קורס סייבר למנהלים בכירים מתעשיית הרכב בישראל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: freepik
  • 17 אפריל 2022
  • 0 תגובות

איגוד יבואני הרכב בשיתוף עם משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, משיקים קורס חדש להכשרת ממוני הגנת סייבר בכירים בתחום התחבורה בישראל, באמצעות מרכז הסייבר הלאומי לתחבורה חכמה CyITS. תעשיית הרכב נחשפת לאיומים רבים בעידן תקיפות הסייבר. דוח של חברת Upstream שפורסם לאחרונה מצביע על עליה של 225% בכמות תקיפות הסייבר על כלי רכב בין השנים 2018 ל- 2021.

פריצה לרכב באמצעות טלפון סלולרי

הקורס החדש להכשרת ממוני סייבר בעולם הרכב נועד בכדי להקנות ידע בנוגע לתרחישי סייבר הקשורים בעולם התחבורה, להיערך לשלל האיומים, ולבנות יכולות לוגיסטיות להתמודדות עמם. במהלך הקורס ייחשפו מגמות בינלאומיות בתחום, ימופו הסיכונים האפשריים, טיפול בסיכונים במסגרת תהליך ייצור הרכב, ניתוח תרחישי כופר, ובניית תכנית עבודה בהיבטי תקצוב ותכנון. הקורס כולל חמישה מפגשים בהיקף של 40 שעות ובסיומם מבחן הסמכה. את הקורס יוביל אור שלום, מומחה ויועץ בינלאומי בתחום הסייבר מטעם אלתא מערכות.

חזי שייב, מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, מסר כי: "על רקע ההתפתחות המואצת בתחום הסייבר העולמי וייצור כלי רכב חדשים, מקושרים וחכמים, עלול להיווצר מצב של העדר מודעות מספקת לחולשות כלי רכב רבים. רכבים אלו בהיותם חכמים ומקושרים, הופכים למטרה אטרקטיבית למתקפות סייבר רבות ומגוונות. בין תרחישי הסייבר האפשריים ניתן למצוא, בין היתר, שיבוש תוכנה, השבתת מנוע, שיבוש מערכות ניווט, השפעה על מערכות בלימה ופיצוץ סוללת רכב".

יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב, מוסיף: "כלי הרכב החדשים מצוידים בתוכנות שאוגרות מידע אישי, מערכות הפעלה ואפליקציות המאפשרות לקבל אינדיקציה על מיקום הרכב ומסלולו, ולשלוט בפעולות הרכב. ככל שהאינטגרציה בין הרכב לרשת האינטרנט הולכת וגדלה פוטנציאל התקיפה הולך וגדל, מה שמציב בפני עולם הרכב את אחד האתגרים המשמעותיים והחשובים ביותר שיש כיום".

שייב ואנוך מציינים כי הניסיון מראה שארגונים המכינים את עצמם ומודעים לאיומים, מוגנים יותר וחשופים פחות. עובדה זו היא שעמדה לנגד עיניהם בעת יצירת שיתוף הפעולה עם אגף הסייבר של משרד התחבורה, בכל הקשור לבניית קורס בנושא למנהלים בכירים בתחום השירות בעולם הרכב. לדבריהם ניתן למזער ואף להעלים את איומי הסייבר על ידי ידע מקדים והכנה מוקפדת.