אאודי e-tron GT המרהיבה מושקת בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 03 נובמבר 2021
  • 1 תגובות

צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי לישראל, משיקה הבוקר את אאודי e-tron GT, מכונית קופה ארבע דלתות חשמלית מרשימה המבוססת על פלטפורמת PPE המשמשת גם את פורשה טייקן וזוכה לשבחים מכל עבר.

אאודי e-tron GT

העיצוב החיצוני שרירי וספורטיבי. מכסה מנוע מפוסל, הכתפיים רחבות ויחידות תאורה מעוצבות למשעי. המרכב לא רק יפה אלא גם אווירודינמי במיוחד עם מקדם גרר נמוך של 0.24cd. אורכה של אאודי e-tron GT עומד על 4,990 מ"מ, רוחבה 1,960 מ"מ, גובהה 1,410 מ"מ, ובסיס גלגליה באורך 2,890 מ"מ. למרות העיצוב הספורטיבי דאגה אאודי לשימושיות עם תא מטען אחורי בנפח 350-405 ליטרים בהתאם לגרסה ותא מטען קדמי נוסף בנפח 85 ליטרים.

אאודי e-tron GT

תא הנוסעים מציג עיצוב אלגנטי המזוהה עם דגמי הסלון של אאודי וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 10.1 אינץ', ובקרת אקלים עם פתחי מיזוג מרכזיים הממוקמים באופן תמוהה בתחתית הדשבורד. גרסת הביצועים RS מצוידת בדיפונים שונים להעצמת האווירה הספורטיבית.

גרסת הכניסה של אאודי e-tron GT מצוידת בצמד מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, עם הספק מרבי משולב של 469 כ"ס (530 כ"ס במצב בוסט למשך 2.5 שניות) ומומנט מרבי משולב של 64.2 קג"מ. בהפעלת בקרת שיגור אורכת התאוצה מאפס למאה קמ"ש 4.1 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 245 קמ"ש. סוללה בקיבולת 83.7 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 488 ק"מ לפי תקן WLTP.

אאודי e-tron GT

אאודי RS e-tron GT הבכירה מציעה הספק מרבי משולב של 590 כ"ס (646 כ"ס במצב בוסט למשך 2.5 שניות) ומומנט מרבי משולב של 84.6 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש בגרסה זו אורכת 3.3 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. סוללה בקיבולת 83.7 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 472 ק"מ לפי תקן WLTP.

לאאודי e-tron GT סוללה הפועלת במתח 800V, כפול מהמקובל במרבית הרכבים החשמליים, המאפשרת ביצועים גבוהים וטעינה מהירה במיוחד לצד ניהול טרמי יעיל יותר בנסיעה ובטעינה. בתנאי אופטימליים, טעינה בעמדת DC מהירה בהספק 270 קילוואט תוסיף טווח של 100 ק"מ תוך חמש דקות ואילו טעינה בת 20 דקות תניב טעינה של 80% מקיבולת הסוללה.

אאודי RS e-tron GT

כדי שהמרכב יתמודד היטב עם עוצמת המנועים והמשקל הכבד, ציידה אאודי את הדגם בבולמים אדפטיביים עם מתלי עצמות עצה כפולות. גרסת RS מצוידת בנוסף בדיפרנציאל אחורי אלקטרוני ובמתלי אוויר המאפשרים את הגבהת המרכב ב- 44 מ"מ והנמכתו ב- 22 מ"מ.

רשימת האבזור כוללת בין היתר מושבי ספורט קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, ריפודי עור בשילוב בד, מערכת שמע עם 10 רמקולים, בקרת אקלים תלת אזורית, מפתח חכם, הגה ספורט מחומם, חלון גג פנורמי, חישוקים בקוטר 19 אינץ', תאורת LED, וכבל טעינה Mode-3.

אאודי RS e-tron GT

גרסת RS הבכירה כוללת בנוסף מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים המשמיעה למי שירצה צליל מנוע בנזין התואם לעצימות פעולת המנוע החשמלי, תצוגה עילית, תאורת LED מטריקס, וחישוקי 21 אינץ'.

אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית, מערת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מערכת חניה אוטומטית, 8 כריות אוויר, ואורות גבוהים אוטומטיים. אאודי RS e-tron GT כוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, וניטור תנועה צולבת מלפנים.

מחירון אאודי GT e-tron :

אאודי e-tron GT חשמלית - 765,000 ₪

אאודי RS e-tron GT חשמלית - 1,165,000 ₪