מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
לאחר מסע חשיפה ארוך ועתיר טיזרים מגיעה החשיפה המלאה של רכב הפנאי המשפחתי החדש רנו אוסטרל. מדובר במחליפו של רנו קדג'אר הוותיק ומהחלפת השם ניתן לשער כי ברנו לא היו מרוצים מביצועיו של הדגם היוצא ומנסים להשיג כרטיס חדש לתחרות באחד הסגמנטים המשמעותיים ביותר באירופה. רנו אוסטרל מבוסס על פלטפורמת CMF-CD שעברה עדכון, ויוצע בחלק מהגרסאות גם עם מערכת היגוי אחורי בזווית של 5 מעלות. ההיגוי לציר האחורי הופך את הרכב לבן לוויה נוח במיוחד בסביבה עירונית עם קוטר סיבוב של 5,050 מ"מ בלבד.
רנו אוסטרל מציג את שפת העיצוב העדכנית של רנו, אותה פגשנו ברנו מגאן E-Tech החשמלי. מלפנים גריל רחב במיוחד אשר נמתח אל הפנסים המעוצבים כאות C ומכילים חותמת תאורה דמוית יהלומים. בתחתית הפגוש שבכה רחבה נוספת וחצאית מושחרת. הפרופיל מציג צללית מרוככת ועגלגלה. כדי ליצור מראה שרירי נוספו תפיחות בולטות מעל בתי הגלגלים, כפל פח מעוצב בחלקן התחתון של הדלתות, וחיפויים מושחרים סביב ספי הדלתות ובתי הגלגלים. קו החלונות מטפס מעלה בחדות מעל הדלת האחורית, וצביעה דו-גונית תוצע בגרסאות הבכירות. מאחור צמד פנסים רחבים בצורת האות C, סמל רנו גדול עם כיתוב שם הדגם על דלת תא המטען, ופגוש מעוצב.
תא הנוסעים מציג מראה חדשני ורענן, אף הוא ברוחה של רנו מגאן E-Tech. הדשבורד הגבוה מציג מראה נקי וחלקלק אשר ממשיך גם אל דיפוני הדלתות. האלמנט המרכזי הוא מערך המסכים אשר נקרא על פי רנו OpenR ומשלב לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם מסך מרכזי אנכי בגודל 12.0 אינץ' אשר מחליף למעשה את הקונסולה המרכזית. אל המסכים מצטרפת מערכת תצוגה עילית בגודל 9.3 אינץ' מול עיני הנהג. ברנו מתגאים במסכים איכותיים עם וויסות תאורה אוטומטי המסייע להם להישאר קריאים גם בשמש ישירה. בורר ההילוכים הפך למנוף מימין להגה, ואת הקונסולה שבין המושבים מעטרת ידית אחיזה גדולה המזכירה מצערת של מטוס. בהתאם לרמת האבזור יוצעו דיפוני עור, עץ אמיתי, אלקנטרה ומגוון חומרי טקסטיל. תאורת האווירה תשלים את ההופעה.
תחום השימושיות לא נזנח. בתא הנוסעים תאי אחסון בנפח כולל של 35 ליטרים ותא מטען בנפח בנפח 500-575 ליטרים, בהתאם למיקום המושב האחורי הנע על גבי מסילה. קיפול המושב האחורי יוצר נפח של 1,525 ליטרים. דלת תא המטען החשמלית מאפשרת פתיחה ללא מגע יד.
רנו אוסטרל בגרסת Esprit Alpine הבכירה מציע סגנון ספורטיבי ואבזור עשיר במיוחד, ברוח מותג הספורט אלפין מבית רנו. גרסה זו תוצע עם צביעה חיצונית באפור מט בגימור ייחודי לטובת תחזוקה נוחה יותר. חלק מהעיטורים החיצוניים ייצבעו אף הם באפור מט וחלקם בשחור. החישוקים הקלים בקוטר 20 אינץ' יגיעו בגימור אלומיניום שחור עם מיתוג אלפין. תגי אלפין יופיעו גם בצידי המכונית. בתא הנוסעים ריפודי אלקנטרה בשילוב בד דמוי סיבי פחמן, הגה מחופה עור נאפה, דוושות אלומיניום, ותפרים בצבע כחול.
בהתאם למגמה הנוכחית של קונצרן רנו-ניסאן, וכמו אחיו ניסאן קשקאי, גם רנו אוסטרל לא יוצע עם מנועי דיזל שהיו מזוהים כל כך עם רנו בעשורים האחרונים. מנועי הבנזין יוצעו עם מערכת סיוע היברידית קלה והנעה קדמית בלבד. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית. צריכת הדלק המשולבת צפויה לעמוד על 18.8 ק"מ לליטר.
לגרסאות הבכירות מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטרים שפותח בשיתוף פעולה עם מרצדס. מנוע זה יוצע עם הספק של 140 כ"ס בשילוב תיבת הילוכים ידנית או 160 כ"ס בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית רציפה המכונה Xtronic. הגרסה החזקה צפויה להציג צריכת דלק משולבת של 16.1 ק"מ לליטר.
בנוסף לגרסאות הבנזין תוצע גרסת E-Tech היברידית עם הספק משולב של 200 כ"ס המבוססת על מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 1.7 קוט"ש הפועלת במתח 400V. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית נטולת מצמדים עם פעולה בשיטת דוג קלאץ' והנעה קדמית. צריכת הדלק המשולבת בגרסה זו צפויה לעמוד על 21.7 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מציע רנו אוסטרל בנוסף למערכות המקובלות גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת בלימה מלאה וזינוק מחדש לצד שימוש בנתונים ממערכת הניווט, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת מצלמות היקפיות, סייען חניה אוטומטי, ניטור שטחים מתים בשילוב מערכת למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, תאורת לד מטריקס, ומערכת יציאה בטוחה בדלת הנוסע מלפנים. בנוסף תוצע כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, והטבעת קוד QR עם מידע לגבי הסוללה עבור שירותי החילוץ בעת הצורך.
מערכת המולטימדיה מבוססת על חומרה מבית גוגל עם הטמעה של אפליקציות Google Maps ו- Google Assistance וכן גישה לחנות האפליקציות של גוגל בה יופיעו אפליקציות ייעודיות לשימוש ברכב. המערכת מחוברת לענן ומקבלת עדכונים בטכנולוגיית FOTA. כאופציה תוצע מערכת שמע יוקרתית מבין הרמן קרדון.
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025