהג חשמלי עם 3 זיכרונות, כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, ספי דלתות AMG מוארים, מערכת בקרת אקלים חד-אזורית, מראות מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, קיפול מראות חשמלי, בלם חניה חשמלי, חלונות אחוריים כהים, וחישוקי 20 אינץ'.
מרצדס GLA 35 AMG מציע חוויית נהיגה ספורטיבית במעטפת שימושית המועדפת על חובבי אופנת השטח ותנוחת הישיבה הגבוהה, כך שאלו לא יאלצו לוותר על חלום "ג'יפ המרצדס" לטובת ביצועים ספורטיביים. לכאורה, הטוב מכל העולמות אם נשים בצד את תג המחיר שאינו נגיש לרובנו ואת היכולת הדינמית המופחתת במרכב קרוסאובר בעל מרכב כובד מוגבה.
כך או כך, סביר שמרצדס GLA 35 AMG יהווה בארצנו גרסה נישתית ונחשקת אשר תסב למעטים שיזכו בה חוויית ביצועים ווקאלית וחזקה באריזת קרוסאובר קומפקטי יוקרתי העונד את סמל הכוכב. בכך מגשים מרצדס GLA 35 AMG את מהותו ויתאים למי שהפרוטה בכיסו ומבקש רכב פנאי קומפקטי מצודד עם ביצועים משכרים וסמל מבוקש.
| מרצדס GLA 35 AMG אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,991 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 306/5,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.0/3,000-4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית כפולת מצמדים 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,436 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,849 מ"מ |
| גובה כללי | 1,588 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,729 מ"מ |
| מיכל דלק | 51 ליטרים |
| נפח תא מטען |
435 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,680 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
493,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025