מרצדס SL החדשה 2022 יוצאת לאור

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 31 אוקטובר 2021
  • 0 תגובות

מרצדס SL היא אחת המכוניות המפורסמות והוותיקות ביותר בשושלת מרצדס. היא הפכה במרוצת השנים ממכונית מירוץ קלילה לקופה עם דלתות שחף ולאחר מכן לרודסטר גדולה ומפוארת שכיכבה תמיד בטופ של ליין דגמי מרצדס. הדור החדש מציג שינויים רבים ובעיקר מעבר לאחריותה של חטיבת הביצועים AMG שאמונה על ייצור דגמי הספורט של מרצדס. הדור החדש של מרצדס SL מוותר על הגג הקשיח שאפיין את שני הדורות האחרונים ומציע גג בד קל ותצורת 2+2 עם שני מושבים אחוריים קומפקטיים.

מרצדס SL

העיצוב החיצוני מרהיב. החזית המשפחתית החדשה של מרצדס מקבלת כאן פרשנות שרירית עם גריל קדמי ענקי שנמתח לרוחבה ומציג בגאווה סמל מרצדס ענק. פנסי החזית נדחקו אל הפינות ובתחתית הפגוש שפע של כונסי אוויר. על גבי מכסה המנוע שתי בליטות כוח. הצללית חלקלקה ואלגנטית עם ידיות דלתות שקועות וזנב הגולש בעדינות לאחור ומזכיר מאוד את זה של מרצדס AMG GT עם דלת תא מטען קטנה וצמד פנסים דקיקים. הפגוש האחורי מציג לראווה ארבעה פתחי מפלט רבועים. הגג הקשיח הוחלף כאמור בגג בד מתקפל המשתלב עם קורות A מושחרות. הגג נפתח ונסגר תוך 15 שניות בלבד עד למהירות של 60 קמ"ש.

מרצדס SL

המרכב כולל מגוון עזרים אווירודינמיים המייצרים מקדם גרר של 0.31 Cd. הגריל הקדמי וכונס האוויר התחתון מכילים תריסים אקטיביים המסייעים בהפחתת ההתנגדות לאוויר ובעת הצורך נפתחים על מנת להזין את הרדיאטורים. הספוילר האחורי האקטיבי נפתח במהירות 80 קמ"ש וממשיך להתכוונן עם עליית המהירות לחמישה מצבים נוספים. חבילת AMG אווירודיינמיקס כוללת בנוסף אלמנט אווירודינמי אקטיבי עשוי סיבי פחמן המותקן בתחתית המרכב המתרחב בהתאם למהירות הנסיעה ומסייע בהצמדת הרכב אל הכביש ובהפחתת התרוממות החרטום בעת תאוצה.

מרצדס SL

תא הנוסעים מציג את פילוסופיית העיצוב העדכנית של מרצדס עם מסך מגע אנכי בגודל 11.9 אינץ' המותקן בזווית אלכסונית. על גבי גלגל ההגה שלל פקדי מגע המסודרים בשתי קומות, מתחתם שני צגי לד קטנים המשמשים לבחירת מצבי הנהיגה. תא הנוסעים עוטה עור בשפע ומשלב עיטורי אלומיניום עם דיפונים בצבע שחור מבריק. המושבים מציעים כסטנדרט את מערכת "צעיף האוויר" של מרצדס המזרימה אוויר חם סביב הצוואר והראש בעת נסיעה עם גג פתוח.

מרצדס SL

עם ההשקה תוצע מרצדס SL החדשה בשתי גרסאות העושות שימוש באותו מנוע טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטרים. לגרסת הכניסה מרצדס SL55 הספק מרבי של 469 כ"ס ומומנט מרבי של 52.6 קג"מ המאפשרים תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. לגרסה הבכירה מרצדס SL63 הספק מרבי של 577 כ"ס ומומנט מרבי של 60.1 קג"מ המאפשרים תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.5 שניות. שתי הגרסאות מצוידות בתיבת 9 הילוכים אוטומטית עם מצמדים טבולים בשמן המחליפים את ממיר המומנט, ולראשונה במרצדס SL - מערכת הנעה כפולה עם העדפה להעברת הכוח אל הציר האחורי. בהמשך יוצעו יחידות הנעה נוספות, כולל גרסת פלאג-אין הייבריד.

מרצדס SL

לגרסת הכניסה מתלי פלדה עם בולמים אקטיביים קלים עשויים אלומיניום. המתלה הקדמי הרב חיבורי מצוייד בחמש חוליות המאורגנות בתוך שטח חישוקי הגלגלים. לגרסה הבכירה מערכת אקטיבית לצמצום זוויות גלגול הכוללת אלמנטים הידראוליים המחליפים את המוטות המייצבים המקובלים ומפצים על תנודות המרכב תוך שיפור נוחות הנסיעה. מערכת הבלימה משלבת חומרים מרוכבים התורמים להפחתת משקל וגם לפיזור חום מהיר. דגמי מרצדס האחרונים הציגו מערכת היגוי לציר האחורי שהגיעה גם למרצדס SL החדשה. עד למהירות של 100 קמ"ש הגלגלים האחוריים פונים בזווית נגדית לקדמיים להקטנת רדיוס הסיבוב, ובמהירות של 100 קמ"ש ומעלה הם פונים באותו הכיוון על מנת להגביר את היציבות הכיוונית.